JVS Maniac Match 4.50. Is dat iets?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Fishermannl
    Frequent aanwezig
    • 24-08-2004
    • 103
    • Adam

Ik heb al twee jaar een maniac 480 in mijn bezit. Ooit in een opwelling gekocht op de Visma voor 80 euro. Maar moet zeggen dat dit een van de betere opwellingen is. Een prima hengel voor die prijs. Ik heb hem in Zweden gebruikt voor het bolo vissen en trotten op stromend water. Ging prima.

Fijne hengel voor een schappelijke prijs...

Reageer

• SjorsV
      Newbie

• 09-08-2007
      • 40
      • Eindhoven

Hi Fishermannl,

Inderdaad ik heb de hengel binnnen nu en voelt aan als een prima hengel voor een schappelijke prijs (75 euro). Hij is minder strak dan mijn Spro Luxus 3.90 , maarja de JVS is ook een meter langer natuurlijk dus hoe strak kan ie zijn...

Datzelfde gevoel had ik bij de Spro Luxus trouwens toen ik enkel nog met een 2.10 spinhengeltje het matchen ontdekte (wat overigens prima werkt met een drijvende lijn niet al te ver). Kwestie van gewenning, maar vooropgesteld dat deze lengte inderdaad meer voor powermatchen en bolo-achtige driften geschikt is. Anders blijf ik de Spro 3.90 pakken voor meer handzaamheid.

In ieder geval vind ik dat mijn doel geslaagd is om een hengeltje erbij te hebben om er zo sneller van te leren met verschillende hengels/montages dan steeds met 1 te blijven vissen.

Bedankt allemaal zover.

Reageer

• SvVoorden
        Sportvisser
        • 26-07-2002
        • 747
        • Woerden

Ik heb vorige week de maniac match 450 tot 30 gram in de hand gehad maar dit vind ik geen matchhengel meer. Ik vind deze hengel zeer hard, bijna als een heavy feeder blank.
        De lichtere JVS maniac hengels leken me iets meer op matchhengels lijken.
        Ik ga dan toch liever voor een Speedmaster oid, is iets duurder maar het verschil mag er zijn.
        De lengte heb je inderdaad nodig op bv de Lithse ham om verre worpen te maken met dobbers van 20 tot 25 gram.

Ik hoop dat je veel plezier gaat hebben met je matchhengel.
        Groeten Sjaak
        Sjaak van Voorden

Reageer

• SjorsV
          Newbie

• 09-08-2007
          • 40
          • Eindhoven

Hallo Sjaak,

Ik heb hem al uitgetest op de Lithse Ham, en hij gooit prima door zijn lengte. Voor de rest kan ik er nog niet echt over oordelen omdat ik geen goede referentie heb, dus je hebt ongetwijfeld gelijk. Bedankt voor je tip!

Ik heb ook nog zwaardere sliders in bestelling bij JvdBoogaard, dus enkel met een 8 Grams farbrieks slidertje gegooid.

Ik las trouwens dat je goed bezig was met de matchmasters en in WT in Spakenburg! Mooi werk.

gr.
          Sjors.

Reageer

• SvVoorden
            Sportvisser
            • 26-07-2002
            • 747
            • Woerden

8 gram is inderdaad een beetje aan de lichte kant, zeker op zo'n lange hengel. Op De Lithse ham kun je rustig met een gram of 15 a 20 gaan zitten, als deze maar goed uitgelood is. (orgelpijpjes)

Met dobbers van JvdBoogaard heb je denk ik één van de beste sliders die je kunt krijgen. Ik heb er pas een paar van Roha gekocht en die zijn ook erg mooi, ik moet ze alleen nog testen.

De matchmasters was leuk maar je moet natuurlijk ook een beetje geluk hebben. De eerste twee keer vind ik 1 vis waar ik beide keren tweede in mijn vak mee werd. Heeft me wel een mooie Speedmaster Dynabalance match opgeleverd.

Is een leuke wedstrijd om mee te doen trouwens, en leerzaam als je eens bij de buren gaat kijken.
            Sjaak van Voorden

Reageer

Working...