elastiek

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ndvoske
    Newbie

• 20-10-2010
    • 3
    • Duffel

elastiek

zou er iemand me een woordje uitleg kunnen geven over het vissen met de elastiek ik heb dat nog nooit gedaan
    maar voor ik eraan begin wil ik er toch wat meer over weten (wie helpt me aub)
    thanks.noel
  • Rolla
    Allroundvisser

• 03-05-2009
    • 2428
    • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door ndvoske
    zou er iemand me een woordje uitleg kunnen geven over het vissen met de elastiek ik heb dat nog nooit gedaan
    maar voor ik eraan begin wil ik er toch wat meer over weten (wie helpt me aub)
    thanks.noel
    Er is d.m.v de zoekfunctie genoeg te vinden over elastiek en als je een topic opent probeer gerichter vragen te stellen en geef ook zoveel mogelijk info.

Om met elastiek te kunnen vissen heb je ten eerste een vaste stok nodig waar elastiek ingebouwd kan worden. Ten tweede zul je de elastiekmaat af moeten stemmen op de diameter van je hoofdlijn.

Het voordeel van elastiek is dat bij een grotere vis het elastiek de eerste klappen opvangt en niet je hengel. Daarnaast kun je door elastiek met dunnere lijnen vissen. Het nadeel van elastiek is dat je tuigen een vaste lengte hebben. Je kunt niet zoals bij kikkertjes je tuig verlengen of inkorten. Dat betekent dat je tuigen moet maken voor bepaalde waterdieptes. Zo heb ik bijv. tuigen voor 3 hengeldelen (± 3 meter) en tuigen voor 4 hengeldelen (± 4 meter).

Heb je nog geen vaste stok die geschikt is voor elastiek dan is het goed te weten dat het inbouwen van elastiek meestal gratis is bij de aanschaf van een vaste stok. In mijn geval heb ik alleen het elastiek betaald.
    Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

Working...