Welke vaste stok moet ik nu kopen?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Master
    Voerboer

• 26-02-2007
    • 1148
    • Zoetermeer

De hengel hoef je alleen maar schoon te houden van vooral zand. Dat is dodelijk wanneer het tussen de bussen komt. Daar moet hij goed op letten. Wanneer hij de hengel gebruikt op een kortere lengte (1 of meer delen minder) is het verstandig voor verschillende delen een einddop aan te schaffen. Dat voorkomt dat er dan zand in de hengel komt bij het afsteken/op de grond leggen. Die einddoppen heeft iedere hengelsport winkelier liggen en kosten een paar kwartjes.
    Het elastiek af en toe insmeren of sprayen met siliconen zodat het soepel blijft en goed door de top glijd.
    Theo de Kreij.
    www.natuurzorg.eu

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

Reageer

• junior
      Sportvisser
      • 15-03-2005
      • 563
      • Heythuysen

ik zelf, doe als de hengel nat is alle delen afdrogen.
      1x in de 2a3 weken, ligt eraan hoevaak ik heb gevist, maak ik de hengel helemaal van binnen schoon met een clean kitje. onder het vissen maak ik tussen door ook wel de bus van de topset schoon dit is inderdaar beter voor de levens duur van de hengel.

qua elastiek. ik controleer meestal(vergeet het soms) of de elastiek is gekarteld voor een visssessie, zoja dan haal ik de connector eraf, het versleten elastiek haal ik er dan af, en doe de connector er weer op, dan stel ik het elastiek weer op spanning. Ook doe ik 1x in de 2a3 weken de elastiek inspuiten met een spray. dit doe ik op het achterste deel waar de elastiek zit, en dan trek ik vooraan de hengel het elastiek er uit, dit doe ik net zo lang totdat er geen spray meer uitkomt. maar LET OP: spray niet te veel, dan wordt het elastiek te "slap" en komt het met een visje van 15cm al 1a2 meter uit de top. dit is mijn pas overkomen

ik hoop dat je een beetje een beeld hebt gekregen van het onderhouden van een hengel en elastiek

Reageer

• † Frederik de Belder
        [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
        • 13-01-2003
        • 5730
        • Niel (België)

Oorspronkelijk geplaatst door Mariska
        Inmiddels hebben wij een Spro Cresta S7/6 pack aangeschaft.
        1 deel met elastiek en 1 deel met een kikkertje. Mijn zoon
        moet er nog mee gaan vissen, maar hij zal er zeker veel
        plezier van hebben.

Allemaal bedankt voor de adviezen.

Hebben jullie nog tips hoe je de hengel goed moet onderhouden
        en hoe je het elastiek moet behandelen?

Groetjes Mariska.

Persoonlijk vis ik met de S7/12 versie van Spro, is zeer licht in de hand, kostprijs hier bij ons in de hengelsportzaak 295 euro wat zeker niet goedkoop is, maar wel zijn geld waard.
        Vis er toch al enkele maanden mee en heb nog geen breuk aan de hengeldelen gehad, mag tot 20/100 van draad aan, maximum dikte waar ik mee vis is toch maar 14/100 en in het voor en najaar 12/100.
        Ik denk wel dat je een goede koop gedaan heb met de spro S7/6 serie.
        Gouden raad, maak de stok na elke visbeurt terug proper en hij zal langer mee gaan.
        Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
        http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

Working...