Elastiek vast in top, HELLUUUUHP !!!

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Ron67
    Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
    • 144
    • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door Chris H
    Als je dit allemaal geprobeerd hebt zou ik het eens proberen door met een compressor flink door de top te blazen, er zit inmiddels al dreft genoeg in, als je er dan even flink doorheenblaast lijkt het me dat het wel los komt.
    succes !

Chris
    Chris,

Heb geen compressor maar het is zeker het proberen waard.
    Goed idee
    Zal kijken of iemand in m'n kenissenkring me hier kan helpen

gr.
    Ron
    Tight lines Ron

Reageer

• vosken
      Newbie

• 15-10-2008
      • 17
      • oost vlaanderen

Haal bij de fietsenmaker een spaak van ongeveer 1,5mm dikte van boven aan in het topdeel brengen,zachtjen aandrukken en ondertussen de top rond draaien er is al dreft genoeg in dus hopelijk los het knoopje.
      Veel geluk
      vosken

Reageer

• preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

Probeer eerst het staaldraad maar waar ik en anderen het over hebben, zo'n spaak zou ideaal zijn. Als het daar niet mee lukt dan kun je een compressor ook wel vergeten.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

Bij een pompstaion zie je vaak ook ventiels hangen voor een fiets .. Neem BP is gratis .
          De rest kost 50 eurocent , alsof ze met benzine al niet genoeg verdienen.
          En je kunt een knop indrukken zodat er in eens perslucht uit komt .
          sucses
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

• Master
            Voerboer

• 26-02-2007
            • 1148
            • Zoetermeer

Bij hengelsport Zoetermeer staat een heel handige kerel. Wie weet heeft hij een oplossing. Ik heb overigens bij DSO een compressor staan om ballen op te pompen. Kom je daar weleens Ron?
            Theo de Kreij.
            www.natuurzorg.eu

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

Reageer

• Ron67
              Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
              • 144
              • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door Master
              Bij hengelsport Zoetermeer staat een heel handige kerel. Wie weet heeft hij een oplossing. Ik heb overigens bij DSO een compressor staan om ballen op te pompen. Kom je daar weleens Ron?
              Beste Master,
              Bij DSO kom ik niet in de buurt (nieuwe locatie Bentwoud?) maar bij hengelsport Zoetermeer met regelmaat.
              Van het weekend ga ik het nogmaals proberen met spaak (dank je Preston-freak) en evt luchtdruk.
              Hoop dat het dan lukt zo niet dan loop ik wel langs bij hengelsport Zoetermeer.
              Bedankt voor je aanbod.
              gr. Ron
              Tight lines Ron

Reageer

• Chris H
                Newbie

• 08-10-2009
                • 10
                • Almelo

is het al gelukt om het elastiek uit de top te halen, zo ja hoe dan ??

Chris.

Reageer

• Ron67
                  Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
                  • 144
                  • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door Chris H
                  is het al gelukt om het elastiek uit de top te halen, zo ja hoe dan ??

Chris.
                  Zoals Theo al aangaf staat er bij hengelsport Zoetermeer een handige vent.
                  Gelukkig ben ik niet meer zelf lang bezig geweest.
                  Ze hadden een lange dunne stalen pen waarmee het elastiek eruit gedrukt werd.
                  Had het hengeldeel de hele week in de dreft gezet.
                  Achteraf bleek het topdeel van binnen uit beschadigd maar voor 12 euries zat er een nieuwe in.
                  Klasse, bedankt hengelsport Zoetermeer,
                  Ron
                  Tight lines Ron

Reageer

• The Frisian Viking
                    NHSF Erelid
                    • 27-06-2006
                    • 5454
                    • Feânwalden

Dat is weer mooi geregeld dan
                    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• Master
                      Voerboer

• 26-02-2007
                      • 1148
                      • Zoetermeer

Fijn dat het gelukt is Ron. Wellicht een tip voor je (als je dat al niet deed), zorg er voor dat het deel of de delen van de top waar het elastiek doorheel loopt intern altijd glad zijn. Bijvoorkeur door siliconen spray oid. Je elastiek glijd dan zowieso beter door je top en met wat geluk overkomt je dit niet nog een keer.
                      Theo de Kreij.
                      www.natuurzorg.eu

Reageer

• jeroenk
                        zolang er geen ijs ligt..
                        • 27-12-2005
                        • 1490
                        • Oldebroek

Bijvoorkeur door siliconen spray oid.
                        Zou ik niet doen, siliconen stoten dan wel water af, maar vuil etc blijft wel in de top. Je stiek loopt dan erg slecht.
                        Ik gebruik sinds een jaar geen glijmiddeltjes meer, en het werkt perfect. Een beetje water is effectiever als alle commerciele prutjes.

