Geers dobbers (discussietopic)

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Joas
    Frequent aanwezig

• 18-07-2009
    • 199
    • Breamcity

grappig dat er zo'n topic ontstaat.. de dobbers zijn trouwens nog steeds te koop

Om eerlijk te zijn vond ik het model Colin van Timms ronduit schokkend.. ik pak een dobber van een gram en zet er een olivette van 0,7 gram onder... hij gaat amper staan!
    Ik zet er een olivette van een gram onder en de dobber staat voor de helft onder water... het volgende wat ik heb gedaan is een diepe zucht slaken en deze dobbers voorgoed naast me neer leggen. Daar kun je toch niet mee werken?!
    Positieve uitzondering vind ik de Rive dobbers.. hier ben ik best te spreken over en heb er ook een aantal.
    Voor de rest zijn dobbers iets persoonlijk denk ik, Preston Freak heeft daar wel gelijk in.. ik ken veel gasten die toch vaak dezelfde pennen pakken, dit heb ik zelf ook. Aan 50 dobber (2 rive laden) moet je volgens mij genoeg hebben om aardig wat verschillende omstandigheden door te komen.
    Ik denk dat vertrouwen in een dobber meer met je doet dan vorm, gewicht, etc. Dat maakt het denk ik ook moeilijk om te veranderen/experimenteren wanneer je eenmaal vertrouwen heb ik een dobber of merk.

Reageer

• preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

Model Colin gebruik ik ook alleen in 0,30, 0,50 en 0,70 gram, daarboven zijn ze een stuk minder. Ik heb ook genoeg pennetjes van Franse makelij gehad, te weten Sensas en Rive. Kan best zijn dat deze een nauwkeuriger gewicht hebben, echter vind ik van deze merken de lak weer dramatisch. De lijn snijdt er zo in, als die al niet gewoon barst. Resultaat is dan wateropname en dan is het accurate gewicht snel verdwenen.

Geerpennen hebben daarentegen de mooiste, sterkste en gladste lak. De prijs boeit me niet zo, zo veel modellen heb ik toch niet nodig en kwaliteit kost geld. Wat ik wel jammer vind aan Geer zijn de verwisselbare antennes en helemaal als ze een siliconen bovenbevestiging hebben. Maar ik sluit niet uit dat ik bijv. nog een G14-serie aanschaf

Ik heb tot voor kort ook gewoon met Ultimate gevist en mijn wedstrijden er mee gewonnen. Die waren ook zeker niet slecht, zeker niet voor die prijs.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• PeBo
        Hengelaar

• 29-09-2007
        • 2643
        • Oosterhout

De dobberbouwer weet wanneer een pen 0,64 of 0,66 draagt. Ik rond dit noodgedwongen naar onder of boven af omdat je zoveel cijfers niet handmatig en ook nog leesbaar op zo'n klein dobbertje geschreven krijgt. Zelfs deze loodvermelding is geschreven handwerk en dus geen stickertje.
        ]Member of the Easterwood dreamteam.
        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
        PeBo.

Reageer

• PeBo
          Hengelaar

• 29-09-2007
          • 2643
          • Oosterhout

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
          Model de lak weer dramatisch. De lijn snijdt er zo in, als die al niet gewoon barst. Resultaat is dan wateropname en dan is het accurate gewicht snel verdwenen.

Geerpennen hebben daarentegen de mooiste, sterkste en gladste lak.
          Zou Geer echt de mooiste, sterkste en gladste lak hebben?? Misschien is het wel G-8 lak van Vosschemie Maar Preston freak geloof me dat hij die niet alleen gebruikt.
          Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
          PeBo.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Welke commerciele of zeg maar op grote schaal dobberbouwer gebruikt deze zogenaamde G-8 lak van Vosschemie dan nog meer? Je moet geen appels met peren vergelijken door een fabrieksdobber met zelfbouw te vergelijken. Ik heb het namelijk over algemeen verkrijgbare dobbers. Je moet al goed zoeken voor Geer, laat staan voor de kleine bouwers.

Reageer

• lolo
              Geniet maar niet met mate
              • 01-05-2003
              • 3873
              • Weesp

Half dobberbouw nederland en ver daarbuiten gebruikt deze lak .
              Alleen is het zo hoeveel keer lak je de dobber?
              Koop jij een serie dobbers die je mooi vind en polijst de dobber en je zet hem in de lak, dan verleng je de levensduur van elke dobber.
              Dat kan ook met een fabrieks dobber , wel rekening houden met het gewicht zeker voor lichte pennen kan dat laagje lak invloed geven .
              Groetjes
              Johnny

Match
              Feeder
              Stok

Reageer

• PeBo
                Hengelaar

• 29-09-2007
                • 2643
                • Oosterhout

Welke commerciele of zeg maar op grote schaal dobberbouwer gebruikt deze zogenaamde G-8 lak van Vosschemie dan nog meer? Je moet geen appels met peren vergelijken door een fabrieksdobber met zelfbouw te vergelijken. Ik heb het namelijk over algemeen verkrijgbare dobbers. Je moet al goed zoeken voor Geer, laat staan voor de kleine bouwers.
                Nooit te beroerd om iemand te helpen in zijn zoeken. Laat Google zoeken naar Geer en dan staat op de eerste bladzijde Geer wedstrijdpennen.(Handgemaakt). Dus geen fabrieksdobber.

Groeten,
                PeBo.

Reageer

• breamman
                  Roegbainder

• 22-11-2010
                  • 131
                  • oude Pekela

Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
                  Precies Martin, ik vis er onderhand ook wel een jaar of 7 of 8 mee denk ik. Ik denk dat we het over dezelfde persoon hebben want zoveel dobberbouwers zullen er wel niet zijn in Winschoten

Wat ik nog wel weet was dat die man helemaal geobserdeerd was met dobbers, hoe precies een oogje of gaatje (inline) in de dobber recht te krijgen, de liefde voor het vak droop er gewoon af. Je kon uren met hem slijten over technische details wat betreft het vissen en vooral dobbers!

Mijn dobbers zijn allemaal pikzwart met een oranje antenne en ze kloppen allemaal precies qua gewicht.
                  Ik ben er erg blij mee en die gaan ook voor goud weg.

Zoals ik al zei ik hoop dat er in de toekomst iemand zal opstan die deze kwaliteit kan benaderen voor een redelijke prijs want in de handel heb je ook zoiets als het 'gun' effect en laat dat nou hetgeen zijn dat ik persoonlijk niet zo heb met dhr. Geer n.a.v zijn reacties op dit forum en een beursbezoek door mij in het verleden.
                  die man in winschoten maak deze kwaliteisdobbers nog steeds hoor dus indien ze af zijn kun je gewoon nieuwe kopen bij hem.
                  hij is ondertussen wel verhuisd dus de kelder waar ze gemaakt werden zul je niet weer kunnen vinden daar staat nu een nieuwe school (campus).
                  eat fishing, sleep fishing & live fishing.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                    • 1834
                    • Oss

Tja, maar ik lees op de Geersite ook "bedrijfje" In mijn beleving is dat tot op zekere hoogte ook gewoon een fabriekje. Zouden andere dobbers dan uitsluitend machinaal gemaakt worden, ik denk het niet. Geer zal er vooral meer tijd voor uit trekken en een betere kwaliteitscontrole hebben, maar daar betaal je dus voor.

Na de Geersite en de onderstaande review gelezen te hebben.......

...kom ik tot de conclusie dat Timms's ook goed in de lak zitten (ik heb ook geen last van overmatig insnijden en lekkages), maar dat het grootste verschil het materiaal betreft, balsa versus kunststof. Balsa blijft een natuurproduct, waardoor afwijkingen groter zijn, net zoals de bewerkbaarheid.

Maar goed, voor mij hoeven dobbers geen 10 jaar mee te gaan. Als ik een jaar of 3 mee doe vind het best en wil sowieso weer wat nieuws.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                      • 1834
                      • Oss

Maar goed, ik heb een nieuwe viskist en die moet nog gevuld worden met tuigjes. In de loop der jaren is mijn dobbercollectie weer te bont en ongesorteerd geworden en ik wil het gelijk goed aanpakken met complete series van zo'n 4 modellen en ik denk aan:

G1
                      G7
                      G11
                      G16

Hier moet ik alle situaties mee uit de voeten kunnen of zijn er nog meer modellen, zoals bijv. de G14 die eigenlijk niet mogen ontbreken?

Reageer

• PeBo
                        Hengelaar

• 29-09-2007
                        • 2643
                        • Oosterhout

Tja, maar ik lees op de Geersite ook "bedrijfje" In mijn beleving is dat tot op zekere hoogte ook gewoon een fabriekje.
                        Dus volgens jou beleving is het gewoon een fabrieksdobber, overigens wel een dure.

Geer zal er vooral meer tijd voor uit trekken en een betere kwaliteitscontrole hebben, maar daar betaal je dus voor.
                        Vraagje: Waar leid je dit uit af? Dus hoe kom je tot deze conclusie?

Groeten,
                        PeBo.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                          • 1834
                          • Oss

Waar ik dit uit af leid?

Nou op de site staat bijv.: "De pennen worden met geijkte loodjes (op een digitale weegschaal gecontroleerd op 0,01gr) gecontroleerd".

Iedere dobber wordt "gefabriceerd", het gaat er om op welke manier.

Reageer

• Ron
                            Met enige kennis...
                            • 06-02-2002
                            • 356
                            • Willemstad

Ik heb 2 jaar geleden dobbers gekocht in hongerije, kosten geen drol en gaan ook wel onder als de vis bijt.
                            Prutsvisser

Reageer

• Foxdonut
                              I have a bream!

• 09-04-2010
                              • 1237
                              • Gro

Oorspronkelijk geplaatst door Ron
                              Ik heb 2 jaar geleden dobbers gekocht in hongerije, kosten geen drol en gaan ook wel onder als de vis bijt.
                              Nou Ron als je die hongaarse dino dobbertjes bedoelt, die zijn helemaal niet zo slecht hoor!
                              Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                                • 1834
                                • Oss

Dino kost bij de Nederlandse winkeliers vaak ook maar zo'n €2,-. Goede prijs- kwaliteitsverhouding dus.

Reageer

Working...