Hengelsteun matchvissen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Roha
    pennenbouwer
    • 18-04-2005
    • 1175
    • Nijverdal

Van steunen naar vislijn....en weer terug.

Voor mijn matchvisserij gebruik ik een gewone feedersteun van Preston. Zo eentje met blauw foam waar je de hengel ook nog eens overal op kunt neerleggen.

Werkt perfect!
    Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
    www.dobberbouw.nl

Reageer

• Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

Ik heb ook een aantal steunen voor de match, dezelfde die ik voor de feeder gebruik, maar meestal houd ik de hengel gewoon in mijn hand of ik leg het handvat in de uitsparing van mijn koffer en ga er op zitten, de hengel ligt dan in het verlengde van 'm'n jongeheer' (zo lijkt het nog wat)...
      Als lijn vistte ik eerst met een lijn van Trabucco (S-Force Match Sinking), maar deze is in Nederland niet te verkrijgen en heb ik de Dual Band van Maver ontdekt, deze voldoet mij prima en ik beken eerlijk: Ik ontvet hem nooit... (luiheid?)
      groet,
      Eduard

Reageer

• Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

De dual band heeft ook weinig rek, krijg je die een beetje goed onder water? Ik wil hem binnenkort voor de feeder gaan testen. Ik vraag me af of de diameter een beetje klopt van die lijn.
        Carpe Diem

Reageer

• Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

Ik heb er geen problemen mee, eerlijk gezegd zinkt ie mij zelfs te veel, maar nu ben ik zo wie zo niet zo'n fan van het laten zinken van je lijn, het is dat het moet... Het liefst laat ik mijn lijn gewoon op het water liggen. Met je lijn onder water moet je eerst die hele lus eruit trekken wil je de haak kunnen zetten. Het is het kiezen tussen twee kwaden.
          Excacte diameters interesseren me niet zo, ik vis met de (op papier dan) 20/00 en 18/00. Als ik on the drop op voorn ga heb ik nog een spoel met 16/00 waar ik regelrecht mijn onderlijn aan knoop. 14/00 is mij te dun als hoofdlijn, ik heb wel altijd na het warteltje een stuk lijn van 14/00 omdat een onderlijntje 12/00 of 10/00 zo lastig aan een 20/00 of 18/00 te knopen is.
          groet,
          Eduard

Reageer

• Kosmozz
            Match en Feeder
            • 25-07-2005
            • 1959
            • Hannut

Interessant. Ik vis ook het liefst met een drijvende lijn, maar op 40-45 meter met zijwind moet je echt wel. Als je de pen goed afremt heb je geen bocht in de lijn na het inwerpen. Ik zal eens kijken naar die 14/00. Ik vis eigenlijk alleen maar met de slider. Als er zijwind is dan heb ik het liefst een dunne hoofdlijn met daaraan een voorslag. Anders gewoon 18/00 rechtdoor Als ie teveel zinkt dan de lijn tussen de vingers nemen in indraaien
            Carpe Diem

Reageer

• spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Roha
              Van steunen naar vislijn....en weer terug.

Voor mijn matchvisserij gebruik ik een gewone feedersteun van Preston. Zo eentje met blauw foam waar je de hengel ook nog eens overal op kunt neerleggen.

Werkt perfect!
              die heb ik ook perfecto voor feeder en match en hij kost een tientje geloof ik

Reageer

• lolo
                Geniet maar niet met mate
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

Idd een super ding 2 verschillende grotes heb je hem .
                De kleine vind ik top voor de feeder ,niet zwaar en handig juist doordat hij kleiner is .
                Groetjes
                Johnny

Match
                Feeder
                Stok

Reageer

• cverhoeven
                  Match visser

• 30-07-2008
                  • 339
                  • Oisterwijk

Maar die eerste lijkt me beter zodat de lijn vrij kan lopen..... of zie ik dat verkeerd.
                  Het zal wel een gevoelskwestie zijn
                  To match or not to match thats the question

Reageer

• Roha
                    pennenbouwer
                    • 18-04-2005
                    • 1175
                    • Nijverdal

