Geers dobbers (discussietopic)

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lolo
    Geniet maar niet met mate
    • 01-05-2003
    • 3873
    • Weesp

Geers dobbers (discussietopic)

Oorspronkelijk geplaatst door Joas
    Te koop aangeboden diverse series Geer dobbers

G1:
    2x 0.3
    1x 0,5
    1x 0,9
    2x 1,0

G11:
    1x 0,3
    1x 0,5
    1x 0,7
    1x 1,0
    1x 1,2
    1, 1,5

G20:
    1x 0,5
    1x 0,7 (lichte schade aan drijflichaam maar nog prima te gebruiken omdat deze dobbers niet kunnen lekken)
    1x 1,0
    1x 1,2
    1x 1,5

Serie met zwart drijflichaam, stalen boven en onderantenne in de gewichten 0,3 0,5 en 0,75 gram

Lichtblauwe serie met lichtblauw drijflichaam, stalen boven en onderantenne in de gewichten 0,5 en 1,0 gram

Alle dobbers verkeren in een prima staat, veel dobbers zijn nooit gebruikt. Kenners weten dat deze dobbers handbouw zijn en 4,25/4,50 per stuk kosten maar lang meegaan door de materialen die zijn gebruikt!

Veel dobbers staan al klaar op een Rive rekje, verder wat clips die in een lade kunnen worden geschoven.

Verzending is mogelijk op kosten van de koper!

Advertentie staat ook op marktplaats
    De link, of prijs zal handig kunnen zijn
    Groetjes
    Johnny

Match
    Feeder
    Stok
  • Joas
    Frequent aanwezig

• 18-07-2009
    • 199
    • Breamcity

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
    De link, of prijs zal handig kunnen zijn
    sorry en bedankt voor de tip.. komt de link

vraagprijs ligt zo rond de 60 euro.

Reageer

• Jan Broess
      Specimen Hunter
      • 21-09-2003
      • 1131
      • Nieuwegein

Een verleidelijk aanbod waar ik eventjes dacht in te gaan, maar nee. Ik heb echt meer dan genoeg dobbers, het is ook de ervaring in het verleden..... Sorry .

Waarom zijn ze trouwens (bijna) nooit gebruikt?????

Je vraagprijs wordt makkelijk gehaald, Joas . Er is namelijk al 50 geboden. Het kan niet missen of de 60 wordt straks zelfs gepasseerd
      Greetz,
      Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• Joas
        Frequent aanwezig

• 18-07-2009
        • 199
        • Breamcity

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Broess
        Een verleidelijk aanbod waar ik eventjes dacht in te gaan, maar nee. Ik heb echt meer dan genoeg dobbers, het is ook de ervaring in het verleden..... Sorry .

Waarom zijn ze trouwens (bijna) nooit gebruikt?????

Je vraagprijs wordt makkelijk gehaald, Joas . Er is namelijk al 50 geboden. Het kan niet missen of de 60 wordt straks zelfs gepasseerd
        haha, geer dobbers zijn inderdaad zeer verleidelijk. Dit heb ik zelf opnieuw ondervonden op de beurs in Utrecht. Ik had er al genoeg maar kon de verleiding niet weerstaan. De reden dat ze weggaan is simpelweg dat ik teveel dobbers/series heb. Mn Timms dobbers waar ik niet echt gelukkig mee was heb ik een aantal weken geleden verkocht en nu ben ik de Geer collectie aan het uitdunnen. Ik wil van de 4 laden die ik had naar 2. Minder series (4 in totaal) waar ik alle kanten mee opkan en meer dobbers die ik gebruik voor mijn visserij met wat meer carbon onderantennes en drijflichamen die wat dieper onder water staan. De dobbers die ik nu aanbied vallen daar regelmatig buiten dus geef ik iemand anders de kans om kennis te maken met deze fantastische dobbers die prijzig zijn wanneer je ze aan moet schaffen maar die wanneer het gaat om kwaliteit wat mij betreft ver boven de rest uitsteekt.

Reageer

• Foxdonut
          I have a bream!

• 09-04-2010
          • 1237
          • Gro

Oorspronkelijk geplaatst door Joas
          dus geef ik iemand anders de kans om kennis te maken met deze fantastische dobbers die prijzig zijn wanneer je ze aan moet schaffen maar die wanneer het gaat om kwaliteit wat mij betreft ver boven de rest uitsteekt.
          Ik vind het wel een interessante Joas, waarom steken ze kwalitatief dan 'ver' boven de rest uit?

