afsteken.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Amadeus
    Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
    • 1626
    • Westerlee

Was ook sarcastisch bedoelt.........
    De lengte v/d aanslag varieert bij mij, als ik op zeer ondiep water vis op afstand dan wil ik nog wel eens een langere aanslag gebruiken.
    Maar dat houd bij anderhalf a twee meter ook wel op.
    https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• Driehoek
      Sportvisser

• 17-06-2007
      • 787
      • Rijssen

"Was ook sarcastisch bedoelt........."
      mja ik twijfelde...nou dat flik ik dus ook met m'n maat
      want of hij wil niet luisteren offe...
      Heb hem wel hier naar het forum gedirigeerd maar of hij ook leest???
      .
      Happy fishing.
      ----------------------------------------

Reageer

• Amadeus

• 02-09-2007
        • 1626
        • Westerlee

Een paar maten van mijn zijn nu al een tijdje ( maand of wat ) bezig met elastiek vissen, nu is dat niet iets nieuws natuurlijk.
        Maar nu zie ik dat ze hun voorslag nu ook veel korter hebben, is dit iets specifieks voor het elastiek vissen of niet?
        Ik zelf vis (nog niet) met elastiek, maar ben in overweging........
        Ik zie bij 2 van hun wel een stijging in resultaten maar als dit nu aan het elastiek ligt of tussen de oren........geen idee.

Reageer

• lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

Ik denk dat het ook per pp verschild.
          Ik zelf vis ook met elastiek en met een lange slag er voor, tja mijn voorkeur .
          En afsteken doe ik tot aan me topset Of de de lengte van me lijn incl een beetje zodat ik ook de vis kan tillen als het moet .
          Deel voor deel afsteken , dat scheelt mij te veel als het op snelheid aan komt .
          Dan is het maar arme hengel hij zal toch moeten werken hoor het is geen barbiepop had hij maar geen hengel moeten worden krak is bij mij ..... k....hengel en ik ga met respect om met mijn matriaal daar vind ik het te duur voor .
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

• Amadeus

• 02-09-2007
            • 1626
            • Westerlee

Zoals ik eerder zei, ik doe het per 2 a 3 deeltjes en ontzie mijn hengel echt niet.
            Persoonlijk heb ik er een hekel aan als ik een stuk pijp van een meter of wat achter mij heb liggen.
            Ik heb zowiezo een hekel aan een hele "winkeluitstaling" qua materiaal.
            Ik kan alles wat ik bij me heb onder de plu bergen.
            Ik ben dus ook geen "steigerbouwer" en gebruik een simpel stoeltje van de action.
            Alles past OF in mijn foudraal OF in mijn tas, alleen voor de wedstrijden heb ik een apparte tas voor mijn leefnet.
            Buiten de wedstrijden om doe ik "catch and release".
            En heel af en toe doe ik wel eens "pan" vissen.
            Dan ga ik een dagje snoeken en dan neem ik er wel eens eentje mee voor in de vriezer.
            Maar ook dan heb ik minimaal aan spullen mee.
            De reden daarachter is dat ik meestal de landerijen in sjouw ( tas om de schouder en foudraal om de nek......of andersom ).

Reageer

• antoinette
              Specimen Hunter
              • 13-11-2005
              • 1926
              • oudenhoorn

Oorspronkelijk geplaatst door Amadeus
              Een paar maten van mijn zijn nu al een tijdje ( maand of wat ) bezig met elastiek vissen, nu is dat niet iets nieuws natuurlijk.
              Maar nu zie ik dat ze hun voorslag nu ook veel korter hebben, is dit iets specifieks voor het elastiek vissen of niet?
              Ik zelf vis (nog niet) met elastiek, maar ben in overweging........
              Ik zie bij 2 van hun wel een stijging in resultaten maar als dit nu aan het elastiek ligt of tussen de oren........geen idee.
              Sinds ik het elastiek ontdekte zijn mijn resultaten enorm gestegen, ik vis met een korte slag ook op water van 1,5 mtr diep het elastiek vangt de klappen keurig op plus dat het een stuk sneller vist.

Reageer

• Amadeus

• 02-09-2007
                • 1626
                • Westerlee

Kan het wellicht gewoon proberen, een extra topset en die prepareren voor elastiek. mocht het niet bevredigend zijn kan ik altijd nog "kikkers" plaatsen.
                Maar dat zal niet eerder worden dan dat ik mijn nieuwe stok heb...............
                Zucht..............nog een keuze.
                Zie door de bomen het bos niet meer..........................