Oorspronkelijk geplaatst door cverhoeven
                    Maar die eerste lijkt me beter zodat de lijn vrij kan lopen..... of zie ik dat verkeerd.
                    Waarvoor wil jij dat je lijn vrij blijft terwijl je de hengel in de steun hebt liggen??
                    Ik kan me zo voorstellend dat bij het feederen het belangrijk is dat je top exact de juiste hoek maakt om een goeie aanbeet te registreren. Op een smal steuntje is een uitsparing daarvoor wel handig.
                    De steun op het plaatje laat echter toe dat je overal op de steun je de hengel kunt neerleggen en zo ook diezelfde spanning op je top kunt creëeren.
                    Tijdens het matchen vind ik zo'n steun ook handig omdat je niet zo precies hoeft op te letten waar je de de hengel neerlegt als je bijvoorbeeld wilt bijvoeren of wanneer je die dikke platte wilt onthaken. Het foam zorgt er bovendien voor dat je hengel niet beschadigt. Tot slot is deze steun beresterk, licht in gewicht en robuust zodat je er lang plezier van kunt hebben.
                    Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                    www.dobberbouw.nl

Reageer

• cverhoeven
                      Match visser

• 30-07-2008
                      • 339
                      • Oisterwijk

Oorspronkelijk geplaatst door Roha
                      Waarvoor wil jij dat je lijn vrij blijft terwijl je de hengel in de steun hebt liggen??
                      Ik kan me zo voorstellend dat bij het feederen het belangrijk is dat je top exact de juiste hoek maakt om een goeie aanbeet te registreren. Op een smal steuntje is een uitsparing daarvoor wel handig.
                      De steun op het plaatje laat echter toe dat je overal op de steun je de hengel kunt neerleggen en zo ook diezelfde spanning op je top kunt creëeren.
                      Tijdens het matchen vind ik zo'n steun ook handig omdat je niet zo precies hoeft op te letten waar je de de hengel neerlegt als je bijvoorbeeld wilt bijvoeren of wanneer je die dikke platte wilt onthaken. Het foam zorgt er bovendien voor dat je hengel niet beschadigt. Tot slot is deze steun beresterk, licht in gewicht en robuust zodat je er lang plezier van kunt hebben.
                      Verrek dat is waar, ik zit te dobberen.... what the heck.
                      Kijk weer wakker geschud. wat een blunder om die lijn vrij te willen hebben.... het was dus idd gewoon een gevoelskwestie

Mijn keuze is bij deze gemaakt denk ik, op de laatste steun

Thnks allemaal

Reageer

• Kosmozz
                        Match en Feeder
                        • 25-07-2005
                        • 1959
                        • Hannut

Is helemaal geen blunder is een kwestie van smaak... Ik draai regelmatig de lijn wat strakker en dan is het toch wel handig om dit te kunnen doen zonder de hengel aan te hoeven raken. Uiteindelijk maakt het allemaal geen reet uit, als ie maar ligt. Die steunen kosten bijna niks, dan maakt het ook niet uit of je ze allebei hebt.
                        Carpe Diem

Reageer

• lolo
                          Geniet maar niet met mate
                          • 01-05-2003
                          • 3873
                          • Weesp

Kosmozz

Helemaal gelijk in

Persoonlijk vind ik het veel belangrijker dat de molen vrij is , zodat je onder het vissen je lijn wat aan kunt spannen.
                          Groetjes
                          Johnny

Match
                          Feeder
                          Stok

Reageer

• cverhoeven
                            Match visser

• 30-07-2008
                            • 339
                            • Oisterwijk

Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                            Is helemaal geen blunder is een kwestie van smaak... Ik draai regelmatig de lijn wat strakker en dan is het toch wel handig om dit te kunnen doen zonder de hengel aan te hoeven raken. Uiteindelijk maakt het allemaal geen reet uit, als ie maar ligt. Die steunen kosten bijna niks, dan maakt het ook niet uit of je ze allebei hebt.

gewoon 2 verschillende steunen, dan heb ik iig een reserve bij

Reageer

Working...