Ik weet dat er hier op het forum mensen zeer gecharmeerd zijn van de geers dobbers en ook ikzelf heb een kleine serie maar toch vind ik de prijs die Geers voor zijn dobbers vraagt niet gerechtvaardigd. Ik heb de voorgaande topics over dobberbouw op dit forum wel gevolgd en Geer zegt dat deze prijsstelling te wijten is aan het feit dat hij er bedrijfsmatig met dobberbouw bezig is en hij een kwalitatief hoogwaardig product levert.

Persoonlijk denk ik dat die prijsstelling eerder te maken heeft met het feit dat er juist zo weinig (hand) dobberbouwers er echt daadwerkelijk zo bedrijfsmatig mee bezig zijn en dat hij als het ware haast in een monopolie positie zo'n prijs kan neerzetten.

Ik mag mij zelf gelukkig prijzen dat ik van een man uit Winschoten complete series handbouwdobbers die (voor mij) niks onder doen voor de geers dobbers al jaren geleden heb mogen aanschaffen. En dat voor de luttele prijs van een 2.50 per dobber.

Ik zit straks wel in een spagaat als mijn dobbers daadwerkelijk wel af zijn, de timm's dobbers wijken mij persoonlijk toch schrikbarend af in gewicht. Maar ik denk dat ik nog eerder naar een fabrieksdobber terugstap dan dat ik nog investeer in een Geers dobber.
          Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• Joas
            Frequent aanwezig

• 18-07-2009
            • 199
            • Breamcity

Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
            Ik vind het wel een interessante Joas, waarom steken ze kwalitatief dan 'ver' boven de rest uit?

Ik weet dat er hier op het forum mensen zeer gecharmeerd zijn van de geers dobbers en ook ikzelf heb een kleine serie maar toch vind ik de prijs die Geers voor zijn dobbers vraagt niet gerechtvaardigd. Ik heb de voorgaande topics over dobberbouw op dit forum wel gevolgd en Geer zegt dat deze prijsstelling te wijten is aan het feit dat hij er bedrijfsmatig met dobberbouw bezig is en hij een kwalitatief hoogwaardig product levert.

Persoonlijk denk ik dat die prijsstelling eerder te maken heeft met het feit dat er juist zo weinig (hand) dobberbouwers er echt daadwerkelijk zo bedrijfsmatig mee bezig zijn en dat hij als het ware haast in een monopolie positie zo'n prijs kan neerzetten.

Ik mag mij zelf gelukkig prijzen dat ik van een man uit Winschoten complete series handbouwdobbers die (voor mij) niks onder doen voor de geers dobbers al jaren geleden heb mogen aanschaffen. En dat voor de luttele prijs van een 2.50 per dobber.

Ik zit straks wel in een spagaat als mijn dobbers daadwerkelijk wel af zijn, de timm's dobbers wijken mij persoonlijk toch schrikbarend af in gewicht. Maar ik denk dat ik nog eerder naar een fabrieksdobber terugstap dan dat ik nog investeer in een Geers dobber.

Wanneer ik praat over ver boven de rest uitsteken dan bedoel ik met 'rest' de dobbers die ik tot nu toe tot mijn beschikking heb gehad. Dit waren allemaal fabrieksdobbers (met daarnaast de Geer). Ik kan en wil niks zeggen over andere dobbers die met de hand worden gebouwd. Wellicht zijn deze even goed of zelfs beter dan de Geer dobbers. Ik heb foto's gezien van de dobbers die Roha van dit forum bouwt en ik moet zeggen dat die er ook erg mooi uit zien en waarschijnlijk kwalitatief ook goed zijn. Met rest bedoel ik dus fabrieksdobbers!
            Deze fabrieksdobbers hebben naar mijn mening de volgende gebreken:
            - gewicht klopt soms totaal niet met het gewicht dat staat aangegeven... en dan heb ik het niet over een verschil van 0,1 gram.
            - dobbers lekken, soms na 2 uur vissen al!
            - kwetsbaarheid bij het dobberoog
            - dobbers lopen krom, je moet goed opletten dat je dobbers koopt die mooi recht door je vingers rollen. Regelmatig kom ik in winkels antennes tegen van metaal die al zijn verbogen.

