Elastiek vast in top, HELLUUUUHP !!!

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Ron67
    Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
    • 144
    • Zoetermeer

Elastiek vast in top, HELLUUUUHP !!!

Vis sinds een klein jaartje met elastiek en vond het tijd om er nieuw in te zetten.
    Even vlug vlug (lees geen ervaring) en de ramp was geschied .
    In m'n top zit nu een stuk elastiek welke ik al op een paar manieren heb proberen te verwijderen.
    Heeft iemand hier ervaring mee of kan me een goede tip geven.

Alvast bedankt Ron
    Tight lines Ron
  • Foxdonut
    I have a bream!

• 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

Is je bung vastgeschoten in je hengeldeel? Daar heb je wel vaak een bijgeleverd haakje voor (soort staaldraad me omgebogen topje) om de bung weer los te krijgen.
    Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• The Frisian Viking
      NHSF Erelid
      • 27-06-2006
      • 5454
      • Feânwalden

Als er elastiek vast zit, dan kan je het beste even een oude Dreft flacon met een bodempje dreft daar de rest water erbij spuit hiervan een flinke scheut achter in je topset, ga dan met een staaldraadje proberen dit eruit te drukken je kan ook nog proberen om er een heel erg klein haakje aan te maken ( lees ombuigen ) en dan achter in de topset steken en proberen deze eruit te trekken.
      Het staaldraadje wat ik gebruik is een draad van een remkabel van de fiets twist hier 1 draadje los van en je hebt een perfect draadje.

De dreft flacon gebruik ik ook om het elastiek te smeren de bung eruit trekken dreft erin spuiten bung terug laten komen ff de topset heen en weer schudden en dan buiten het elastiek iets uit de top trekken daarmee komt de rest van de dreft naar buiten een zeer goedkope maar effectieve manier van smeren.
      Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• Ron67
        Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
        • 144
        • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
        Is je bung vastgeschoten in je hengeldeel? Daar heb je wel vaak een bijgeleverd haakje voor (soort staaldraad me omgebogen topje) om de bung weer los te krijgen.
        Nee, bij het verwijderen is er een stuk elastiek in blijven zitten.
        Ik ga vanmiddag maar hobbien.
        Maar in iedergeval bedankt dat je meedenkt / reageerd.

gr. Ron
        Tight lines Ron

Reageer

• Ron67
          Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
          • 144
          • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking
          Als er elastiek vast zit, dan kan je het beste even een oude Dreft flacon met een bodempje dreft daar de rest water erbij spuit hiervan een flinke scheut achter in je topset, ga dan met een staaldraadje proberen dit eruit te drukken je kan ook nog proberen om er een heel erg klein haakje aan te maken ( lees ombuigen ) en dan achter in de topset steken en proberen deze eruit te trekken.
          Het staaldraadje wat ik gebruik is een draad van een remkabel van de fiets twist hier 1 draadje los van en je hebt een perfect draadje.

De dreft flacon gebruik ik ook om het elastiek te smeren de bung eruit trekken dreft erin spuiten bung terug laten komen ff de topset heen en weer schudden en dan buiten het elastiek iets uit de top trekken daarmee komt de rest van de dreft naar buiten een zeer goedkope maar effectieve manier van smeren.
          Denk dat ik wel wat aan je advies hebt, ga er vanmiddag gelijk mee aan de gang
          Laat nog wel weten of het gelukt is
          Bedankt.

gr. Ron
          PS
          Je kent die reclame van Dreft toch wel? Dan weet je ook dat dreft lang mee gaat!
          Moet ik nu wachten tot de dreft leeg is
          Tight lines Ron

Reageer

• The Frisian Viking
            NHSF Erelid
            • 27-06-2006
            • 5454
            • Feânwalden

Dat houd dus in dat je ff flink aan de afwas moet Ron

hahahahahahahahahahhahahahahahahaha
            Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

Zit zeker een knoop in het elastiek, als het met elastiektrekker niet lukt, dan maar een dikker staaldraad proberen.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Ron67
                Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
                • 144
                • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                Zit zeker een knoop in het elastiek, als het met elastiektrekker niet lukt, dan maar een dikker staaldraad proberen.
                Goede bezigheidsterapie, ben in 2 uur geen steek verder gekomen.
                Heb geprobeerd:
                25 /00 met een platgeknepen haakie 20
                Dikker staaldraad
                Heb de top met dreft ingespoten

Het probleem zit em dat het een klein stuk ca 10/20 cm is wat ca 10 van de top vast zit.
                Vermoedelijk zit er een knoop in, dus ik moet het aan de dikke zijde eruit trekken.

zijn er nog creatieve mensen of mensen die ditzelfde voor handen hebben gehad?

