ik gebruik ook iets dergelijks alleen kan ik ook nog andere afgestoken stukken op die steun leggen
afsteken.
Collapse
X
-
Het is niet altijd mogelijk, soms loopt er een weg achterlangs en kan ik ook niet schuin afsteken, maar het liefst steek ik af tot mijn topset. De hengelsteun staat dan zover bij mij vandaan dat de hengel, als ik de hengel in één hand houd, nog net in evenwicht is. Als ik nog verder naar achteren ga met de hengel zal hij achterover in de afrolsteun 'vallen'. Zodoende weet ik blind wanneer de hengel de steun heeft bereikt en hoef ik niet aldoor achterom te kijken/zoeken naar die steun...groet,
EduardReageer
-
Daar is de klem steun o,a ook voor uit gevonden ,als het een beetje waait ben zo maar je je hengel kwijt Maar de steun werkt ook goed voor het zekere van je topsetten ,is ook slordig als die dingen een beetje over de weg gaan waaien.Groeten van Jan de visserReageer
-
Nee, die draden zitten wel zo hoog dat je daar met je hengel niet tegen aan kunt komen, maar telkens als je iets te hoog komt met je hengel voelt het wel alsof je een tik van schrikdraad krijgt.
Daarom kan het volgens mij ook niet gezond zijn om daar onder te wonen.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
die draden zitten als het goed is ca.35 meter hoog, best goed "bereik"dan.Nee, die draden zitten wel zo hoog dat je daar met je hengel niet tegen aan kunt komen, maar telkens als je iets te hoog komt met je hengel voelt het wel alsof je een tik van schrikdraad krijgt.
Daarom kan het volgens mij ook niet gezond zijn om daar onder te wonen.
suc6
Gerrit
er staat ook niet voor niks elke maand een advertentie in het visblad van essent dat je er uit de buurt moet blijven.Reageer
-
Reageer
-
"...,is ook slordig als die dingen een beetje over de weg gaan waaien."
ik zie het helemaal voor me...
Welnu dat is mij als kleine jongen wel eens gebeurt.
Even een hengeltje lenen van pa, mooi bij het hoendiep gezeten (tegen over de suikerfabriek in Hoogkerk ) De weg loopt daar amper 2 Meter langs het kanaal.
Leg de stok achter mijn neer..........vroem ............. reed er niet een bietenwagen overheen........
Oeps, sorrie pa................Hij werd gelukkig niet boos ( inwendig denk ik wel...).Reageer
-
Het is niet altijd mogelijk, soms loopt er een weg achterlangs en kan ik ook niet schuin afsteken, maar het liefst steek ik af tot mijn topset. De hengelsteun staat dan zover bij mij vandaan dat de hengel, als ik de hengel in één hand houd, nog net in evenwicht is. Als ik nog verder naar achteren ga met de hengel zal hij achterover in de afrolsteun 'vallen'. Zodoende weet ik blind wanneer de hengel de steun heeft bereikt en hoef ik niet aldoor achterom te kijken/zoeken naar die steun...
lijkt mij de juiste manier ,sommige gaan deel voor deel erafhalen je lacht je dood,afsteken gewoon bij je topset en nergens anders.
winkeliers zijn er dol op die mensen die met die verzameling losse delen om zich heen zitten te kloten,ik ook eigenlijk als mijn buurman het doet weet ik al dat ik hem heb liggen
Reageer
-
-
Altijd afsteken op de lengte van je lijn ,het lijkt mij niet zo moeilijk ,en waar je breekt in een keer achteruit ,of als de situatie het niet toe laat dan maar op zij ,op deze manier bereik je het hoogste rendement ,alle andere manieren werken vertragend,en stekend vissen werkt al vertragend ten op zichten van vissen in het handje maar dat zijn keuze,s die de visser maakt.Groeten van Jan de visserReageer
-
Reageer
-
"Altijd afsteken op de lengte van je lijn ,het lijkt mij niet zo moeilijk..."
Dat is ook naar mijn idee het makkelijkst, iig voor mij
Goede controle over de vangst en m'n materiaal
Toch krijg ik m'n maat niet zover, hij vind het maar 'gedoe'
die vist altijd, hetzij met een 7.5 of met een 9,5mtr altijd
met een evenlange lijn...
en vraagt zich nog steeds af waarom zijn lijn met dobber steeds
zo afdrijft...met een beetje wind...
.
Happy fishing.
----------------------------------------Reageer
-
Oh?
Dus daarom drijft m'n dobber iedere keer af..............Reageer
-
nou ja er ligt de dobber+lijn niets in de weg...toch?
wanneer je zorgt dat de lijnlengte top/dobber wat korter is heb je meer controle over je dobber en minder last dat je een meter of 4/5 naast je voerplek vist. dan ben je meer driftend aan het vissen op stilstaand water...
en dan zul je moeten afsteken om toch de controle te houden!
ach ieder vist op zijn/haar manier, ikzelf luister liever naar de vissers
die het uit hun ervaring hebben...
.
Happy fishing.
----------------------------------------Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer