match

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

Drake wagglers zijn erg mooi vind ik. Ik vind de JVS pennen nogal groot. Worden ze daar in elkaar gelijmd? Het idee van die dobbers is toch dat je alles kunt aanpassen, verwisselbare stam, tips etc? Dan moet alles juist demonteerbaar zijn. Hadden ze die straight/insert wagglers niet van JVS? Dat zijn mooie pennen.

Carpe Diem

Reageer

• janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk

zijn er buiten looddraad ook andere manieren om een onverzwaarde slider te verzwaren?
      ik heb nl. gezocht naar looddraad bij Fred Wolf en Zunnebeld maar kon deze nergens vinden
      nu kan ik natuurlijk ook gewoon daklood gebruiken, maar dat wordt denk ik niet erg netjes.

[Gewijzigd door jeroenk op 06-01-06 at 05:32 PM]
      Hallo Jeroen waar ik nou toch wel een beetje nieuwsgierig naar ben Is gaat dat echt zo van een leiendakje bij jullie worden er nooit geen pruiken gegooit ,en strekt je lijn zich altijd perfekt met het ingooien Dat soort dingen Maar ik leef met jullie mee vooral in het plezier dat jullie er in hebben Lekker doorgaan !!!!!
      Groeten van Jan de visser

Reageer

• rickie
        hoe kouder hoe beter
        • 18-11-2005
        • 2377
        • Oldebroek

Het matchvissen is tot nu toe redelijk feilloos verlopen. Jeroen had gister alleen wat probleempjes met zijn dobber, maar dat is inmiddels dmv dit forum verlopen.
        Pruiken gooien enzo hebben we tot nu toe geen problemen mee gehad
        Gister wilden we nog ff kijken of we met een lichte dobber toch de overkant (40m) konden bereiken, dit leide bij ons beiden tot stukgooien. Ik haalde tijdens die worp overigens wel de overkant.

Ons enige probleem gister was: de vis beet niet, niet op de match, niet op de feeder en envenmin op de vaste stok

Eergister tijdens de wedstrijd had er ook maar 2 man vis...

Reageer

• Roha
          pennenbouwer
          • 18-04-2005
          • 1175
          • Nijverdal

Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz

Roha, zijn dit soort zware sliders ook geschikt voor op de rivier (ijssel), of kun je dan beter een ander soort gebruiken? Hoe zwaar zou je dan nemen?Ik heb het over de moeilijke omstandigheden waarbij de wind op de kant staat en je de draad onder water moet houden omdat anders de dobber op de kant wordt geblazen. Het lijkt me namelijk fijner dan het plaatsen van een loodje boven een normale stroomdobber/stickfloat om zo de lijn onder water te krijgen.

Jeroen, moet je voor looddraad niet naar de big boss oid?
          Looddraad wordt inderdaad bij het vliegbinden veel gebruikt. Het is dus sowieso te koop in Zwolle bij Otter hengelsport.

De sliders zou ik niet gebruiken op de IJssel. Door de stroming en het lage bevestigingspunt zou je telkens de pen onder water trekken als je de lijn afremt. Een Loafer of grote alloy-stickfloat (met dikke RVS onderantenne) voldoen dan veel beter. Neem die gerust van een gram of 12 omdat een dergelijke pen minder snel uit balans wordt gebracht doordat je opslag wegblaast. (Wel secuur uitloden!)

Fijne fabriekspennen; Faps, Colmic, Drake en de blauwe serie van Ultimate

Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
          www.dobberbouw.nl

Reageer

• Kosmozz
            Match en Feeder
            • 25-07-2005
            • 1959
            • Hannut

Ik ben nog niet zulke zware sticks/loafers tegengekomen? Ik heb er wat van Drennan, sticks tot 5 gram en loafers tot 8 gram. Ik gebruik ook wel stroomdobbers van ultimate met drijfvermogen bovenin (uitgerekt omgekeerd driehoek model), zijn ook fijn. Laatst zag ik ze met een drijfvermogen van >10 gram. Ik zal die eens proberen.

Bedankt Roha voor het helpen van een leergierig mens ! Eerst maar eens weer wat praktijk ervaring opdoen!

[Gewijzigd door Kosmozz op 06-02-06 at 10:32 AM]
            Carpe Diem

Reageer

• jeroenk
              zolang er geen ijs ligt..
              • 27-12-2005
              • 1490
              • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz

Drake wagglers zijn erg mooi vind ik. Ik vind de JVS pennen nogal groot. Worden ze daar in elkaar gelijmd? Het idee van die dobbers is toch dat je alles kunt aanpassen, verwisselbare stam, tips etc? Dan moet alles juist demonteerbaar zijn. Hadden ze die straight/insert wagglers niet van JVS? Dat zijn mooie pennen.
              ja k zag allemaal losse onderdelen, maar het doet erg plastic aan, in mijn ogen beetje speelgoed achtig.
              zag geen straight-waglers liggen.

Reageer

• Kosmozz
                Match en Feeder
                • 25-07-2005
                • 1959
                • Hannut

construx dobbers
                Carpe Diem

Reageer

• jeroenk
                  • 27-12-2005
                  • 1490
                  • Oldebroek

jah beetje lego-achtig

@janb ik heb nu de match hengel nog maar 1 keer echt in de praktijk gebruikt, maar het werpen gaat prima. lijn strekt perfect, zinkt relatief snel (mede door goed advies van de winkelier), en van pruiken gooien heb ik nog geen last gehad.
                  het gooien van pruiken komt meestal door het verkeerd opspoelen van je draad. ik spoel mn draad als volgt op:
                  ik zet de molen op de hengel, en gebruik alleen het onderste deel. je haald de lijn vervolgens door het 1e oog (gezien vanaf de molen) en knoopt deze aan de molenspoel. vervolgens gewoon indraaien en met de andere hand kun je de spanning van de lijn regelen.

waarschijnlijk dat ik morgenmiddag voor de tweede keer ga matchen

Reageer

• janb
                    jan b
                    • 21-11-2005
                    • 1982
                    • 't Nieuweland

jah beetje lego-achtig

@janb ik heb nu de match hengel nog maar 1 keer echt in de praktijk gebruikt, maar het werpen gaat prima. lijn strekt perfect, zinkt relatief snel (mede door goed advies van de winkelier), en van pruiken gooien heb ik nog geen last gehad.
                    het gooien van pruiken komt meestal door het verkeerd opspoelen van je draad. ik spoel mn draad als volgt op:
                    ik zet de molen op de hengel, en gebruik alleen het onderste deel. je haald de lijn vervolgens door het 1e oog (gezien vanaf de molen) en knoopt deze aan de molenspoel. vervolgens gewoon indraaien en met de andere hand kun je de spanning van de lijn regelen.

waarschijnlijk dat ik morgenmiddag voor de tweede keer ga matchen
                    Ik vind het leuk dat het de eerstekeer goed is gegaan Maar er komen nog meer dagen En het wil ook wel eens waaien En wat dat opspoelen betreft prima Ik doe het matchen al v,a 1985 Dus ik heb er van lieverlee al diverse draadjes geprobeerd En dat vind ik het leuke van het forum Je blijft op de hoogte van de stand van zaken En je kan elkaar een beetje helpen en wat corigeren waar nodig Jeoen lekker doorgaan En ook met je drijvende maden Je gelooft me niet vriend Maar echt het werkt
                    :joehoe:

Reageer

• rickie
                      hoe kouder hoe beter
                      • 18-11-2005
                      • 2377
                      • Oldebroek

er was genoeg wind hoor, gister!

Reageer

• jeroenk
                        • 27-12-2005
                        • 1490
                        • Oldebroek

heb vandaag weer gematcht, helaas niks gevangen.
                        maar het ging redelijk goed, een keer vergeten af te remmen tijdens de worp. en ik viste met een gespreide loodzetting, dus dat werd een vogelnestje.
                        ik moet toch zeggen dat het de eerste keer wel iets tegen viel. maar nu ik het werpen enz. wat meer onder de knie heb vind ik het een ideale manier van vissen.
                        het is alleen jammer dat ik nu weer niks gevangen heb

@janb: over die drijvende maden, ik gebuikte ze al een tijdje als het slecht wil kan het net dat ene visje over de streep trekken.

Reageer

• janb
                          jan b
                          • 21-11-2005
                          • 1982
                          • 't Nieuweland

heb vandaag weer gematcht, helaas niks gevangen.
                          maar het ging redelijk goed, een keer vergeten af te remmen tijdens de worp. en ik viste met een gespreide loodzetting, dus dat werd een vogelnestje.
                          ik moet toch zeggen dat het de eerste keer wel iets tegen viel. maar nu ik het werpen enz. wat meer onder de knie heb vind ik het een ideale manier van vissen.
                          het is alleen jammer dat ik nu weer niks gevangen heb

@janb: over die drijvende maden, ik gebuikte ze al een tijdje als het slecht wil kan het net dat ene visje over de streep trekken.
                          Jeroen je bent een kunstenmaker Ik verwacht nog veel leuke artikelen van je Maar maak geen kunst van het maken van vogelnetjes
                          !@#$ !@#$

Reageer

• jeroenk
                            • 27-12-2005
                            • 1490
                            • Oldebroek

haha, nee ik hoop dat het bij deze ene keer blijft

Reageer

• tester
                              Maas en Waal visser
                              • 06-03-2004
                              • 2596
                              • Son

Hallo match mannen

vandaag gevist met een aasdobber (vaste montage ) op 19 meter uit de kant ,12 voorn van de overkant gehaald tegen het riet op 80 cm diep
                              de dobber gevuld met een mengsel maden en casters
                              gr Gerard

Reageer

• rickie
                                hoe kouder hoe beter
                                • 18-11-2005
                                • 2377
                                • Oldebroek

ha jeroen, ik zag dat je gebeld had, maar ik was druk aan het werk en daarna waren er ook enkele serieuze dingen ter sprake :lallen:

Volgende keer ben ik weer van de partij!

Gr Rick

Reageer

Working...