welke gebruiker vist met welke stok

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Userevo
    Newbie

• 03-10-2007
    • 7
    • Denekamp

Ik vis al een aantal jaren met Browning stokken en ze bevallen nog steeds prima. Strak, licht en snel. Voor de aanschaf heb ik vele stokken in de hand gehad, maar de Browning beviel mij het best. Let wel: de keuze van een stok is een persoonlijke keuze, vaak gebaseerd op persoonlijke voorkeur. De een wil een parabolische actie, de ander noemt zoiets weer een zwabberstok. Dat maakt het nu ook zo leuk. De truc is alleen om precies dat te vinden wat aan je persoonlijke eisen voldoet. En dan is het merk vaak niet direct de bepalende factor.

Reageer

• Kiddo
      Newbie

• 08-07-2007
      • 21
      • Hilvarenbeek

Ik viste met een paar jaar terug alleen maar op 6 meter maar laatst heb ik de arca explosion gekocht incl extra topsetje beide met elastiek natuurlijk. En het bevalt me uitstekend Hopelijk ga ik er nog veel vissen mee vangen

Reageer

• sexydjeeten
        Newbie

• 18-09-2007
        • 1
        • kortrijk

ik heb een stokje van 7m van Decathlon van 14,50 euro...
        en nog twee Mitchell's van 5m en van 6m....
        niet duur want beginner... toch al redelijk grote uitgehaald...

Reageer

• ToniMono
          Banned

• 23-05-2007
          • 386
          • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
          Boven windkracht 5 en tot 14 meter vis ik met een Shakespeare Sigma SGX carbon 1099-135 omdat deze wat meer body heeft.
          Groetjes
          PeBo.
          Jij vist boven windkracht 5 nog met de vaste stok? Daar kan ik me nauwelijks iets bij voorstellen. Tenzij je met 5 deeltjes vist, maar echt niet op de volle lengte.

Reageer

• PeBo
            Hengelaar

• 29-09-2007
            • 2643
            • Oosterhout

Oorspronkelijk geplaatst door ToniMono
            Jij vist boven windkracht 5 nog met de vaste stok? Daar kan ik me nauwelijks iets bij voorstellen. Tenzij je met 5 deeltjes vist, maar echt niet op de volle lengte.
            Beste Tonimono,
            Ten eerste: fijn met je kennis te maken. Maar nu ter zake.
            Geloof kan ik je niet geven , daar zijn anderen voor. Als ik naar een wedstijd ga, zal het indien mogelijk altijd een wedstrijd zijn met de vaste stok. Het weer heb je die dag dan niet voor het uitzoeken. Dus je zal wel moeten. Dus 11 meter en de voorste vier/vijf deeltjes in het water en zo laag mogelijk gaan zitten zodat je je hengel zo plat mogelijk is tov het wateroppervlak. Met de wind van achter durf ik nog wel wat langer. Een jaartje of 20 geleden was dit ook niet zo verwonderlijk, want toen was er van feedervissen nog geen sprake en waren gewoon alle wedstrijden met de vaste stok en zaten ze echt niet met vijf deeltjes. En je kan het je misschien niet voorstellen maar toen was er soms ook al veel wind.

Groeten,
            PeBo.
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
            PeBo.

Reageer

• spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

voor een "goede"vaste stok geen probleem,niet voor die ultralichte 14mtr italiaanse torrepikkers.
              er zijn er een hoop strak en licht maar voor zijwind moet je toch voldoende wanddikte hebben hoor.

Reageer

• ToniMono
                Banned

• 23-05-2007
                • 386
                • Arnhem

Beste Tonimono,
                Ten eerste: fijn met je kennis te maken.
                Aangenaam.

Dus 11 meter en de voorste vier/vijf deeltjes in het water en zo laag mogelijk gaan zitten zodat je je hengel zo plat mogelijk is tov het wateroppervlak. Met de wind van achter durf ik nog wel wat langer.
                Aha, 4 a 5 deeltjes in het water. Lijkt me wel ja met windkracht 5. Met de wind van achter kan ik me voorstellen dat je wat langer kunt vissen. Maar het blijft tricky als er ineens een vlaag van de zijkant komt, toch?

Een jaartje of 20 geleden was dit ook niet zo verwonderlijk, want toen was er van feedervissen nog geen sprake en waren gewoon alle wedstrijden met de vaste stok en zaten ze echt niet met vijf deeltjes. En je kan het je misschien niet voorstellen maar toen was er soms ook al veel wind. nd. Groeten, PeBo.

Toen...... Toen de vissen nog op het land liepen en je poepen met een lange "oe" schreef? Das inderdaad lang geleden.

Reageer

• voerbal
                  Newbie

• 10-10-2007
                  • 20
                  • Den Haag

Ik vis met de Shimano Technium BX competition van 11 meter, nog maar 1 keer mee gevist want ik heb hem pas een week. Hij vist zeer strak en ligt lekker in de hand. er zaten 2 extra topsets bij 3 delig.

