Visdag vandaag

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • John67
    Nooit uitgeleerd...
    • 26-09-2020
    • 333
    • Nuenen

Visdag vandaag

Vandaag op mijn "vaste" stek met de vaste stok rond 10.30 uur beginnen te vissen. Mooie dag en goede vangsten: denk wel 60 voorns waaronder paar hele mooie grote.

Rond 13.30 uur kleine voorn aan het binnenhalen, klapt er een grote snoek op (schat het beest meter+. Ik hoorde me hardop met een grote glimlach vloeken. Voorn weg inclusief onderlijn.
    even nieuwe onderlijn gemonteerd en verder vissen. 5 minuten later weer een redelijk grote voorn binnen aan het halen, zelfde verhaal: weer een snoek (dezelfde?) valt "mijn" voorn aan. Kon hem nog wel binnenhalen. Voorn had verse maar redelijk kleine beschadiging. Kusje erop gegeven en weer uitgezet. Daarna snoek nog twee keer vlakbij mijn dobber gezien en veel bellensporen, ben toen maar gestopt met vissen.

Als er mensen willen weten hoe je een goede voerplek moet maken voor voorn (lees: snoek); laat maar weten (geintje uiteraard)

Ik heb al vele, vele uren op exact dezelfde stek zitten vissen maar dit was de eerste keer dat ik dit meemaakte.

• Elsenburg
    Frequent aanwezig
    • 24-01-2016
    • 154
    • Duindorp Den Haag

Hoi John,
    Leuk verslag !
    In verleden heb ik al 2x een snoek gevangen toen ik mijn boilie naar binnendraaide, dat was ook niet echt de bedoeling.

Groet,
    Marco

Reageer

• John67
      Nooit uitgeleerd...
      • 26-09-2020
      • 333
      • Nuenen

Klopt,

Was leuke visdag, ik maakte alleen uiteraard geen kans tegen de snoek met mijn onderlijn van 10/100 nylon met haakje 18 ;-)

Reageer

• bart125
        van alles wat
        • 03-11-2020
        • 167
        • A

Volgende keer naar huis fietsen en je nieuwe snoekhengel halen.
        Nu weet je waar je moet zijn

Reageer

• John67
          Nooit uitgeleerd...
          • 26-09-2020
          • 333
          • Nuenen

bart125 done that, geen snoek gevangen. Wel met dropshot en brood als haakaas enkele voorns ;-)

Reageer

• John67
            Nooit uitgeleerd...
            • 26-09-2020
            • 333
            • Nuenen

Zelfde stek, zelfde ervaring: vaste stok, voerplekje, voorn en zeelt gevangen en wéér snoek die uren aan het jagen was. Getuige geweest van enkele aanvallen van snoek op de vissen die op mijn voertje afkwamen. Wist niet hoe snel ik mijn gehaakte vis moest binnenhalen.

Volgende keer neem ik mijn dood-aas hengel mee en laat ik de vaste hengel thuis...

Reageer

• hans vis
              Sportvisser
              • 26-08-2009
              • 998
              • Eelde-Paterswolde

Zou het kunnen dat je voerplek die snoeken lokt? In dat geval is je vaste hengel essentieel.
              groet,
              Hans

https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

Reageer

• Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2326
                • Ter Apel

Ik heb het zelf op het Oranjekanaal ook gehad, dat tijdens het binnen halen van een voorn, deze gegrepen werd door een snoek. Gistermiddag daar een poging gewaagd met doodaas (blankvoorn) onder een dobber en aan de andere hengel een spinner, maar geen snoek gevangen.

Misschien toch maar wat voer meenemen en tijdens het doodazen een voerplek voor de witvis maken.
                Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• John67
                  Nooit uitgeleerd...
                  • 26-09-2020
                  • 333
                  • Nuenen

Rolla dat was exact mijn plan.

Reageer

• bart125
                    van alles wat
                    • 03-11-2020
                    • 167
                    • A

uiteraadt is een grote concentratie aasvis een magneet voor roofvis.

Reageer

Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