welke gebruiker vist met welke stok

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

Twee geleden een Shimano Technium XTA Margin gekocht voor het sleurwerk op de rivier en aangelegen wateren. Sterke hengel, licht en best strak. Binnenkort naar de ijssel als het water gezakt is
    Carpe Diem

Reageer

• ToniMono
      Banned

• 23-05-2007
      • 386
      • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door RenéTom
      Ik heb die leuke stok gekocht : "Ron Thompson" Holograph-X Competition 950.
      9 delen Lengte 9m50 Gewicht 770 g transportlengte 142 cm.
      Nu wilde ik een elastiek voor deze hengel maar de verkoper (winkel in Hoensbroek) zei dat ik eerst moest leren vissen zonder elastiek,wat ik een beetje vreemd vond als je wilt leren vissen met vaste-stok waarom dan niet direct leren met elastiek? Ik zei ook "volgens mij wil je mij geen elastiek verkopen" waarop hij mij een beetje vreemd aan keek.
      Kan een van jullie mij even raad geven ?
      Hoi René. Gefeliciteerd met je nieuwe hengel. De raad van jouw winkelier begrijp ik niet goed. Met elastiek kun je niet alleen lichter vissen maar je verspeelt ook minder vis (en tuigjes). Dus hup... terug naar de winkel en elastiek halen plus een conische kegel voor achter in het 2e deel. Tot slot heb je nog connectors plus een lang ijzerdraadje nodig om de elastiek door de top heen te rijgen. Ik heb de fout gemaakt om in het begin met veel te dun elastiek te vissen (0,6 mm). Dat heeft mij destijds enorm veel giebels op het Veluwemeer gekost. Als je elastiek haalt van ongeveer 1mm dikte en met een hoofdlijn van 10 of 12/00 vist, dan zit je goed. Zelf gebruik ik inmiddels 1,2 mm.

Reageer

• † John van der Zee
        [In Memoriam]
        • 16-11-2005
        • 1761
        • in zuidholland in een mooi visgebied

0.6 mm hoeft niet te dun te zijn.
        het is ook afhankelijk van waar je vist met welke dikte van lijnen en op welke vissoorten en hoe groot deze je kan verwachten.
        en je juiste afstelling van je elastiek is ook zeer belangrijk. deze kan namelijk ook te strak af te los gespannen zijn en dan verspeel je ook vis er door
        Vissen is ontspannend.
        Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• RenéTom
          Frequent aanwezig

• 10-10-2007
          • 121
          • Kerkrade

Ik wilde eigenlijk ook de dikte van 1,2 mm hebben,om te beginnen,later als ik extra top-sets heb kan ik altijd naar wat dunners gaan.
          Ik kreeg het vermoeden dat de verkoper "geen zin had om mij elastiek te verkopen".
          Maar ja de winter duurt nog wel even en in het nieuwe jaar heb ik misschien gespaart voor extra top-sets,voor dat het seisoen begint.
          " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

Reageer

• ToniMono
            Banned

• 23-05-2007
            • 386
            • Arnhem

Nog ff 2 tips. Trek de 1e rek ff goed uit het elastiek voordat je deze uiteindelijk monteert. Koop geen flesjes smeermiddel voor je elastiek, zonde van je geld, maar gebruik net als ik gewoon wat verdunde cremespoeling. Dat werkt geweldig en vreet je elastiek ook niet aan.

Reageer

• RenéTom
              Frequent aanwezig

• 10-10-2007
              • 121
              • Kerkrade

Mijn vis-maatje-buurman heeft een ambassadeur of iets dergelijks heeft ook elastiek in top gemaakt met interne bus, maar hoe dik hij het Elastiek heeft dat weet ik niet. Ik vond het allen vreemd dat die verkoper mij geen elastiek wilde verkopen.

Reageer

• Buster
                Met enige kennis...

• 21-08-2007
                • 311
                • Lingewaal

Mijn vis-maatje-buurman heeft een ambassadeur of iets dergelijks heeft ook elastiek in top gemaakt met interne bus, maar hoe dik hij het Elastiek heeft dat weet ik niet. Ik vond het allen vreemd dat die verkoper mij geen elastiek wilde verkopen.
                Rene, die winkelier had geen zin om dat elastiek voor je te monteren, meer kan die weigering niet zijn. Gewoon bang dat je aan hem zou vragen om het even voor te doen. Dunner als 1 mm zou ik niet gaan, je kan er ook voor gaan om verschillende diktes monteren over meerdere topdelen. Als voorbeeld eerst 0.6 en daarna 1.2 mm, dat werk heel aardig in de praktijk. Jan.