Reageer

• lolo
                          Geniet maar niet met mate
                          • 01-05-2003
                          • 3873
                          • Weesp

Klopt Jeroen ,

Ik hoor ook al van veel vissers dat alle smeermiddelen alleen maar je elastiek verot maakt.
                          Gewoon top onder water duwen en een paar keer aan je elastiek trekken.
                          Ik heb nu al ruim 1 jaar de zelfde elastiek er in zitten en er is totaal niks mis mee (preston geel)
                          Wat ik wel doe ,maar dat is doordat ik met een kraaiepoot vis .
                          Na 2 wedstrijden stukje er af knippen en een nieuwe kraaienpoot knopen.
                          Zo maak je ook je elastiek eens op wat op je bung zit.
                          Voor mij ook geen haarlotions e.d meer.
                          Groetjes
                          Johnny

Match
                          Feeder
                          Stok

Reageer

• Master
                            Voerboer

• 26-02-2007
                            • 1148
                            • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
                            Zou ik niet doen, siliconen stoten dan wel water af, maar vuil etc blijft wel in de top. Je stiek loopt dan erg slecht.
                            Ik gebruik sinds een jaar geen glijmiddeltjes meer, en het werkt perfect. Een beetje water is effectiever als alle commerciele prutjes.
                            Als je vuil in je top krijgt gaat er toch iets fout. Bijvoorbeeld een te ruime bus tov de doorsnede van het elastiek. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.
                            Theo de Kreij.
                            www.natuurzorg.eu

Reageer

• jeroenk
                              zolang er geen ijs ligt..
                              • 27-12-2005
                              • 1490
                              • Oldebroek

Ik bedoel met vuil natuurlijk gewoon fijn zand en stof. Ik gebruik 1,2 mm stiek, met een interne topbus van 3mm, en sluit dit af met een stuitje op het stiek.

Bij mij loopt het altijd slechter na gebruik van die middeltjes, bus is ruim zat. Elastiek staat tamelijk strak, maar komt dan niet meer terug in de top.
                              En wanneer ik het spul niet gebruik komt het altijd goed terug in de top, en heb ik geen problemen.

Maar misschien doe ik iets fout....
                              Aangepast door jeroenk; 26-10-2010, 10:59.

Reageer

• Ron67
                                Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
                                • 144
                                • Zoetermeer

Fijn dat het gelukt is Ron. Wellicht een tip voor je (als je dat al niet deed), zorg er voor dat het deel of de delen van de top waar het elastiek doorheel loopt intern altijd glad zijn. Bijvoorkeur door siliconen spray oid. Je elastiek glijd dan zowieso beter door je top en met wat geluk overkomt je dit niet nog een keer.
                                Beste Theo,

Ik heb normaal geen problemen dat mijn elastiek niet goed glijd.
                                Ik gebruik geel elastiek, connector en bus, allen van preston.
                                Voordat er gevist wordt druppel ik 1 a 2 druppels smeermiddel van preston (ook niet altijd).
                                Trek m'n stiek een paar keer strak en alles werkt als een tierelier.
                                Niet te moeilijk en mocht het zaakie haperen dan vervang ik de boel (is nog niet voor gekomen).
                                Maar bij het vervangen (preventief) is het bij mij dus verkeerd gegaan, geef het niet graag toe.
                                Nee alles werkt in principe goed dat is het probleem niet.
                                Ben dus blij dat het is opgelosten in het vervolg zal ik me niet meer laten aflijden bij het vervangen van m'n stiek.
                                Ron
                                Tight lines Ron

Reageer

Working...