het werkt zeker goed ik vis er al heel lang mee en geen klachten wel af en toe vernieuwen maar dat moet ook met een conektor dus doe er je voordeel mee
kraaienpoot verbinding?
Collapse
X
-
wat is het verschil dan is dat alleen het tikken van de connector of zitten er meer voordelen of nadelen?
ik vis altijd met connectors mar heb er wel over gelzen en weet pas sinds verleden week hoe ik ze moet maken die pootjes
maar durfde het nog niet aan in het eemskanaalVissen is ontspannend.
Maar wedstrijdvissen is juist inspannend
Met Vriendelijke Visgroeten
vaste stokvisser????????

Reageer
-
er valt niet zoveel aan te proberen ,het werkt gewoon perfect Ik heb het wel eens gehad dat het op e.a toch los ging maar ik ben er een paar jaar geleden naar over gestapt het kleine lusje open te knippen ,daarna nooit geen problemen meerGroeten van Jan de visserReageer
-
Het tikken van de connector kun je voorkomen door een rubberen stuitje op je elastiek tussen de connector en top te zetten. Dit voorkomt ook dat je hengeltop vol loopt met water...
Wat het verdere voordeel is (en dat is voor ons hollanders toch altijd fijn om te weten): Het scheelt je zo'n twee eurootjes per topset, want je hoeft dus geen connector te kopen.... Want wat kost een stukje dacron en een stukje silliconenslang (of krimpkous) nou?...groet,
EduardReageer
-
ik heb vandaag met die beruchte kraaienpootjes gevist en het mij nu al super bevallen
helemaal geen een keer om de top heen en zo dat had ik met connectors wel dan zat die zo vast dat ikde lijn kapot moest trekken omdat andersmijnelastiek niet naar buitne wildeVissen is ontspannend.
vaste stokvisser????????

Reageer
-
ik probeer het eerst wel zo om een kraaienpootje te maken van het elastiek zelf
de eerste vissessie is al goed bevallen
misschien als ik de eerste keer mijn elastiek kapot trek met de lijn dat ik er anders over ga denken maar er zijn er al zat bij die zeggen dat zelden gebeurtVissen is ontspannend.
vaste stokvisser????????

Reageer
-
ik heb een jongen gezien bij het nk jeugt (ik weet de naam zo niet), die op deze manier een mooie brasem verspeelde. de lijn had zijn elastiek doorgesneden.
en waar kan ik dacron nu kopen, toch niet bij de speelgoedwinkel ofzo?Reageer
-
Haha, Jeroen, in Oldebroek misschien niet, maar je gaat me toch niet vertellen dat je in Elburg geen watersportzaak kan vinden? Het hoeft ook niet speciaal dacron te wezen, ikzelf gebruik van dat rode touw wat in de bouw wordt gebruikt om het muurtje langs te metselen... Als het maar stug is en het liefst van kunstof zodat je het eindje mooi af kunt branden/smelten... (en anders stuur ik je wel wat op, zoveel heb je er niet van nodig)groet,
EduardReageer
-
ik had bij een hengelsports zaak ook naar dracon gevraagt en die wist niet eens eens wat het was en hoe je dat moest maken aan je elastiek
en bij die andere zaak zeiden ze van dat alleen van elastiek strek zat is
het moet raar lopen wil je dat door snijden
als dat zou gebeuren dan was je elastiek al verouderd en beschadigt hebben ze mij verteld dus kreeg ik ook een tip voor als je er over zou twijfelen dan kon ik er een klein stuk dobberslang over dat stukje elastiek schuiven waar je lijn zou komen
die tips heb ik van lex v d ende gehad die werkt bij hook hengelsportop donderdag avond dus ook hoe ik en kraaienpootje moes maken
ja jongens hij is nog in nederland hoor hahah
jammer dat die niet zo aktief is meer met vissen zoals ik wel ens heb begrepenVissen is ontspannend.
vaste stokvisser????????

Reageer
-
Gewoon een stukje nylon 40/00 werkt perfect ,als het maar enigzins stug is En ik heb nog nooit mee gemaakt dat het is gebroken Ik denk dat ik eerder mijn hengel zal breken dan de stiek Het heeft in de winter n,l nog al wat te houdenGroeten van Jan de visserReageer
-
wel dan een beetje opstijven met secondenlijm heeft ronald mijn een keer verteld en dat dat krimpkousje er omheen
of wat dan ook om de knoop te beschermenVissen is ontspannend.
vaste stokvisser????????

Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

en het wordt gebruikt in de vlieger- en zeilmakerij. 'Vliegertouw' zou je het dus ook kunnen noemen, maar dan wat chiquer. Het is een soort polyester...
Reageer