Hengeldelen vast
Collapse
X
-
Reageer
-
Dan was mijn voorstel zo gek nog niet. Zitten we nog wel steeds met het probleem om die lat van 3,5 meter heel in Drempt te krijgen. Dat gaat niet werken. Ben benieuwd of dat busje met die koude prut werkt, maar dat lezen we hopelijk binnenkort wel.
Even off-topic: "Hoe komt iemand uit Hoorn verzeild in een team uit de regio Arnhem"?Aangepast door ToniMono; 14-12-2007, 12:16.Reageer
-
Dan was mijn voorstel zo gek nog niet. Zitten we nog wel steeds met het probleem om die lat van 3,5 meter heel in Drempt te krijgen. Dat gaat niet werken. Ben benieuwd of dat busje met die koude prut werkt, maar dat lezen we hopelijk binnenkort wel.
Even off-topic: "Hoe komt iemand uit Hoorn verzeild in een team uit de regio Arnhem"?
Dat is een héél lang verhaal... Dan wordt het wel héél erg off-topic en die koudebus moet ik nog kopen. Als mijn handen maar niet vastvriezen.Reageer
-
Hallo,
Bedankt voor al jullie tips, al vond de klap met de hamer wel erg vreemd.
Ik had de bus met vloeistof gekocht, maar de delen gaven geen krimp.
Toen een klein beetje heet water in het deel gegoten. En vervolgens met 3 personen de delen uit elkaar gekregen. Twee man trokken aan de delen, de derde maakte een korte draaiende beweging. Na slechts 3 keer draaien gingen de delen netjes uit elkaar. Ik heb de bussen nu behandeld met paraffine en kaarsvet en dan moet het niet meer voorkomen.Reageer
-
IJs op de delen leggen had wellicht ook geholpen. Goed te horen dat je zonder al te veel kleerscheuren uit de strijd gekomen bent. Met knikkende knieen sta je dan aan je delen te sjorren;-)Reageer
-
hallo
ronald je moet je delen van je hengel waar ze vast zaten een beetje opdikken met een speciale spuitbus van maver deze legt een ultra fijn carbon laagje terug op je delen ,één nadeel het carbon dat je er op legt geeft een beetje af met resultaat zwarte handen
maar voor de rest is dit een zeer goed produkt dat het vast zitten van hengeldelen voorkomt en een klein beetje op dikt
doe je dit niet dan zal je zeker voor 100% vroeg of laat je delen terug muurvast komen te zitten
groeten tony
lid : ghent match fishing team & ONI terneuzenReageer
-
Hoy Tony,
Ik heb een paar bussen van dat spul staan, maar ik dacht dat het alleen voor slijtage was. Dank voor de tip!Reageer
-
Wat nog veel beter is, regelmatig met een glansmiddel voor auto,s bewerken. Werkt perfect en is ook nog waterafstotend. Zelf gebruik ik altijd Diamond glans. Nog nooit beter product gehad voor hengels en je delen slijten ook veel minder.
Groeten JAkobReageer
-
Zou ook kunnen, denk ik. Diamond Ganswax krijg je echter een soort laag op je bussen etc. IS o.a verkrijgbaar bij Total en Shell en uiteraard bij autospeciaal zaken. JE kunt het natuurlijk ook voor de auto gebruiken, die gaat super glanzen. Ik ken ook mensen die spuiten er gewoon siliconen spray op, ik heb liever deze glanswax. Maakt ook niet uit of je de delen nat in elkaar steekt, gaan toch wel weer los.
Even gecopieerd van een website:Simoniz Diamond Wax bevat vuilafstotende polymeren en is ontwikkeld om de atuolak te voorzien van een harde beschermlaag.
Deze wax maakt krasjes, 'spinnewebben' en draaisporen minder zichtbaar en geeft elke laklaag een vlekkeloze glans. Dankzij de Simoniz F.S.P. (Functional Silicon Polymers)-technologie hechten de polymeren langdurig aan de autolak, waardoor de glans en beschermlaag langer effect hebben.
Diamond Wax vormt een schild dat extra lakbescherming biedt tegen de schadelijke effecten van boomsap, teer en vogelpoep. Geschikt voor alle laksoorten.Reageer
-
Hoi Jacob,
Deze tip heb ik nog niet gehoord.
Maar zal deze tip wel gaan uitproberen.
Het is voor mij de eerste keer dat de delen zo vast kwamen te zitten.
Maver heeft altijd teflon joints om dat vast zitten te voorkomen.
Bij de nieuwe serie's zitten deze alleen bij het 3e, 4e en 5e deel.
Bij de oude serie's zat dit ook op het 5e deel, maar dat doen ze niet meer.Reageer
-
Ik zal de volgende als ik moet tanken meteen ff kijken of ik er aan kan komen. Ik gebruik af en toe ook teflon- of siliconenspray, maar nadeel daarvan is dat je toch behoorlijk vette handen krijgt.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer