@Preston freak, ieder zijn meug, maar ik proef in jouw reactie een beetje het idee wat vele mensen hebben: Als met denkt aan 'match' (of 'feeder') moet het gelijk over afstanden van 40m of meer (waarschijnlijk is het anders niet stoer genoeg). Liefst grof smakken en smijten met een dikke ultraheavy of powermatch met een dobber van minstens 25 gram aan de Lithse Ham... Matchen kan echter ook subtiel, op 10m, met hele dunne lijnen en lichte dobbertjes en dan gaat er niets boven een molen met een gesloten kap. Je moet je materiaal altijd afstemmen op de visserij. Boven de 25m pak ik ook een 'gewone' molen. Als ik sommige mensen zie hannesen met hun dikke dobbers en hun hengels als een gek hoor 'zwiepen' (veel lawaai, weinig afstand), denk ik vaak: "Had het geduld en de tijd genomen eerst eens op een smaller watertje of vijvertje, met een licht stokje op een metertje of twintig te leren werpen, dan had je nu veel minder pruiken gegooid..." In die zin is zo'n gesloten molen niet alleen voor de liefhebbers. Natuurlijk, het is niet allround, maar ik ken eigenlijk geen enkele matchvisser die na verloop van tijd niet een aardige collectie aan hengels heeft staan, voor elk type (match)visserij zijn eigen hengel.
Voor het spinnen zou ik ook inderdaad geen gesloten molen gebruiken, maar het kan wel. Volgens mij is de DAM Quick CTE 135 er zelfs speciaal voor ontworpen... Oh, @ Matchmaker, deze CTE van DAM kun je heel makkelijk ook linkshandig maken, knopje indrukken en de hele achterkant, met slinger en al, kun je een halve slag draaien...
Voor het spinnen zou ik ook inderdaad geen gesloten molen gebruiken, maar het kan wel. Volgens mij is de DAM Quick CTE 135 er zelfs speciaal voor ontworpen... Oh, @ Matchmaker, deze CTE van DAM kun je heel makkelijk ook linkshandig maken, knopje indrukken en de hele achterkant, met slinger en al, kun je een halve slag draaien...

.......

Reageer