Reageer

• markie de sportvisser
                  Frequent aanwezig

• 02-06-2007
                  • 172
                  • bèèk city

hoe dik elastiek gebruiken jullie dan, bij welke visserij?

Reageer

• antoinette
                    Specimen Hunter
                    • 13-11-2005
                    • 1926
                    • oudenhoorn

Oorspronkelijk geplaatst door markie de sportvisser
                    hoe dik elastiek gebruiken jullie dan, bij welke visserij?
                    dikte weet ik niet ik laat mijn elastiek altijd inbouwen door een wedstrijdvisser, enigste wat ik weet is dat het stiek geel is.

Reageer

• spuiliefhebber
                      Verificatie gaande...
                      • 22-04-2006
                      • 4156
                      • onbekend

Type nr.kleurdoorsnedestevigheiddiameter nylon Type van vismmkgmm2fluo groen0,660,90,05 a 0,07alvers en pootvis van 10 tot 50 gram3fluo oranje0,751,40,06 a 0,08alvers en kleine voor tot 100 gram 4fluo blauw0,861,80,07 a 0,10voorn en kleine brasem in vijvers en kleine kanalen5helder rood0,932,30,07 a 0,12voorn en kleine brasem in grote kanalen en rivieren6fluo geel1,063,10,08 a 0,14grote voorns en brasem op kanaal7helder roze1,133,40,10 a 0,14brasems op vijver8paars1,23,60,10 a 0,16grote voorn en brasem op kanaal10groen1,44,60,12 a 0,16grote brasem in rivieren12fluo roze1,65,60,12 a 0,18karperachtigen14donker blauw1,87,20,14 a 0,24karpers en barbelen in rivier16helder blauw2,19,80,18 a 0,30zeer grote karpers (> 5 kg)

Reageer

• markie de sportvisser
                        Frequent aanwezig

• 02-06-2007
                        • 172
                        • bèèk city

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                        Type nr.kleurdoorsnedestevigheiddiameter nylon Type van vismmkgmm2fluo groen0,660,90,05 a 0,07alvers en pootvis van 10 tot 50 gram3fluo oranje0,751,40,06 a 0,08alvers en kleine voor tot 100 gram 4fluo blauw0,861,80,07 a 0,10voorn en kleine brasem in vijvers en kleine kanalen5helder rood0,932,30,07 a 0,12voorn en kleine brasem in grote kanalen en rivieren6fluo geel1,063,10,08 a 0,14grote voorns en brasem op kanaal7helder roze1,133,40,10 a 0,14brasems op vijver8paars1,23,60,10 a 0,16grote voorn en brasem op kanaal10groen1,44,60,12 a 0,16grote brasem in rivieren12fluo roze1,65,60,12 a 0,18karperachtigen14donker blauw1,87,20,14 a 0,24karpers en barbelen in rivier16helder blauw2,19,80,18 a 0,30zeer grote karpers (> 5 kg)

hahaha... leuk knip en plakwerk maar in iedergeval bedankt voor de informatie

Reageer

• yannik
                          De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
                          • 694
                          • Geraardsbergen

Voor welk merk geldt dit Martijn? Want elk merk heeft zo zijn verschillende diameter/sterkte - verhouding en ook een apparte kleur per klasse...

grt. Yannik
                          Wie vist, die vangt!

Reageer

• spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

VESPE maar ja jongens ik druk 1 x op google ik dacht dat de jeugd zo handig was met de pc maar dat valt dus bar tegen.

Reageer

• markie de sportvisser
                              Frequent aanwezig

• 02-06-2007
                              • 172
                              • bèèk city

ik dacht dat de jeugd zo handig was met de pc maar dat valt dus bar tegen.
                              waar zit de knop om de computer te starten?!!

maar je weet wat ze zeggen he, verstand komt met de jaren.

Reageer

• junior
                                Sportvisser
                                • 15-03-2005
                                • 563
                                • Heythuysen

Oorspronkelijk geplaatst door junior

Zal nog eens zoeken voor die foto/film,, daar stond dat ook op.

heb de film gevonden:

En dan Using two pole rollers.

Reageer

Working...