Geer dobbers zijn niet goedkoop, sterker nog.. ik vind ze hartstikke duur. Toch kies ik ervoor omdat ik al mijn materiaal belangrijk vind. Of dit nu een haak, lijn, dobber of hengel is. Nogmaals, ik vind meer dan 4 euro nieuwprijs voor een dobber ook hoog. Toch verbaas ik me weleens over mensen die een vaste stok van 2000 euro kopen en vervolgens problemen hebben met een dobber die kwalitatief bijzonder hoog is maar inderdaad 2 euro meer kost in de aanschaf. Ik hoop dat ik je vraag zo duidelijk heb beantwoord.

Reageer

• preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

Klopt, ik heb ook aardig wat dobbers, maar ik merk dat ik iedere keer dezelfde pennetje gebruik, omdat ik daar vertrouwen in heb. Een stuk of 4 modellen in alle gewichten vind ik genoeg en dan heb je genoeg aan 2 laden. Tot nu toe heb ik geen klachten over mijn Timm's
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Foxdonut
                I have a bream!

• 09-04-2010
                • 1237
                • Gro

Bij mij wijken de timm's dobbers model Colin (die groene) enorm qua gewicht af soms tot wel 0,2 gram. Ik gebruik preston lood en olivettes om mijn tuigen uit te loden. Ik denk echter niet dat het prestonlood afwijkt van het gegeven gewicht dus moet het wel aan de dobber liggen. Bij het model emiel is het zelfs nog erger met de afwijkingen. Ik snap het dus niet
                Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Reageer

• martinwinschoten
                  ONVOORSTELBAAR

• 17-02-2008
                  • 798
                  • Winschoten

Heb ook zo'n 150 dobbers van die meneer uit Winschoten Echt super kwaliteit! Ik vis nu ongeveer 7 jaar met zijn pennen en er is nog nooit eentje lek gegaan. Deze dobbers zijn gemaakt uit balsa, 2 keer geverfd en 2 x afgelakt. Heb ook nog nooit een scheurtje of lek in mijn dobber gehad. Waarom moet ik dan een dobber van dat materiaal van Geers, die ook nog eens een keer zo duur is??
                  Team Bobs hengelsport Prinz Royal

Team Attrafish Nederland

Reageer

• Foxdonut
                    I have a bream!

• 09-04-2010
                    • 1237
                    • Gro

Oorspronkelijk geplaatst door martinwinschoten
                    Heb ook zo'n 150 dobbers van die meneer uit Winschoten Echt super kwaliteit! Ik vis nu ongeveer 7 jaar met zijn pennen en er is nog nooit eentje lek gegaan. Deze dobbers zijn gemaakt uit balsa, 2 keer geverfd en 2 x afgelakt. Heb ook nog nooit een scheurtje of lek in mijn dobber gehad. Waarom moet ik dan een dobber van dat materiaal van Geers, die ook nog eens een keer zo duur is??
                    Precies Martin, ik vis er onderhand ook wel een jaar of 7 of 8 mee denk ik. Ik denk dat we het over dezelfde persoon hebben want zoveel dobberbouwers zullen er wel niet zijn in Winschoten

Wat ik nog wel weet was dat die man helemaal geobserdeerd was met dobbers, hoe precies een oogje of gaatje (inline) in de dobber recht te krijgen, de liefde voor het vak droop er gewoon af. Je kon uren met hem slijten over technische details wat betreft het vissen en vooral dobbers!

Mijn dobbers zijn allemaal pikzwart met een oranje antenne en ze kloppen allemaal precies qua gewicht.
                    Ik ben er erg blij mee en die gaan ook voor goud weg.

Zoals ik al zei ik hoop dat er in de toekomst iemand zal opstan die deze kwaliteit kan benaderen voor een redelijke prijs want in de handel heb je ook zoiets als het 'gun' effect en laat dat nou hetgeen zijn dat ik persoonlijk niet zo heb met dhr. Geer n.a.v zijn reacties op dit forum en een beursbezoek door mij in het verleden.
                    Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                      • 1834
                      • Oss

Bij mij wijken de timm's dobbers model Colin (die groene) enorm qua gewicht af soms tot wel 0,2 gram. Ik gebruik preston lood en olivettes om mijn tuigen uit te loden. Ik denk echter niet dat het prestonlood afwijkt van het gegeven gewicht dus moet het wel aan de dobber liggen. Bij het model emiel is het zelfs nog erger met de afwijkingen. Ik snap het dus niet
                      Model Colin (die is blauw, niet groen) is door mij het meest gebruikt en ik vind het gewoon een fijn allround ding. Eventuele afwijkingen intereseren mij niets. Tijdens het uitloden reken ik de benodigde loodjes echt niet uit, het is gewoon een kwestie van proberen. Vervolgens schrijf ik de loodnummers op, zodat ik de volgende keer de tuigen zo gemaakt heb. Al met al gaat het er met mij om dat de grootte van het drijflichaam in verhouding staat tot het drijvend vermogen, dus het loodgewicht. Model Emiel heeft een holle onderantenne en dat soort modellen gebruik ik niet graag en ik kan me voorstellen dat de afwijking daardoor groter kan zijn. Ik heb nog nooit een timms gehad die kapot of lek ging. Verder moet de gevoeligheid en zichtbaarheid goed zijn en dan ben ik tevreden.

Reageer

• PeBo
                        Hengelaar

• 29-09-2007
                        • 2643
                        • Oosterhout

ze kloppen allemaal precies qua gewicht.
                        Ik ben er erg blij mee en die gaan ook voor goud weg.

Zoals ik al zei ik hoop dat er in de toekomst iemand zal opstan die deze kwaliteit kan benaderen voor een redelijke prijs
                        Die zijn er al en ook nog met hetzelfde materiaal als Geer en ook nog voor een normale prijs.
                        ]Member of the Easterwood dreamteam.
                        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
                        PeBo.

Reageer

• PeBo
                          Hengelaar

• 29-09-2007
                          • 2643
                          • Oosterhout

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                          Eventuele afwijkingen intereseren mij niets. Tijdens het uitloden reken ik de benodigde loodjes echt niet uit, het is gewoon een kwestie van proberen. Vervolgens schrijf ik de loodnummers op, zodat ik de volgende keer de tuigen zo gemaakt heb.
                          Je kan wel je loodnummertjes opschrijven, maar geen enkel loodhageltje heeft het aangegeven gewicht. Koop maar een electronenweegschaaltje of een klein digitaal weegschaaltje en dan zal dit duidelijk worden. Iets trouwens wat de dobberbouwers onder ons allang weten. En op je dobber hoort gewoon het gewicht te staan wat eraan hoort en met geen tiende gram verschil. Dit resultaat bereik je alleen maar door ze stuk voor stuk uit te loden en dan nog te controleren. Dat is nou juist wat iemand die ze voor zijn plezier maakt wel kan en iemand die ervan moet eten nooit en te nimmer.
                          ]Member of the Easterwood dreamteam.
                          Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
                          PeBo.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                            • 1834
                            • Oss

Ik merk anders al een verschil tussen thuis uitloden in een buis en wanneer je aan het vissen bent. Als ik mijn tuigen maak zal ik ze nooit haarscherp uitloden, omdat ik dan weet dat tijdens het vissen door waterdruk, gewicht van de lijn en zeer geringen wateropname ze dan al snel overlood zijn. Gewoon iets voorbij het drijflichaam uitloden en vaak zie ik dan tijdens het vissen dat ze dan precies goed staan, of zoals ik al zei is een nr.tje 13 zo bijgeplaatst. Kortom, het maakt mij niks uit wat er op de dobber staat. Op de beste dobber kan dan wel 0,60 gram staan op de tiende gram nauwkeurig, maar de 2e cijfer achter de komma maakt het verschil. Als dobberbouwer kun je er dan zelf 0,64 gram opzetten, maar dit gaat natuurlijk niet op voor fabrieksdobbers.

Reageer

• Foxdonut
                              I have a bream!

• 09-04-2010
                              • 1237
                              • Gro

Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
                              Die zijn er al en ook nog met hetzelfde materiaal als Geer en ook nog voor een normale prijs.
                              Ik kan ze vooralsnog niet vinden hier in nl , bedoel je misschien in belgië?
                              Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Reageer

Working...