Ron
                Tight lines Ron

Reageer

• jeroenk
                  zolang er geen ijs ligt..
                  • 27-12-2005
                  • 1490
                  • Oldebroek

Ik had hetzelfde probleem: Knoop in het stiek, en vervolgens het stiek met knoop en al door te top proberen te trekken....

Ik heb het terrug kunnen duwen met een carbon staaf (2mm), die ik toevallig nog had liggen van de dobberbouw.
                  Mocht je echt geen oplossing zien: de prijs van toppen valt reuze mee. Zeker als je een goed merk hebt.

Reageer

• Ron67
                    Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
                    • 144
                    • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
                    Ik had hetzelfde probleem: Knoop in het stiek, en vervolgens het stiek met knoop en al door te top proberen te trekken....

Ik heb het terrug kunnen duwen met een carbon staaf (2mm), die ik toevallig nog had liggen van de dobberbouw.
                    Mocht je echt geen oplossing zien: de prijs van toppen valt reuze mee. Zeker als je een goed merk hebt.
                    Denk dat ik inderdaad maar nagavragen bij de hengelsportzaak wat de mogelijkheden nog zijn.
                    Misschien moet ik de top inderdaad vervangen

Begin volgend jaar ben ik van plan zowiezo een andere stok te kopen maar wil deze er nog wel naast houden.

Bedankt,
                    Ron
                    Tight lines Ron

Reageer

• Rolla
                      Allroundvisser

• 03-05-2009
                      • 2428
                      • Ter Apel

Kun je geen stulkje staaldraad van de bovenkant (waar het elastiek uit de top komt) in de top steken en proberen het elastiek naar onderen te drukken?
                      Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• lwes
                        feederaar

• 05-09-2009
                        • 473
                        • hardenberg

Ja of een klein stuk je van je top afzagen en dan kun je er ook iets dikker elastiek in zetten.
                        Ik weet wel dat dit niet de meest wenselijke oplossing is maar een cm of 10 van je top af is niet zo heel veel
                        greetings Luciën

Reageer

• roptop
                          Frequent aanwezig

• 02-01-2009
                          • 133
                          • groningen

Heb met het zelfde probleem gezeten.
                          Ik heb toen de top ingespoten met dreft oid en daarna vanaf de bovenzijde met een stuk
                          elektriciteitsdraad het stuk elastiek met knoop er uitgedrukt.

Reageer

• Chris H
                            Newbie

• 08-10-2009
                            • 10
                            • Almelo

Als je dit allemaal geprobeerd hebt zou ik het eens proberen door met een compressor flink door de top te blazen, er zit inmiddels al dreft genoeg in, als je er dan even flink doorheenblaast lijkt het me dat het wel los komt.
                            succes !

Chris

Reageer

• Ron67
                              Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
                              • 144
                              • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door lwes
                              Ja of een klein stuk je van je top afzagen en dan kun je er ook iets dikker elastiek in zetten.
                              Ik weet wel dat dit niet de meest wenselijke oplossing is maar een cm of 10 van je top af is niet zo heel veel
                              Iwes,
                              Dat zijn misschien mogelijkheden die ik bij de hengelsportzaak maar even navraag.
                              Wilde nl dubbel elastiek en op dit moment vis ik met Preston geel (dik 1,0.. mm), vermoedelijk kan ik dan mijn top iets inkorten maar geel is de 1 na dikste elastiek van preston. Misschien dat ik nog een grotere "bus" in m'n top kan laten zetten. Glijd het elastiek misschien beter? Niet dat ik hiermee problemen heb hoor.

gr. Ron
                              Tight lines Ron

Reageer

Working...