Pulla slot

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • John67
    Nooit uitgeleerd...

• 26-09-2020
    • 378
    • Nuenen

Pulla slot

Ik heb een Cresta Stallion Extrema hengel met verstevigde stukken in alle delen. Ik wil daar graag zelf een een Cresta Smooth Pullerslot of Preston Roller Pulla Bush in zetten (volgens mij is dat prima zelf te doen). Welke lijk jullie de beste of maakt dat niet zoveel uit. Ik heb al begrepen dat beide slots een 10 mm rond gat nodig hebben...

Cresta:
    image.png

Preston:
    image.png

Ik vraag me twee dingen af:

- in welk deel is dat het handigste?
    - kan ik dan de hengel nog op de normale manier opbergen? Er komt immers een kraal o.i.d. uit het hengeldeel steken toch?
    -nog andere dingen waar ik op moet letten?

Groet,
    John

Attached Files
  • Rolla
    Allroundvisser

• 03-05-2009
    • 2426
    • Ter Apel

Het makkelijkste is om een Preston pulla bung achter in de hengel te monteren. Deze kun je gemakkelijk met een zaagje op maat maken voor je hengel.

Op het moment dat je een pulla bung, of de door jouw genoemde pulla bush of puller slot gaat monteren, dan zul je waarschijnlijk het elastiek in 2 hengeldelen monteren. Deze 2 delen zul je dan apart op moeten bergen. Ik gebruik bovenstaande elastiek protectors en berg beide delen in een aparte topsetkoker op.

Ik gebruik een normale topsetkoker, maar voor het opbergen van de 2 delen, of te wel topset, kun je bovenstaande koker ook gebruiken. Deze heeft als het goed is 2 gescheiden vakken, waardoor je elke deel aan een kant kunt steken en de scheiding je elastiek beschermt.
    Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• John67
      Nooit uitgeleerd...

• 26-09-2020
      • 378
      • Nuenen

De eerste 2 delen van mijn insteekhengel zijn telescopisch; niet ideaal om pulla in de maken en al helemaal niet om op te bergen.

Reageer

• Rolla
        Allroundvisser

• 03-05-2009
        • 2426
        • Ter Apel

Waarom niet? Je kunt de eerste 2 delen toch zover in schuiven als mogelijk is? Alleen zal er een bepaalde lengte elastiek onder of boven uit je delen steken.

Reageer

• John67
          Nooit uitgeleerd...

• 26-09-2020
          • 378
          • Nuenen

Klopt maar als ik de delen inschuif en IN de andere delen wil steken, stropt de elastiek in het derde deel. Ik ben bang dat daardoor de elastiek beschadigd.

Reageer

• Rolla
            Allroundvisser

• 03-05-2009
            • 2426
            • Ter Apel

Daarom kun je de topdelen, zoals al eerder aangegeven, het beste apart in een topsetkoker bewaren. Dan kan er in principe niet gebeuren met het elastiek.

Reageer

• John67
              Nooit uitgeleerd...

• 26-09-2020
              • 378
              • Nuenen

Klopt. Ik ga zoeken naar een kleine (dunne) koker maar die zijn er niet zoveel.

Én ik heb steeds meer mee te zeulen (maar dat probleem hebben wel meer vissers denk ik zo. Ik kijk af en toe naar Vis-TV; daar wordt als de camera's uit staan heel wat afgesjouwd lijkt me).

Reageer

Working...