JVS vaste stok

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • maddwarf
    Frequent aanwezig

• 04-05-2007
    • 171
    • Heerlen

Bij kuijpers in ittervoort zul je hoofdzakelijk garbolino en colmic tegen komen
    Ik ben nog steeds op zoek naar een hengelsportzaak waar ze de exage op 13 mtr hebben liggen.Liefst ook in de buurt van eindhoven, maar ja ik heb het idee dat ze hier in het zuiden niet zoveel 13 mtr stokken verkopen.
    Dus vermoed dat ik toch maar eindje moet rijden.
    Weet iemand misschien of vlemmix de hengels die hij op de site heeft staan ook daadwerkelijk in de zaak heeft??

groet john

PS voor 650 euro krijg je de shimano exage competition
    groet john

Reageer

• reijntjes
      Swingt(o)(i)pper
      • 12-12-2005
      • 3499
      • Asten

John,

Ik weet bijna zeker dat die Shimano exage van 13 mtr in Bakel in de winkel ligt.
      En de nieuwe Mavers van 13 meter heeft hij ook !
      Maar je kunt Jan eerst even bellen !
      En als je daar toch bent moet je eens een zakje K6 feedervoer meenemen en proberen.
      Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
      2016 walk-over Blauforlaet !
      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• junior
        Sportvisser
        • 15-03-2005
        • 563
        • Heythuysen

vlemmix heeft waarschijnlijk die hengel wel liggen,, voor de zekerheid zou je kunnen bellen..

Reageer

• The Frisian Viking
          NHSF Erelid
          • 27-06-2006
          • 5454
          • Feânwalden

Een beller is sneller zeker als het om info gaat, ga ff googlen voor een hengelsportzaak bij jou in de buurt.
          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• maddwarf
            Frequent aanwezig

• 04-05-2007
            • 171
            • Heerlen

Frisian heb hier in de buurt overal gebeld meeste hebben geen shimano en als ze de exage hebben, hebben ze hem maar alleen in de 9.5 mtr versie.
            En wil toch echt de 13 mtr eerst in de handen hebben gehad.
            Toch komende week maar eens naar bakel rijden zijn ook officieel shimano dealer.
            Heb ik ook geen problemen met garantie etc.
            En het is maar een kleine 55km rijden voor het vissen rijden we soms wel 4 maal die afstand hehehe

groet john
            groet john

Reageer

• reijntjes
              Swingt(o)(i)pper
              • 12-12-2005
              • 3499
              • Asten

Zou ik zeker doen en denk aan die K6 he als je wel eens gaat feederen !!!
              Is een super feeder voer.Wordt gemaakt door Sensas met de prijs van een huismerk!
              Groeten

Frank

Reageer

• maddwarf
                Frequent aanwezig

• 04-05-2007
                • 171
                • Heerlen

Ik ga zeker feederen en dan vooral als de stroming het toelaat op de maas.
                Zijn er nog toevoegingen nodig voor op rivier, kanaal of vijver?
                Weet jij of ze ook colmic hengels daar hebben ?
                Heb de colmics wel al in de hand gehad maar zou super zijn als ik ze naast elkaar zou kunnen leggen.
                Je ziet/voelt het verschil zo altijd het beste.

groet john
                groet john

Reageer

• ws
                  Komt net kijken
                  • 05-03-2006
                  • 80
                  • Oirschot

Oorspronkelijk geplaatst door maddwarf
                  Bij kuijpers in ittervoort zul je hoofdzakelijk garbolino en colmic tegen komen
                  Ik ben nog steeds op zoek naar een hengelsportzaak waar ze de exage op 13 mtr hebben liggen.Liefst ook in de buurt van eindhoven, maar ja ik heb het idee dat ze hier in het zuiden niet zoveel 13 mtr stokken verkopen.
                  Dus vermoed dat ik toch maar eindje moet rijden.
                  Weet iemand misschien of vlemmix de hengels die hij op de site heeft staan ook daadwerkelijk in de zaak heeft??

groet john

PS voor 650 euro krijg je de shimano exage competition
                  Volgens mij heb ik bij Vlemmix de Shimano Exage van 13m zien liggen. Ik weet het niet zeker, want hij kan ook 14,5m geweest zijn. Ze adviseerden mij trouwens om in plaats van de Shimano exage de JVS Vantage te nemen. Hij is wel iets duurder, maar volgens hen van een veel betere kwaliteit.
                  Aangepast door ws; 14-06-2007, 17:38.

Reageer

• maddwarf
                    Frequent aanwezig

• 04-05-2007
                    • 171
                    • Heerlen

Als alles goed gaat ga ik dinsdagmorgen naar het mooie oord Bakel
                    Heb ze gebelt en ze hadden de exage op 11.5 en 13 mtr liggen kan ik eens mooi vergelijken.
                    Heb vrijdag bij kuijpers de colmic 307 vastgehad moet zeggen die ligt ook super in de hand en mooie balance.
                    Heeft alleen een prijskaartje van 1000 euro net weer iets meer als de exage.
                    Het is en blijft moeilijk die keuze voor een vastestok

groet john

PS afgelopen zaterdag een mooie 0 gevist
                    groet john

Reageer

• Master
                      Voerboer

• 26-02-2007
                      • 1148
                      • Zoetermeer

Neem dit even mee als overweging bij de aanschaf van een hengel op 13 meter. Een fabrikant brengt een hengel vaak in 3 lengtes uit. Zeker in de goedkopere klasse (tot 600 euro). Let dan goed op het volgende.
                      Een fabrikant die van een 13 meter hengel ook een 11 en 9,5 meter op de markt zet is heel wat anders dan een fabrikant die van een 9,5 meter hengel ook een 11 en een 13 meter neerzet.
                      Een goede hengel inkorten is beter dan een goede hengel verlengen. Soms herken je dat doordat het laatste EN voorlaatste deel beide bedrukt zijn. Dan heeft men mogelijk een 11 meter hengel verlengt met een extra deel. Daardoor is de hengel niet meer in balans en gaat zich meer als een zware dweil gedragen.
                      Theo de Kreij.
                      www.natuurzorg.eu

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

Reageer

• maddwarf
                        Frequent aanwezig

• 04-05-2007
                        • 171
                        • Heerlen

Idd dat heb ik ook gemerkt bij de colmic 307 die heeft de mooiste balance in de 11.5 mtr versie bij de 13 mtr hangt hij toch veel door.
                        Ben eigenlijk ook aan het twijfelen of het wel een 13 mtr word.
                        Omdat hier op de vijvers een max lengte van 10 mtr is en op de belgische kanalen hoofdzakelijk de wedstrijen op 11.5 mtr worden gehouden.
                        Weet eigenlijk niet op welke lengtes boven in nederland de wedstrijden worden gehouden.
                        Kan iemand me hier een goed antwoord op geven?

groet john
                        groet john

Reageer

• ws
                          Komt net kijken
                          • 05-03-2006
                          • 80
                          • Oirschot

Oorspronkelijk geplaatst door maddwarf
                          Idd dat heb ik ook gemerkt bij de colmic 307 die heeft de mooiste balance in de 11.5 mtr versie bij de 13 mtr hangt hij toch veel door.
                          Ben eigenlijk ook aan het twijfelen of het wel een 13 mtr word.
                          Omdat hier op de vijvers een max lengte van 10 mtr is en op de belgische kanalen hoofdzakelijk de wedstrijen op 11.5 mtr worden gehouden.
                          Weet eigenlijk niet op welke lengtes boven in nederland de wedstrijden worden gehouden.
                          Kan iemand me hier een goed antwoord op geven?

groet john
                          Ik had hetzelfde probleem. Ik zat ook te twijfelen tussen 11,5m en 13m, totdat ik afgelopen zaterdag bij Vlemmix kwam. Daar heb ik de duurste Shimano, de Shimano Aspire (€3000,-) en de op een na duurste JVS, de JVS Gold Pole (€1350,-) naast elkaar gezien. De JVS is echt veel strakker dan de Shimano ondanks dat hij meer dan 50% goedkoper is. Htzelfde geldt voor de Shimano Exage (€700,-) en de JVS Vantage (€800,-) op 13m. De JVS is veel strakker. Ik heb dus het idee dat je bij JVS een veel hogere kwaliteit krijgt voor hetzelfde geld.

Ik zit nu alleen nog te twijfelen tussen de JVS Vantage en de JVS Gold Pole. De Gold Pole is op 13m veel strakker dan de Vantage, maar waarschijnlijk zal ik mijn hengel vooral op 11,5m gebruiken en maar heel af en toe op 13m. Het maakt me dus niet zoveel uit dat hij op 13m wat meer doorhangt. Wat ik me wel af vraag is of dat de Gold Pole ook op 11,5m veel extra voordelen biedt boven de Vantage. Kan iemand mij advies geven?

Reageer

• maddwarf
                            Frequent aanwezig

• 04-05-2007
                            • 171
                            • Heerlen

Ik weet niet of een stok meer kwaliteit bied als hij strakker is.
                            Kwaliteit hangt toch ook af van duurzaamheid en of dat hij niet snel breekt.
                            Strak kunnen ze hem altijd wel maken maar duurzaamheid ???
                            correct me if i am wrong guys.....
                            groet john

ps waar worden in ned de meeste wedstijden mee gevist 11.5 of 13 mtr????
                            groet john

Reageer

• reijntjes
                              Swingt(o)(i)pper
                              • 12-12-2005
                              • 3499
                              • Asten

13 meter en doe Jan morgen de groeten !
                              Groeten

Frank

Reageer

• Master
                                Voerboer

• 26-02-2007
                                • 1148
                                • Zoetermeer

WS, dat een hengel strakker is zegt helemaal niets over de kwaliteit, maar meer iets over wat JIJ belangrijk vind in een hengel. Daaruit blijkt eigenlijk dat niemand je echt kan adviseren over de aanschaf. Je moet afgaan op je eigen gevoel. Als die strakke variant de ultime hengel zou zijn dan had iedereen in de topcompetitie die. Dat is dus niet het geval. 150 toppers in de TC en 150 verschillende hengels. Zo simpel is dat. Ieder kiest uit eigen behoefte en " gevoel" .

Een strakke hengel kan bijvoorbeeld afknappen als een luciferhoutje bij de eerste de beste windvlaag of de dril van een stevige Brasem. Een zachtere hengel heeft daar geen moeite mee, maar bij zijwind is het lastiger om controle over je dobber uit te oefenen. Net wat je wilt dus, waar je behoefte ligt.
                                Theo de Kreij.
                                www.natuurzorg.eu

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

Reageer

Working...