Ik heb juist graag dat bij een voorn het elastiek wel iets doet en dan heb ik het over hooguit 2 decimeter bij een dikke om de spanning op de vis te houden en zo verspelen te voorkomen. Met de 0,75mm stiek die ik gebruik hoef ik niks van de top te halen en ik heb graag dat die genoeg ruimte heeft om zijn werk te doen. Zeker met water in de top kan de stiek anders slecht glijden. Ik gebruik ook geen lubricants, want dat vind ik eerder averechts werken.
Zo heel strak zit mijn stiek niet eens in de top en de 2 delen passen bij de dikte van de stiek. Hoe dikker de stiek hoe meer delen je nodig hebt. In die 2 delen gaat niet veel meer als een meter stiek en ik vervang 'm hooguit 3x per jaar, omgerekend is dat nog geen euro per keer, voor de prijs hoef je dus niet zuinig te doen.
Zo heel strak zit mijn stiek niet eens in de top en de 2 delen passen bij de dikte van de stiek. Hoe dikker de stiek hoe meer delen je nodig hebt. In die 2 delen gaat niet veel meer als een meter stiek en ik vervang 'm hooguit 3x per jaar, omgerekend is dat nog geen euro per keer, voor de prijs hoef je dus niet zuinig te doen.

.......
. Ik gebruik gewoon een interne topbus die ik er in 2 seconden in en uit kan halen. Niks wringen of iets dergelijks en er is nog nooit wat gescheurd. Ik gebruik die van Vespe, die zijn erg consistent qua diameter en gaan zeer gemakkelijk in en uit de top.
.

Reageer