Daarvoor viste ik met de Ultimate ambassador van 11 meter, ik had het elastiek in de hengelsportzaak laten inbouwen alleen dat hadden ze niet erg goed gedaan. ze hadden het in het eerste deeltje gedaan met een dopje eronder die de hengel in schoot waardoor het topje gespleten was. ik kon helaas de bon niet meer vinden, maar deze hengel is toch een stuk lekkerder als de andere.

De shimano is een lekkere gladde hengel en het elastiek zit nu in 2 delen.

Gr. Marco

Reageer

• PeBo
                    Hengelaar

• 29-09-2007
                    • 2643
                    • Oosterhout

Aangenaam.

Aha, 4 a 5 deeltjes in het water. Lijkt me wel ja met windkracht 5. Met de wind van achter kan ik me voorstellen dat je wat langer kunt vissen. Maar het blijft tricky als er ineens een vlaag van de zijkant komt, toch?

Toen...... Toen de vissen nog op het land liepen en je poepen met een lange "oe" schreef? Das inderdaad lang geleden.
                    Beste Tonimono,

Ik had het eigenlijk over windkracht 7 en hoger. Windkracht 5 is geen windkracht maar een briesje, stelt niks voor, maar dat zal je toch niet willen geloven. Bij stilstaand water en windstil weer, kan ieder uit de voeten in een vijvertje. Het wordt anders als het flink waait en stroomt en je met je plateau niet te gemakkelijk zit. Wat denk je van De Maas, Het Wantij, Het Spui om er een paar te noemen? Ga daar maar zitten met je vijf meter stokje. Water moet stromen als een kegel en klotsen, klotsen en klotsen, anders is er weinig schokkends aan. Dan een platte van een paar kilo, dan kan je tenminste je lol op en merk je s'avonds in je lijf dat je een wedstrijd gevist hebt.
                    Nog een paar tips bij 7 en hoger: Ingooien schuin uit de zij en dus niet over de kop. Dobber met een buikje ( looddragend gedeelte) ver onderaan
                    dus diep onder de waterlijn. Bovendeel van het drijflichaam van de dobber dun, zodat de wind zo weinig mogelijk vat heeft op je dobber (Lees :aasaanbieding). Vissen met een voorslag van 3 a 4 meter dus de dobber niet kort op de top, omdat anders bij ieder windvllaag je dobber en dus je aas omhoog getrokken wordt. Probeer ook niet te vissen met een dobbertje van 0,4 gram maar pas jezelf aan aan de omstandigheden dus een grammetje of twee. En voor de rest zou ik zeggen: blijven oefenen want oefening baart kunst. Als er eens een deeltje mocht breken wat mij gelukkig nog niet is overkomen, moet je maar denken aan Kniertje in het toneelstuk "Op hoop van leven" Die sprak toen al: ' De vis wordt duur betaald"

Groeten,
                    PeBo.
                    ]Member of the Easterwood dreamteam.
                    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
                    PeBo.

Reageer

• rickie
                      hoe kouder hoe beter
                      • 18-11-2005
                      • 2377
                      • Oldebroek

ik heb inmiddels ook een 2e spro charisma gekocht. Ook de nodige topsetjes heb ik nu tot mijn beschikking. Superfijne hengel, jammer dat ie niet meer gemaakt word.

Reageer

• stokvisser...
                        visser

• 31-07-2007
                        • 27
                        • schijndel

ik vis nu met een sensas crazy power 200 11.5meter.
                        heb er 3 topsets, powerkit en een cupset.
                        voor de karper heb ik nog een sensas carp x60 met een topsetje.
                        http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?albumid=11

Reageer

• Amadeus
                          Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
                          • 1626
                          • Westerlee

Ik ben nog aan het ronkkijken voor een vervangende hengel.
                          Ik heb reeds al een paar gevonden die mij aanstaan.
                          Maar ik hoop dat ik het gedult kan opbrengen en wacht "even" tot de hengelsportbeurs.
                          https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• wimwijchen
                            Komt net kijken

• 27-03-2007
                            • 74
                            • wijchen

ik denk dat ik er een van 8 of 9 meter ga kopen. Wanneer heb je eigenlijk een hengel van 13 meter nodig? Vangt dat echt zoveel meer?

Reageer

• Amadeus
                              Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
                              • 1626
                              • Westerlee

Een langere hengel kan je naar behoefte inkorten.
                              Omgedraait is lastiger.........
                              Mijn ervarig is dat ik soms met mijn ( 9,5M) net niet bij een geul o.i.d. kan komen.
                              Meestal stap ik dan over naar mijn feeder.
                              Maar kijk nu wel uit naar een langere hengel.
                              https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• spuiliefhebber
                                Verificatie gaande...
                                • 22-04-2006
                                • 4156
                                • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door wimwijchen
                                ik denk dat ik er een van 8 of 9 meter ga kopen. Wanneer heb je eigenlijk een hengel van 13 meter nodig? Vangt dat echt zoveel meer?
                                ja als je er niet bij kunt kun je ze ook niet vangen,je kan wel met een lange slag vissen maar dat werkt ook niet altijd.

Reageer

Working...