voerpult

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • feeder1965
    loves fishing

• 25-02-2007
    • 217
    • bassevelde ovl

bedankt

hallo
    bedankt voor de positieve reakties op mijn vraag
    en het zal een drennan zijn en van elk kleur er een, dan zijn we zeker
    dat ik toe zal kunnen
    groeten tony
    lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen

Reageer

• martinwinschoten
      ONVOORSTELBAAR

• 17-02-2008
      • 798
      • Winschoten

Heb gister zelfs gehoord, dat het WK zoetwatervissen in Steenwijk niet door gaat als er geen ontheffing komt voor de kattepult.

Groet'n Martin
      Team Bobs hengelsport Prinz Royal

Team Attrafish Nederland

Reageer

• Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

En terecht...!
        groet,
        Eduard

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Nee dat is niet terecht dat is marchanderen en zou zeer onterecht zijn voor de vissers die een bekeuring hebben gekregen.
          De katapult regel was van te voren bekend dan hadden ze de WK niet toe moeten kennen.
          Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• lolo
            Geniet maar niet met mate
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

Leuk allemaal regels en zo .
            Maar wees eens duidelijk.
            Wij zijn met vele toch een EU land trek dat dan ook eens gelijk het is wel of niet door die stomme regels in NL zie je als burger toch bijna niet meer wat wel en niet mag .
            Alleen Boa's en opsporing beambte weten dit wel (Ook niet allemaal) .
            Dat mag ook na een studie van een aantal jaar (politite) of dagen (Boa's) of hoe je het ook ziet .
            En maar klagen dat NL niet verder komt op nivo in de vis sport .
            Ik weet 100 % zeker dat die katapult daar een grote bijdrage aan levert .
            Dit is zo zinloze gebet zonder end discussie .
            Als je jaren lang traint met katapult kom je in dit regelland en dan mag het niet .
            Dag W.K

Je zal het zelf maar overkomen .En al hou je nog zo veel van je wetboek maar flippen doe je.

Johnny
            Groetjes
            Johnny

Match
            Feeder
            Stok

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Johnny spijkers hebben koppen toch blijf ik van mening dat je ook voor een WK waarbij het in de algemene opinie ook nog eens gaat om visjepesten je niet met een wet mag marchanderen de organisatie wist dit van te voren ook.

Reageer

• lolo
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

Douwe tuurlijk je kan wel op je tenen staan visjepesten is bij mij toch anders .
                Het zelfde dat je per ongeluk net 1 minuut te laat komt voor je parkeerkaart en er zit zo mooi roze papiertje achter je ruitewisser ,Het zweet staat je nog in de schoenen omdat je wist dat je te laat was ,maar ja 1 minuut .
                Regels zijn regels jij wist toch dat je te laat was ,dus je betaalt fijn die bekeuring en geef die ambtenaar in functie ook nog een een hand (bedankt hem ff ) 3 zoenen omdat hij goed ze best gedaan hebt om jou even de regels te laten laten lezen .
                Douwe ik heb respect voor je manier van op treden maar soms vind ik wel dat je te ver bij de realiteit staat. .
                Je weet net zo goed als ik, dat soms tolerantie moet zijn .Laat staan met zo wedstrijd waar best veel belangen op het spel staan .Die met een vergunning moet op te lossen zijn .

Gr
                Johnny

John
                Groetjes
                Johnny

Match
                Feeder
                Stok

Reageer

• Harpie
                  Specimen Hunter
                  • 13-02-2003
                  • 1009
                  • Emmen

Wat heeft men ten aanzien van de pult-regel in 2003 dan gedaan?
                  Hiermee bedoel ik het EK te Vries.

Of was hij toen nog niet verboden?

Gr,
                  Harpie
                  https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

• Jakob
                    <*{{{{><(

• 06-03-2007
                    • 1870
                    • Staphorst

Toen was hij ook al verboden, daar is toen een uitzondering gemaakt en uitzonderingen bevestigen de regels.
                    In principe heeft Douwe natuurlijk gelijk, je maakt een wet, al of niet krom, maar daar heb je je dan ook aan te houden, anders moet je die wet niet maken.
                    Ik zou het ook belachelijk vinden als die wet dan voor een groot toernooi aangepast wordt en een week later worden weer vissers bekeurd. Kun je in principe niet maken. Hoe belachelijk ik die wet ook vind. Ik denk dat dit ook de insteek van Douwe is.

