Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
ik geef je trouwens geen ongelijk, als je voor ECHT maximaal gaat qua lijnsterkte en een dobbertje meer of minder je ook niet uit maakt, is de methode die jij gebruikt beter. Ik vind een dobbertje meer of minder echter wel een probleem en gooi ook nog wel eens een lijntje door(beginner he, maar t begint steeds beter te worden) .
Ik heb het geluk dat ik mijn slyders zelf maak , wat ook steets beter lukt.
Maar ik blijf wel zeggen hoe lichter hoe beter .
En ook met een zelf gemaakt dobbertje ben je wel even bezig.
Dus heel makelijk wil ik ook weer niet zijn.
Ps zo vaak vis ik nu ook weer niet met de slyder, maar ik ga dit jaar weer naar Denemarken en wil of met de stok of met de slyder gaan vissen.
Tja daar maak staaldraad nog niet uit als er maar voer in licht.En de matchmasters daar wil ik wel even voor geoefent hebben ...
Want in de winter is dat wel en mooi visserij om te doen .
Maar zoals elk type viserij oefenen oefenen en nog eens oefenen.
Ik gebruik 18/100 voor mijn loodlijntjes en 16/100 voor de hoofdlijn. Dunner ga ik echt niet voor slidervissen. Naar mijn idee is de hoofdlijn de zwakste schakel omdat deze het snelst beschadigt met binnen draaien etc.
ik gebruik voor stromend water met de slider (tussen de 10 en 15 gram) een 20/00 hoofdlijn, met het lood erop, warteltje eraan voor de onderlijn.
voor stilstaand water gebruik ik 18/00 heefdlijn met een voorgelode waggler van ong 8 gram, hierbij ook weer het lood op de hoofdlijn.
Als de vis niet naar jou komt...
moet jij naar de vis toe.
Reageer