voorgeloode waggler of niet?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

Forum had even kuren
    Carpe Diem

Reageer

• Rinko
      • 14-08-2005
      • 1117

Nog vier lange weken,.....................en dan eindelijk vakantie, dus misschien ga ik dan eens een poging wagen.

Reageer

• Rinko
        • 14-08-2005
        • 1117

Welke dobber/type/merk/gewicht,lijn,loodmontage ect. kan ik dan het beste gebruiken mocht ik het op de ijssel willen proberen?

Reageer

• Hubba
          herintreder! matchhengel

• 19-07-2007
          • 31
          • Zeist

Voor stromend water zou ik een niet al te lichte "bodied waggler" nemen,
          met het drijflichaam helemaal onder, en met een lange dunne antenne.
          Wat ikzelf prettig vind, (heb ik in dit onderwerp ook al eerder gelezen) om van een model dobber een serie te hebben, met oplopend gewicht, maar met hetzelfde gewicht op de onderlijn, dus bijv. 2,5 +1 gram, 3 + 1 gram, 4+1 gram, etc. afhankelijk van hoever je wilt werpen. Wil je wat verder werpen, dan wissel je gewoon de dobber aan je connector, maar je hoeft niet steeds opnieuw je onderlijn uit te loden.

Reageer

• panevino
            Match, altijd en overal
            • 30-08-2004
            • 17
            • Nieuw Vennep

Ik zou gewoon een avon/stick nemen en geen waggler. Die laatste wordt op de IJssel toch al snel naar beneden getrokken.

Ik ging altijd in de buurt van Wijhe op zo'n dammetje staan en dan liet ik het zwikkie gewoon van me afdrijven.. Heb je helemaal neit zo;n lange-strakke hengel nodig namelijk.

Een avon/stick met brokkie lood op een 50cm boven de bodem en dan een stukkie onderlijn eronder...

(Ik krijg er al zin in nu ik dit type! Ik woon alleen 150km bij de ijssel vandaan :-\ )

Reageer

• Rinko
              • 14-08-2005
              • 1117

De matchhengel om het te proberen op de ijssel laat ik de komende tijd nog maar even staan.
              Als ik naar de ijssel ga dan is het met de feeder en wat kaas voor de Barbus Barbus.

Reageer

Working...