Reageer

• RenéTom
                  Frequent aanwezig

• 10-10-2007
                  • 121
                  • Kerkrade

Zo iets had ik ook in mijn hoofd om te realiceren maar eerst leren vissen met 1,2 mm elastiek de rest komt wel, niet overdrijven die handel mijn vrouw schiet me naar de maan als ik teveel wil. ze vind het zowiezo raar dat ik meerdere hengels wil. Ha Ha Ha, weet zij veel, ik vind het gewoon leuk.

Gr. René.

Reageer

• RenéTom
                    Frequent aanwezig

• 10-10-2007
                    • 121
                    • Kerkrade

O ja ' ik hoop dat ik deze week mijn voet-platjes krijg voor mijn plateau'tje kan ik beginnen met foto's.
                    (sorry,hoort eigenlijk niet thuis op deze topic)

Reageer

• Quido
                      pink floyd

• 30-10-2007
                      • 1509
                      • Winschoten

we wachten in spanning...
                      groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• Buster
                        Met enige kennis...

• 21-08-2007
                        • 311
                        • Lingewaal

Ik wilde eigenlijk ook de dikte van 1,2 mm hebben,om te beginnen,later als ik extra top-sets heb kan ik altijd naar wat dunners gaan.
                        Ik kreeg het vermoeden dat de verkoper "geen zin had om mij elastiek te verkopen".
                        Maar ja de winter duurt nog wel even en in het nieuwe jaar heb ik misschien gespaart voor extra top-sets,voor dat het seisoen begint.
                        hoi René

Vraag even na hoelang er topsets voor jou hengel leverbaar blijven, als het model er uitgaat en je wacht te lang is het lastiger om er aan te komen. En moet je mischien bij andere merken gaan shoppen om aan passende topsets te komen. Dat kan dan financieel tegenvallen, wat gewoon zonde is. Jan.

Reageer

• RenéTom
                          Frequent aanwezig

• 10-10-2007
                          • 121
                          • Kerkrade

Dat had ik aan die verkoper ook gevraagd, en die zei dat ik die moest bestellen. Maar ik weet niet of ik deze jonge-man serieus kan nemen, want vrijdag had ik hem gevraagd of hij er verstand van had en toen zei hij niet veel,dus wat hij s'vrijdag's zegt zal ook wel op de dinsdag zo zijn. Ik moet eens goed gaan zoeken op het net of ik de fabrikant van "Ron Thompson" kan vinden dan kan ik het daar vragen, dan krijg ik betere antwoorden als van een onwetende verkooper. misschien weet de een of ander het internet adres dat scheelt weer met zoeken, maar ik wil zeker niet te lang wachten.
                          In de sportvisserij verandert veel aangaande materiaal en als visser zelf moet je daar goed op letten anders ben je zo met je spullen in de "AAP "gelogeerd.

Reageer

• Amadeus
                            Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
                            • 1626
                            • Westerlee

Ik vis zelf nog steeds zonder elastiek ( ben wel overwegende ) altijd nog zonder gekunt.
                            Maar als ik als nieuw in deze hobbie/sport zou stappen dan zou ik dit dus ook gelijk goed aanpakken.
                            Ik kan jou dus niet aanraden wat goed is of beter, daar ik de ervaring mis.
                            Ik weet alleen uit eigen bevinding dat ik sporadisch vis verspeel door lijnbreuk.
                            Mischien dat het de techniek is, ik weet het niet.
                            Aan mijn hengel ligt het in iedergeval niet...............
                            https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• Amadeus
                              Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
                              • 1626
                              • Westerlee

Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                              Twee geleden een Shimano Technium XTA Margin gekocht voor het sleurwerk op de rivier en aangelegen wateren. Sterke hengel, licht en best strak. Binnenkort naar de ijssel als het water gezakt is
                              Suc6 met je nieuwe aanwinst, buigt hij ook door op volle lengte of valt dit mee?
                              Ik ben nu nog zelf bezig stokken te vergelijken ( zie alleen door de bomen het bos niet meer ).
                              Maar de shimano Technium XTA Competition op 13 M lijkt mij ook wel wat.
                              Ik hoop alleen dat deze een "niet al te zachtzinnige" werkwijze aankan.
                              https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• noekkel
                                Frequent aanwezig
                                • 13-02-2006
                                • 127
                                • Assen

ik heb; Sensas PowerMatch 654 (compleet pack)
                                Sensas CrazyPower 600 (compleet pack met extra versterkte 4een 5e delen) (beide sponsoring)
                                Shimano Technium 1250 (mijn allereerste echte hengel van 3 jaar geleden )
                                en nog een aantal Shakespear whip's, gekregen van James Robbins
                                Let's get started!

Reageer

Working...