tijdschriften

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • geertje
    Banned
    • 07-03-2004
    • 31

Oorspronkelijk geplaatst door Roha
    Deze uitspraak is een reactie op de mening van Spuiliefhebber die ik met hem deel. ook veel andere vissers die ik spreek over WT zijn het hierover met ons eens.

Dit is mijn mening over enkele persoonlijke ontmoetingen. Geer heeft gelijk! Van nature ben ik een nieuwschierig mannetje dat graag de naad van de kous wil weten en doorvraagt op algemene informatie die tijdens de eerste sliderbouwcursus werd gegeven. Hier bleef echter de deur gesloten.

Over wat de bijdrage van Lud is geweest tijdens de tweede cursus zoals Lolo zegt, kan ik niets zeggen want daar was ik niet bij.

Maar daar gaat het bij mij dus juist om: Details!!!, precies weten hoe zaken werken,... Openheid van zaken,... eerlijke info over wat je moet doen om het gewenste resultaat te bereiken. Daar zijn de tijdschriften (= topic) en dit forum voor bedoeld. Wat is er mooier dan alles wat je weet te delen met anderen die daardoor ook mooie resultaten behalen?
    Dit is voor mij de belangrijkste reden dat ik meedoe aan dit forum: Kennis opdoen en kennis delen.
    Dat er anderen aan het forum meedoen om enkel hun eigen resultaten te verheerlijken en met veel woorden eigenlijk niets vertellen is aan hen.
    Roha

kennis delen en opdoen is iets anders als onze enige wereld kampioen
    Lud Wever belachelijk proberen te maken.
    Ik spreek denk ik namens een hele groep vissers die er hetzelfde over denken.
    groeten

Geer

Reageer

• spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

gaaaaaaaaaaaaaap

wat een reclame voor de geerpennen man hier vanavond zeg ik ga er ook 1 kopen dan plak hem onder in m'n pisbak

Reageer

• Fishermannl
        Frequent aanwezig
        • 24-08-2004
        • 103
        • Adam

Ik ben het niet met jullie eens. De bijdragen van Lud vond ik vermakelijk. Je merkt ook weer in zijn bijdrage in het recente nummer dat het een oude rot in het vak is. Natuurlijk wil hij niet alles gelijk prijsgeven. Maar informatie uitvissen is ook een kunst
        Ik heb deelgenomen aan de tweede sliderbouw cursus. Bij mijn weten was Lud Wever (helaas) niet aanwezig.

Doordat mijn vader Engels is, heb ik veel contacten in Engeland dus heb nogal wat bladen liggen uit de UK. Het is een feit dat in Engeland de hoofdmoot het vissen op karpertjes in opgevoerde tuinvijvers betreft. Maar! Daar kun je zeker ook wat van leren. Je moet het alleen goed lezen en een vertaalslag maken naar de Nederlandse omstandigheden.

Reageer

• RoyvH
          Met enige kennis...

• 20-07-2007
          • 337
          • Deurne

mag ik zeggen dat ik walg van dit soort dingen

het gaat hier alleen maar over een tijdschrift

en omdan mensen op welke manier dan ook af te zzeiken vind ik erg laag iets wat op de kleuterschool thuis hoort

er zijn enkele mensen die proberen andere mensen tips en advies te geven die hebben er op deze manier steeds minder zin in

en ieder heeft ook zijn geheim dat ie misschien niet wil prijsgeven
          en dat moeten we ook kunnen respecteren

ps

voor mij is WITVISTOTAAL een mooi en fijn blad alleen vind ik jammer dat het niet iedere maand uitkomt
          koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud

Reageer

• geertje
            Banned
            • 07-03-2004
            • 31

[quote=Roha;93006]Helemaal mee eens. Ik ben ook blij dat ze dat item inmiddels hebben laten vallen. Veelal ouwehoeren, oude koeien,....leedvermaak en verheerlijking van een ooit gewonnen WK (in '86 op een kopplek tijdens één wedstrijd.)

Roha

Bovenstaande uitspraak ben je die toevallig vergeten in je commentaar.
            Hier gaat het mij om.

Geer

Reageer

• spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

[quote=Fishermannl;93093]Ik ben het niet met jullie eens. De bijdragen van Lud vond ik vermakelijk. Je merkt ook weer in zijn bijdrage in het recente nummer dat het een oude rot in het vak is. Natuurlijk wil hij niet alles gelijk prijsgeven. Maar informatie uitvissen is ook een kunst
              Ik heb deelgenomen aan de tweede sliderbouw cursus. Bij mijn weten was Lud Wever (helaas) niet aanwezig.

ja er is ook niks mis mee maar "ik"zit daar niet op te wachten daar ging het mij om het is de story niet.

van mij mag iedereen het prachtig vinden,ik hoor hem liever vertellen hoe hij daar had gevist ,dan over hoe hij in een braamstruik is gevallen.

dat intereseerd mij dan weer geen ruk

Reageer

• lolo
                Geniet maar niet met mate
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door geertje
                Hallo Johny

Ik denk dat je het bericht verkeerd gelezen hebt.
                Het Eerste gedeelte is geschreven door ROHA die
                negatieve praat over Lud Wever verkoopt.
                Daaronder zie je de reactie van mij.

Lud Wever is een hele goede bekende van mij waar ik veel respect voor heb.
                Hij is in mijn ogen een van de beste pennenbouwers van Nederland
                Ik ben blij dat jij aangeeft dat Lud je tips genoeg gegeven heeft op die dobberclinic, geeft meteen aan wat een ***verhalen er in de wereld geholpen worden door deze persoon.
                Duidelijk is weer wat een kletspraat er door deze persoon Roha verkocht word.

Geer

Sorry Geer
                Mijn excuus je hebt hier gelijk in sorry ik las het verkeerd .
                Ik las te snel en was eigelijk even uit me slof

Nogmaals sorry
                Groetjes
                Johnny

Match
                Feeder
                Stok

Reageer

• geertje
                  Banned
                  • 07-03-2004
                  • 31

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
                  Sorry Geer
                  Mijn excuus je hebt hier gelijk in sorry ik las het verkeerd .
                  Ik las te snel en was eigelijk even uit me slof

Nogmaals sorry

Is goed Lolo

Ik schiet ook uit mijn slof als er zo gesproken wordt over een man die
                  zoveel gepresteerd heeft en nog doet en zijn bijdrage nog steeds levert in de hengelport.
                  Die man verdiend respect.

groeten
                  Geer

Geer

Reageer

• boerenkool
                    Verificatie gaande...
                    • 18-11-2002
                    • 101
                    • landbouwstraat

Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                    Witvis totaal is een leuk blad. Ze mogen van mij veel dieper in gaan op techniek, maar ik weet niet in hoeverre men daartoe bereid is. Ik heb het idee dat het soms wat oppervlakkig is. Ik las gister een oproep aan wedstrijdwitvissers of ze een bijdrage wilden leveren aan WT. Niks voor jou Spui?
                    Ik denk dat je er misschien stil bij moet staan dat het schrijven voor WT fiscaal belast is.

Reageer

• lolo
                      Geniet maar niet met mate
                      • 01-05-2003
                      • 3873
                      • Weesp

MMM ik ruik dat ze het niet leuker kunnen maken wel makkelijker .

gr john
                      Groetjes
                      Johnny

Match
                      Feeder
                      Stok

Reageer

• Roha
                        pennenbouwer
                        • 18-04-2005
                        • 1175
                        • Nijverdal

[quote=geertje;93099]
                        Helemaal mee eens. Ik ben ook blij dat ze dat item inmiddels hebben laten vallen. Veelal ouwehoeren, oude koeien,....leedvermaak en verheerlijking van een ooit gewonnen WK (in '86 op een kopplek tijdens één wedstrijd.)

Roha

Bovenstaande uitspraak ben je die toevallig vergeten in je commentaar.
                        Hier gaat het mij om.

Geer
                        Enkele voorbeelden die ik onder ouwehoeren, oude koeien en leedvermaak schaar

WT nr 4; Een echte ouwe koe om anno 2002 nog een ploeggenoot aan de kaak te stellen die in 1972 notabene dertig jaar eerder!! geen aas wilde delen.
                        WT nr 18; Leedvermaak om een vriend die in de modder gejaagd wordt door een stier.
                        WT 20; Jagers waarvan de buit wordt gestolen
                        WT 19; broodzakken die opgeblazen aan hengels worden gehangen.
                        Zo zijn er meer voorvallen als; smeltende radio's op een grill, sla met luizen die tijdens een diner aan anderen te eten worden gegeven....

Sorry! Dit valt niet onder mijn visie op humor. dergelijke verhalen zouden beter gebundeld kunnen worden in een nostalgisch ondeugend jongensboek en passen niet in een tijdschrift als WT.
                        Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                        www.dobberbouw.nl

Reageer

• Kosmozz
                          Match en Feeder
                          • 25-07-2005
                          • 1959
                          • Hannut

Als de WT gemaakt zou worden door mensen van boven de rivieren, dan had Lud er waarschijnlijk niet zo vaak ingestaan. Iedereen heeft zijn helden.
                          Ik heb het er ook wel eens met Roha over gehad, dat de topics over slidervissen voornamelijk over het vissen op de Lithse Ham gaat. Andere wateren waar ook prima te slideren is, zoals kanalen en rivierarmen komen nooit aan bod, wat jammer is. In bepaalde opzichten is de WT dus enigszins gekleurd en daar is verder niks mis mee. Ik ben zelf ook geen fan van de verhalen van Lud en zou veel liever over zijn viskunsten lezen. Daar leer je tenminste wat van.
                          Carpe Diem

Reageer

• Jakob
                            <*{{{{><(

• 06-03-2007
                            • 1870
                            • Staphorst

Ronald, die man werd net als Lud wel wereldkampioen, Hub Levels of zo heette hij. Dus Lud is niet onze enige wereldkampioen zoals WT pretendeerd.

Voor de rest valt WT mij ook tegen, Beet wil ik het niet eens over hebben. Ik had hogere verwachtingen van WT.
                            Kunnen we zelf ook wat aan doen natuurlijk, gewoon een stuk schrijven, levert wel wat op, ik geloof 36 euri per blz, tenminste ik meen dat Willem Stolk mij dat heeft gemaild.

Reageer

• Roha
                              pennenbouwer
                              • 18-04-2005
                              • 1175
                              • Nijverdal

Terug komend op de Engelse tijdschriften als Angling Plus en Match Angler en Advanced Pole fishing is het geen probleem om daar een abonnement op te nemen wat het handigst gaat via een creditcard.
                              Mijn eerste abonnementsgeld heb ik nog cash in Engelse ponden in een aangetekende envelop naar de redactie gestuurd. Zo was ik weer een jaartje onder de pannen met een heel stel interessante bladen.

Ze pakken het daar gewoon heel professioneel aan.
                              Voorbeschouwingen van belangrijke wedstrijden (Nationals) worden per steknummer besproken aan de hand van trainingservaringen.
                              Van de gebruikte materialen zie je heel gedetailleerde foto's met een uitgebreide beschrijving erbij. Loodzettingen, het aanvoeren en onderhouden van de visstek, ja zelfs de volgorde van oprijgen van het aas komt ter sprake.

Trainingen, de wedstrijd en nabesprekingen van de WK's worden gedaan door elk lid van het team een beschouwing of dagboek te laten schrijven dat daarna wordt gepubliceerd. Zelfs de bankrunners komen aan het woord alsmede de captain Mark Downes die zijn strategie uitlegt.

Zoals ik al meldde spitst zich het Engelse wedstrijdvissen momenteel met name toe op karpers in vijvers. Hoewel er overlappingen zijn met onze visserij staat toch een groot deel apart en laat zich niet vertalen naar onze manier van vissen.
                              Bij veel wedstrijdvissers zou WT in populariteit groeien als ze meer in detail zouden treden. Ze doen in elk geval hun best om de gewone visser aan het woord telaten komen gezien de mogelijkheid om zelf een stukje te schrijven.
                              Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                              www.dobberbouw.nl

Reageer

• geertje
                                Banned
                                • 07-03-2004
                                • 31

[quote=Roha;93121]
                                Oorspronkelijk geplaatst door geertje

Enkele voorbeelden die ik onder ouwehoeren, oude koeien en leedvermaak schaar

WT nr 4; Een echte ouwe koe om anno 2002 nog een ploeggenoot aan de kaak te stellen die in 1972 notabene dertig jaar eerder!! geen aas wilde delen.
                                WT nr 18; Leedvermaak om een vriend die in de modder gejaagd wordt door een stier.
                                WT 20; Jagers waarvan de buit wordt gestolen
                                WT 19; broodzakken die opgeblazen aan hengels worden gehangen.
                                Zo zijn er meer voorvallen als; smeltende radio's op een grill, sla met luizen die tijdens een diner aan anderen te eten worden gegeven....

Sorry! Dit valt niet onder mijn visie op humor. dergelijke verhalen zouden beter gebundeld kunnen worden in een nostalgisch ondeugend jongensboek en passen niet in een tijdschrift als WT.
                                Citaat:
                                Helemaal mee eens. Ik ben ook blij dat ze dat item inmiddels hebben laten vallen. Veelal ouwehoeren, oude koeien,....leedvermaak en verheerlijking van een ooit gewonnen WK (in '86 op een kopplek tijdens één wedstrijd.)

Roha

Het gaat mij er niet om wat jij persoonlijk van die verhalen van Lud Wever vind, en wat jij onder humor verstaat.
                                Het gaat erom dat jij met je uitspraken(zie vetgedrukte regel) de prestatie
                                van Lud Wever ondermijnd.
                                Als je geen kopplaatsen op een kanaal hebt blijf je alleen over.
                                Had je dit ook geschreven als hij wel al je vragen over dobberbouw beantwoord had?
                                groeten
                                geer

Overigens De WT vind ik een prima blad dat open staat voor nieuwe imput.

Reageer

Working...