Wanneer elastiek vervangen?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Buster
    Met enige kennis...

• 21-08-2007
    • 311
    • Lingewaal

Hoi Jakob.

Kan je me de voordelen van hol elastiek uitleggen, ik neem aan dat het beter zal zijn, maar waarom dat zo is ben ik wel benieuwd naar. Kan elastiek ook verouderen als je het in een lade bewaard . Groet Jan.

Reageer

• Jakob
      <*{{{{><(

• 06-03-2007
      • 1870
      • Staphorst

Het grote voordeel van holle elastiek is dat je gewoon meer rek hebt, is sterker en slijt minder snel.
      Je hebt ook nog elastiek met een vloeistof erin. Schijnt de beste te zijn, heb ik geen ervaring mee.
      Elastiek is een natuurproduct en ik denk dat het kan verouderen. Gewoon gekleurd elastiek gaat langer mee als de fluor kleuren weet ik uit ondervinding.

Reageer

• KOELI3
        sensassupper pur sang

• 23-11-2007
        • 162
        • Heerlen

elastiek

Ik heb geen vaste termijn waarbinnen ik mijn elastiek vervang. Vis sinds een aantal jaar met vespe elastiek, ben hier zeer tevreden over. De termijn waarbinnen ik vervang ligt rond de 3 a vier maanden, maar kan ook wel 5 of 6 worden. Regelmatig de staat controleren verkomt een hoop teleurstelling. Ik vis al jaren zonder connecters en tierelantijntjes. Oftewel gewoon met een kraaienpoot, sensas waterstop ertegen en klaar. Wel ververs ik elke of om de wedstrijd de eerste 2 a 3 cm. Ook hier geld weer controle voorkomt een hoop teleurstelling.

Overigens heb ik geen slechte ervaringen met betrekking tot het insnijden van de lijn. Tot op heden is mijn elastiek nog niet geknapt tijdens de vispartij.
        Met een elastiek 1.1 mm en 13 honderste boven op brasem sleuren gaat prima!

Echter dit is een persoonlijke keuze de meningen hierover kunnen verschillen.

Om nog even een tip mee te geven, bij latex elastiek verdient de aanbeveling om deze sneller te wisselen. Latex rot sneller is mijn ervaring, en ik ben zelf dan ook snel van de latex afgestapt.

Succes ermee, en doe dat gene waar je zelf het meeste vertrouwen in hebt.

Groeten,

Marc

TEAMSENSAS.NL

Reageer

• Buster
          Met enige kennis...

• 21-08-2007
          • 311
          • Lingewaal

Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
          Het grote voordeel van holle elastiek is dat je gewoon meer rek hebt, is sterker en slijt minder snel.
          Je hebt ook nog elastiek met een vloeistof erin. Schijnt de beste te zijn, heb ik geen ervaring mee.
          Elastiek is een natuurproduct en ik denk dat het kan verouderen. Gewoon gekleurd elastiek gaat langer mee als de fluor kleuren weet ik uit ondervinding.
          Hoi Jakob

Bedankt voor je informatie, ben weer wat wijzer geworden. Jan.

Reageer

Working...