Shimano match en bolo heb ik voor mijn tuigjes op de vaste stok fijne lijn zinkt mooi knoopt lekker
Welke lijn bij het matchvissen
Collapse
X
-
-
Die match en bolo is wel een fijne lijn. Qua breeksterkte heb ik mijn twijfels, maar voor brasem etc ga je daar weinig last van hebben. Als je met de slider vist, zou ik een voorslag gebruiken van minimaal 18/00. Dat gaat ook pruikvorming tegen.Carpe DiemReageer
-
Ik vis op dit moment met een zinkende lijn van MS en deze bevalt me uitstekend.
Ten eerste een stuk sterker dan de meeste andere lijnen (met die diameter), een diameter die aardig overeenkomt (wijkt tussen de 1,4/00 en 1,9/00 af) en voor de prijs hoef je het al helemaal niet te laten.
Verder is de lijn gitzwart en dat zwart gaat er niet af en ook met flink schuren verandert die niet van kleur.
Treksterktes heb ik nog niet uitgebreid getest maar op de knoop zijn de 1e resultaten zeer goed en wijkt het niet veel af van wat door de leverancier is aangegeven.
Om even wat voorbeelden te geven:
20/00 is in werkelijkheid tussen de 21,5/00 en 21,6/00 (afwijking zal waarschijnlijk in mijn micrometer zitten) en dan met een treksterkte van 3,2Kg
en dat terwijl de meeste 3 Kg + lijnen van tussen de 20 en 24/00 vaak niet verder dan 2,4 tot 2,6Kg komen.
Ik heb nu een hele serie van deze lijn besteld (verschillende diktes) en zal er dan eens een avond voor gaan zitten om te testen.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
MS zegt me niets...Reageer
-
Klopt MS range is lijn wat geproduceerd wordt onder de naam Michael Schlogl en is in 3 verschillende kleuren verkrijgbaar.
Gezien de lijn zelf verwacht ik dat het echter een lijn uit de fabriek van Sänger is en die heb ik al vaker getest en daar kan menig groot merk nog eens een voorbeeld aan nemen.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer