Elastiek stuk

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Vissertjuh66
    Frequent aanwezig

• 02-09-2010
    • 157
    • Deest (Gld)

Elastiek stuk

Hallo allemaal,

ik ben vorige week tijdens een sessie op de karpervijver van `t mun erachter gekomen dat er verschillende scheuren in mijn elastiek zitten, ik heb bij het begin van de sessie alle topsetten gecheckt op scheuren of fouten in het elastiek, maar ik heb gellukig niks kunnen vinden. Ik heb er de hele dag zonder problemen mee gevist totdat ik er een zwaardere karper aankreeg viel mijn oog op een raar plekje in het elastiek. Toen ik de vis na een heel voorzichtige dril van 30 min binnen had zag ik dat er 3 scheuren in zaten! Weet iemand waardoor dat kan komen, ik onderhoud het elstiek goed met lubricant enzo dus ik snap er niks van. Ik gebruikte in die top waar de 3 scheuren in zitten Preston Hollo elastic 15H (donkerblauw) door drie delen en ik gebruik een pulla bung. (P.s. ik heb die dag 15 karpers weten te vangen 4 aan de method feeder en de rest aan de Vaste stok.)

Ik hoor het graag, mvg Stan
  • Vissertjuh66
    Frequent aanwezig

• 02-09-2010
    • 157
    • Deest (Gld)

Niemand???

Reageer

• The Frisian Viking
      NHSF Erelid
      • 27-06-2006
      • 5454
      • Feânwalden

Dan zit er toch iets van een scherpere kant aan een busje waar het elastiek door loopt, dit komt door de druk van de zwaardere karper dat het daar op in slijt, ik zou proberen om alles zo goed mogelijk af te ronden en glad te maken.
      Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• Vissertjuh66
        Frequent aanwezig

• 02-09-2010
        • 157
        • Deest (Gld)

Ok dankje,

Ik ben gister in de hengelsportzaak in Tiel geweest en heb ander elastiek erin laten zetten, ik zei het ook tegen die jongen en ik vertelde dat ik het elastiek er soms moeilijk in krijg als ik de topdelen in elkaar schuif en als het niet lukt ga ik harder doordrukken waardoor het elastiek tussen de delen komt te zitten en zo schuren kan veroorzaken. Ik houd voortaan het elastiek gespannen als ik de delen inschuif, zo krijg je niet dat het elastiek zich ophoopt of tussen de delen komt. Maar bedankt,

Mvg Stan

Reageer

Working...