Het type doet er niet toe vor op de vaste hengel in ieder geval, het maakt meer uit hoe dik de lijn is en natuurlijk hoe je vist. Ik vis zelf met gama***sa lijn 10/100 boven en 08/100 onder, dit is precies dezelfde lijn alleen andere diameter.
kensaki vislijnen
Collapse
X
-
maar de breeksterkte van een jvs bijvoorbeeld ligt veel hoger.
ik vis 12 om 8.
8/00 is JVS 12/00 is zoon hele grote rol waar ik al mijn (voorn)lijnen van maak.
De 10/00 van dit merk is minder sterk dan de 8/00 JVS
dus heb ik maar 12/00 gepakt.
tog geloof ik die rol niet,volgens mij is deze maar 10/00 tog volgende keer een rol kopen van een goed merk.Deze trekken tog vaak aan het langste eind als het op diameter aankomt...
Ralphhttp://www.carpteamelsloo.tk
http://www.hsv-juliana.tk
Helemaal Karpervisser !!!
Karp Fishing 4 live!
De groeten
RalphReageer
-
Is maar een verzonnen merk en alleen voor de Nederlandse markt.
Niet uitsluiten dat op termijn deze lijn verdwijnt. Ultimate heeft een naam gecreeerd maar deze niet verbonden aan klinkende kwaliteit. Ultimate line zou een keuze kunnen zijn, waarom niet. Maar ja de perikelen rond Ultimate waren ook niet misselijk. Lijkt wel Nederlands en Grieks. Wie kent Saki? Ik wel, een vent uit Nijmegen oorspronkelijk Griekenland.Reageer
-
mij maakt het niet uit hoe een lijn heet
hij moet gewoon voldoen aan de eisen die ik heb er aan
en dat zal wel bij iedereen zo zijnVissen is ontspannend.
Maar wedstrijdvissen is juist inspannend
Met Vriendelijke Visgroeten
vaste stokvisser????????

Reageer
-
super g-line ja voor tuigen vind ik het wel oke.
voor onderlijnen stok niet kinkt als de hel bij mij,zal wel aan mij liggen.
ben nu weer aan de tubertini super competition heerlijk lijntje voor tuig en onderlijn ,bevalt me geweldig.
pff zit ik weer met al mijn rollen g-line
ik zou eens wat minder tegelijk moeten kopen.
eigenlijk ben ik een beetje een koopzieke visser als ik denk dat ik het kan gebruiken dan koop ik het.
Reageer
-
breng maar langs hoorOorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
pff zit ik weer met al mijn rollen g-line

Reageer
-
jaja nee nee ik kan er wel tuigen van maken natuurlijk maar ik weet niet ik ben er niet kapot van.Oorspronkelijk geplaatst door antoinettebreng maar langs hoor
Reageer
-
ik heb tot nu toe nog geen kringelende lijnen van de super-g-line gehad, maar wat niet is kan altijd nog komen natuurlijk. Maar tot nu toe bevalt hij me prima :-)
Reageer
-
ik gerbruikTE deze &*^ lijn ik maakte er onderlijnen voor feederen nog nooit zoveel onderlijnen stuk gehad! soms zag ik een knal op de top had ik nog niet eens aangeslagen was de onderlijn al door midden. ik weet niet meer welke soort en diamters waren verschillend. nouja suc6 ermee
Reageer
-
Hou een G-line maar eens tussen 2 nagels en trek deze zo een stuk door.
Je zult zien dat deze erg in elkaar krult, doe hetzelfde met een andere lijn bijv. een JVS, kensaki, sensas en je zult zien dat deze hier veel minder gevoelig voor zijn.
Bij de G-line had ik soms zelfs bij het aanzetten van een haakje al dat hij ging kringelen.
Ik denk dat het komt omdat het een vrij zachte lijn is.
Gebruik hem maar eens als onderlijn voor het feederen met 2 casters er aan je zult zien dat de lijn, ondanks een tripple wartel, nog in elkaar kinkt.
Gebruik een andere lijn (hardere lijn) en het kink effect zal veel minder zijn.
Het was mij eigenlijk nog nooit zo opgevallen, ja er komt wel eens een knik of krul in de lijn, maar ach andere onderlijn er aan en vissen weer, maar toen de kinderen begonnen te vissen was ik meer lijntjes aan het vervangen dan wat anders. Ze vingen er een stuk of 10 en de ellende begon al weer, vandaar dat ik er een beter op ben gaan letten.
Ze kunnen nu vissen met 1 maat dunnere lijn en hebben veel minder last van het in de knoop zittende loodjes, krullende lijnen enz.
Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ze steeds beter vissen
suc6
Gerrit Bakker21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
als ze een lijn omschrijven geschikt voor onderlijnen
maar deze blijft zelfs recht al men er een loodje over heen schijft dus niet krullen enzo dan lijkt mij dat deze ook voor hoofd lijn gebruikt kan worden of gelden er dan weer ander regelsVissen is ontspannend.
Maar wedstrijdvissen is juist inspannend
Met Vriendelijke Visgroeten
vaste stokvisser????????

Reageer
-
Ik gebruik hetzelfde merk en type lijn voor onderlijnen en hoofdlijnen (Trabbucco)... Het idee dat een lijn wel geschikt is als onderlijn, maar niet als hoofdlijn lijkt mij voornamelijk een commersiëel praatje om maar veel verschillende lijnen in je koffer te hebben, goed voor de omzet en staat ook heel stoer. Maar stel nu dat je een hoofdlijn hebt van zeg, 10/00 en je onderlijn ook, maar dan van een soort speciaal voor onderlijnen... wie zegt mij dan dat ie bij het lusje breekt. Als je je onderlijn en je hoofdlijn van hetzelfde merk hebt heb je dat probleem al ondervangen...groet,
EduardReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer