Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Heb een nieuwe hengel gekocht, de Spro Cresta S7/10 10M (incl. mini extension).
Wil alleen weer elastiek in zetten (waar ik niet zonder kan) denk size 6, is er iemand die ook deze hengel heeft en in welke delen heb je dan de elastiek zitten?
Heb voor het kortere werk een Shimano Technium Margin XTA, heerlijk voor in de haven.
Voor het andere (wedstrijd) werk heb ik een Shimano Antares BX met alles erop en erbij.
Voor de karperputten gebruik een Shimano Beastmaster XT met 22mm siliconen gevoerd elastiek!
www.uitvissen.nl
Op Visvakantie met vrienden of gezin: Vakantiehuizen, Vissershuizen, Hotels & Informatie
Ik vis met een Garbolino power G666 van 13 meter met 2 handdelen op 11 en 13 meter met als extra 4xtopset van 6 delen, 2xhardtopset van 4 delen, 1 cupset van 5 delen, verder vis ik met een Garbolino koi van 11 meter, extra met 2xtopset van 5 delen en 2x hardtopset van 4 delen, 1x cupset op 4 delen, en als laatste de Garbolino GNX 900 van 14,5 meter met als extra 4x topset van 5 delen, 1x cupset op 4 delen.
Verder de feeders 4x Garbolino en de match hengels zijn 3x Shimano.
BEASTMASTER MARGIN EXTREME, 3.50m.
Heeft er iemand ervaring met deze whip-hengel? Deze Beastmaster Margin Extreme hengels zijn special gebouwd voor het vissen op grote vis onder het kantje. Ik gebruik hiervoor een oude Maver van +/- 30 jaar oud waarvan de bussen tot "op den draad" versleten zijn en die dringend aan vervanging toe is. Alleen steekt me de hel gele kleur van dit hengeltje me een beetje tegen omdat je het alleen gebruikt om in de kant te vissen en de gele kleur in helder(?) water wel eens voor schrik reacties kan zorgen. Wat dat ding moet kosten weet ik nog niet, moet nog een verdeler zoeken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes.
Ik vis al jaren met een Spro Impreza 9.50 m. De verlengdelen tot 11 en 12.50 meter heb ik ook, maar gebruik ik weinig. Met 12.50 m vissen is enkel weggelegd voor goed getrainde krachtpatsers.
Als cupsetje kocht ik in de aanbieding bij Raven voor 10 euro een passend geheel, even lang als drie topdelen. Werkt prima!
Inmiddels kijkik rond naar een nieuwe hengel van 11.50 m. Ik denk hierbij vooral aan de Shimano Aernos. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Heb afgelopen jaar mijn ultimate aan dstukken getrokken moest nu een andere hebben.
Heb nu sinds kort na lang wachten een Map Tks 325 deze is 14.50m en weegt op 13m 940gr.
werd geleverd met 3 tks power kits en cupping kit in kokers en foudraal.
Reageer