Reageer

• Harpie
                      Specimen Hunter
                      • 13-02-2003
                      • 1009
                      • Emmen

Dus, komt die ontheffing er nu ook wel.

Er wordt in dit land wel vaker voor een evenement een ontheffing verleend.
                      Als er belangen op het spel staan dan kan er van alles.
                      Nederland is een regeltjes land maar naar de buitenwereld wil men geen woord hebben.

Over hypocriet gesproken.

Gr,
                      Harpie
                      https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

• Jakob
                        <*{{{{><(

• 06-03-2007
                        • 1870
                        • Staphorst

Ja, het juiste woord. Hoe leg je dat als opsporingsambtenaar dat dan een week later uit een een overtreder. Kun je niet, dus ondermijn je als wetgever de positie van dat soort mensen en dat geld niet alleen voor dit feit, wat denk je van echt grote zaken.

Als die ontheffing verleend wordt zegt dat wel weer wat over onze politiek en leven we dus wel in een bananenrepubliek.

Reageer

• lolo
                          • 01-05-2003
                          • 3873
                          • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door Harpie
                          Dus, komt die ontheffing er nu ook wel.

Er wordt in dit land wel vaker voor een evenement een ontheffing verleend.
                          Als er belangen op het spel staan dan kan er van alles.
                          Nederland is een regeltjes land maar naar de buitenwereld wil men geen woord hebben.

Over hypocriet gesproken.

Gr,
                          Harpie
                          Dat wilde ik dus ook zeggen , als de marraton van Rotterdam gelopen word dan moet alles maar wijken voor dat evenement.Of welke marraton dan ook .
                          Kijk dat bedoel ik dan met 1 lijn trekken of wel of niet .

John
                          Groetjes
                          Johnny

Match
                          Feeder
                          Stok

Reageer

• janb
                            jan b
                            • 21-11-2005
                            • 1982
                            • 't Nieuweland

Dit is de kans om de hele katapult regel op de helling te gooien ,gewoon vrij geven dat ding ,ik vind het zo'n zielige maat regel ,het slaat werkelijk nergens op als je de overheid zijn gang laat gaan worden de regels van de pult tijdelijk op de lange baan geschoven ,en kan en mag alles maar ga jij het op maandag daarna proberen met je pultje word je op gehangen door zo'n opsporing s ambtenaar Wat leven we toch in een mooi land ,het zou volgens mij nog veel mooier kunnen als we helemaal geen ambtenaren hadden ,dat zou mij helemaal geweldig lijken.maar dat zal wel een droom blijven,ben ik bang.
                            Groeten van Jan de visser

Reageer

• Jakob
                              <*{{{{><(

• 06-03-2007
                              • 1870
                              • Staphorst

Praat me niet over ambtenaren, toen mijn zwager zei (ook ambtenaar) dat ze 36 uur gingen werken en ik toen zei dat dat een verviervoudiging was ten opzichte van eerder, toen had ik er niet veel van begrepen.

Reageer

• Douwe
                                NHSF lid van verdienste
                                • 01-07-2006
                                • 3136
                                • Leeuwarden

Jakob, Harpie, John, Jan jullie hebben de insteek op de waarde weten in te schatten.
                                Hypocriet is dan ook het juiste woord, en ik zou wel eens willen zien wat een rechter doet zodra je een dag later een bekeuring krijgt voor dezelfde manier van katapult gebruik.
                                Een WK spreekt toch echt aan is het niet, en dat is ook waar.
                                Heel mijn intentie, controleren, cursus, luisteren, zien, hier toetsen enz. is er op gericht om er deel van uit te maken. Zelf ben ik ook bezig geweest om het naar Leeuwarden te halen - 100 jarig jubileum - maar dat bleek op CIPS regels niet echt haalbaar te zijn.

Maar misschien haalt Sportvisserij Nederland er meer uit dan alleen voor een paar dagen.

Reageer

Working...