hengelpacks Rive

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Foxdonut
    I have a bream!

• 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

Ik heb in Groningen eens op de hengelsportbeurs bij een vertegenwoordiger van faps staan kijken die een hengel aan een klant demonstreerde "zieg mal an" zei de man met een duits accent. Toen een schepje er boven op "ZIEG MAL AN!"

Je raad het al, de "faps" zei toen " knaps"
    Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• Amadeus
      Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
      • 1626
      • Westerlee

Als dat nog steeds Her Meyer ist. unser imitationdeutser, dan geloof ik het direct.
      Deze geloofde toendertijds stellig dat een hengel van minder dan 2000,- geen hengel was.
      En dat vissen met een Faps zeker meer vis naar boven bracht dan een ander merk................
      Deze uitdaging durfde ik wel aan, doch hij niet.
      Moest nog de rest van de week met hem samenwerken, nou.......................gezellig hoor.
      https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• eitcbv
        Doe wat je goed dunkt!
        • 24-12-2005
        • 192
        • nabij Steenwijk

Zo hebben we ook een vertegenwoordiger gehad na onze jaarvergadering vorig jaar van Fabs, Michel Meijer. Jemig wat een arrogante kwal... Inderdaad het verhaal klopt ook met dat er geen fatsoenlijke hengels te koop waren onder de € 1200,-. Ik had al verhalen gehoord van: "Fabs, Knaps" ik begon toen te lachen toen ik het hoorde over dit merk. Nou het hele verhaal aangehoord die avond over de hengels iedereen stond maar huiverig het verhaal aan te horen en kregen ook zonder dat we erom vroegen ook het hele arsortiment te zien van alle smeerseltje, poedertjes, en lokvoer van Zammataro onder onze ogen gedrukt. Ik vond het een te dominante manier van verkopen.

Maar nu komt het tweede gedeelte.... Mijn vismaat heeft in een gekke bui terwijl ik nog zei dat ik gelezen had dat je geen vaste stokken moest kopen van Fabs hij heeft een hengel gekocht van 13 meter serie 704 welke serie weet ik zo niet. Hij moest bij de bestelling eerst 6 weken wachten!!! Zeer lange levertijd koop je zo'n ding naar aanleiding van een demonstratie wordt ie 2 viswedstrijden tijdens het begin van de competitie geleverd.... En ja hoor na een maand of drie brak uit het niets het tweede deel vanaf de top gezien compleet af helemaal recht afgebroken niks geen scheurtjes te zien gewoon helemaal rechttoe rechtaan afgebroken! Die hengel is geleverd door Hengel Discount in Oldemarkt en wil niks meer afnemen van Fabs en Michel Meyer want die is zeer laks omgegeaan met de levertijd heeft zich compleet niet aan de afspraken gehouden dus kon Hengel discount hier niks aan doen..En een ander lid van mijn visvereniging had toen precies hetzelfde gezeik met dezelfde hengel! Ook een deel gebroken eerlijk is eerlijk hij is superlicht die stok maar het gaat ten koste van de degelijkheid van de stok zelf daarom heb ik die hele lichte stokken afgezworen dan maar iets zwaarder maar wel sterker!!! Weten jullie nog die stokken van Maver? Hartstikke duur en gewoon rommel omdat alles afbrak en de service is waardeloos.

Ik heb eens aan een viswedstrijd meegedaan waar 5 vissers bij zaten die met Maver stokken meevisten nou een lekker zijwaards briesje en welke stooken gingen doormidden? Alle 5 stokken van Maver!!! Nee laat mij maar vissen met mijn 13 meterstok van Shimano Technium XTA een sterke stok die wat kan hebben en lang zo duur niet is.... En nog betaal ook!
        Fishing is a way of life!!!

Reageer

• The Frisian Viking
          NHSF Erelid
          • 27-06-2006
          • 5454
          • Feânwalden

Neem als je voor meer degelijkheid gaat zo wie zo een karper uitvoering deze is wel iets zwaarder maar vele malen sterker
          En ik spreek uit ervaring
          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• Amadeus

• 02-09-2007
            • 1626
            • Westerlee

Denk inderdaad dat dat niet zo'n verkeerde gedachte is.

Reageer

• eelke
              Frequent aanwezig
              • 24-11-2002
              • 163
              • Nederland

Interessant om over jullie ervaringen te lezen. Ervaringen zijn wel persoonlijk, zo vis ik al jaren met een Maver K25 hengel en ik ben prima tevreden. Sterke en vrij lichte stok voor een goede prijs. Kwaliteit moet je denk ik bekijken per stok en niet direct per merk. Zo heeft Garbolino niet altijd een beste naam, maar er zitten echt prachtige hengels tussen.

Op de Visma ga ik toch zeker ook een Rive stok proberen (ze zullen er toch wel zijn ?)
              groeten,
              Eelke

Reageer

• Andries
                Shimano fan

• 25-10-2010
                • 73
                • Witteveen

Ik vis al 13 jaar met een Garbolino Start-Up 600 12.90m en in al die tijd slecht een deel gebroken door er mee tegen het plafond te slaan om er water uit te krijgen, koste toen 2100 gulden incl 2 vijfdelige topsets, een koopje. Gaat hopelijk nog een paar jaartjes mee.
                Groet,
                Andries

Reageer

• Foxdonut
                  I have a bream!

• 09-04-2010
                  • 1237
                  • Gro

Ik denk dat mijn volgende een shimano super ultegra wordt
                  Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Reageer

• Amadeus

• 02-09-2007
                    • 1626
                    • Westerlee

Ben er nog niet over na aan het denken.
                    Vorig jaar een stok gekocht en het jaar daarvoor ook al.
                    Dus ben voorlopig voorzien

Reageer

• Ron
                      Met enige kennis...
                      • 06-02-2002
                      • 356
                      • Willemstad

Die Shimano hengels breken net zo hard, ik hoor daar ook krakkrak verhalen over.
                      Mijn Preston CXR 500 breekt alleen als er een bus overheen rijd.
                      Prutsvisser

Reageer

• Foxdonut
                        I have a bream!

• 09-04-2010
                        • 1237
                        • Gro

Oorspronkelijk geplaatst door Ron
                        Mag ik dat testen ?
                        Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Reageer

• Amadeus

• 02-09-2007
                          • 1626
                          • Westerlee

Die Shimano hengels breken net zo hard, ik hoor daar ook krakkrak verhalen over.
                          Zelfde heb ik met mijn spro.
                          mijn maat heeft de zelfde stok en heeft nergens last van.
                          En ik heb de nare gewoonte dat ik ze "fijn" knijp bij de bussen.

Reageer

• eitcbv
                            Doe wat je goed dunkt!
                            • 24-12-2005
                            • 192
                            • nabij Steenwijk

Wat betreft de dure serie van de Speedmaster van Shimano stokken ze zijn duur en breken ook wel vaker..... hier geld ook weer: hoe lichter hoe vaker ze breken het kan gewoon niet anders eee lichte is erg fijn om makkelijk te hanteren maar een te lichte stok met een gewoon zijwaards briesje is al vervelend zat want dan zijn ze al niet meer te houden heb dan liever een iets zwaardee hengel voor als het een beetje waait knalt ie ook niet zomaar uit mijn handen of steunen....
                            Fishing is a way of life!!!

Reageer

• haakie
                              liever veel dan groot

• 14-08-2010
                              • 60
                              • zeewolde

ik heb een shimano exage bx een iets zwardere hengel maaar breekt niet zo snel,
                              ook goed te handelen met wind

groeten

Reageer

• Joas
                                Frequent aanwezig

• 18-07-2009
                                • 199
                                • Breamcity

Oorspronkelijk geplaatst door haakie
                                ik heb een shimano exage bx een iets zwardere hengel maaar breekt niet zo snel,
                                ook goed te handelen met wind

groeten
                                Ik heb dezelfde hengel. Ik begrijp soms niet dat het allemaal zo veel lichter en strakker moet als je weet dat het (grote) nadelen met zich meebrengt. De hengel wordt over het algemeen een stuk kwetsbaarder. Overigens vind ik de exage bx zeker op 11,5 meter erg strak en zeker niet bijzonder zwaar. Je merkt wel dat hij op 13 meter begint te hangen maar ok, er zijn weinig hengels binnen dat budget die op 13 meter ook nog snaarstrak zijn en goed te handelen.

Reageer

Working...