welke nieuwen vasten stok?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • niels aben
    Newbie

• 20-04-2008
    • 44
    • montfort

hoi,

ik zal het gaan proberen of het wat is.

maar ik ben er nog niet zo uit welk lokvoer ik moet gebruiken, als ik iets koop dan werkt het de ene dag goed en de andere niet.

vroeger had ik een vast soort lokvoer van huismerk van de viswinkel. maar deze is ermee gestopt. Best wel jammer!

maar hebben jullie misschien een advies welk soort lokvoer je het beste kunt gebruiken. voor op een vijver van ca 1 tot 2 meter. de boden ligt veel drap waat het lokvoer makkelijk in weg kan zakken. (om het wegzakken tegen te gaan maak ik het lokvoer altijd droog of klieder nat)
    foto's van de vijver kun je vinden bij voorstellen.

Reageer

• spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

je hebt geen voer wat alle dagen goed vangt.

en voor die drap ja inderdaad geen kogels erin gooien dat is goed.

misschien wat meer los aas cuppen dan i.p.v voer gooien.

hier hadden we ook van zulke wateren en dan probeerden we altijd dat voer zo te prepareren dat de bal even bleef drijven er vervolgens uit mekaar plofte naar de bodem.

wel opletten dan met stroming en wind dan lukt dat niet,dan gebruik ik meestal vrij droog voer met heel fijn grind dan valt hij snel verzadigd onderweg en ploft uit mekaar als hij de grond raakt.

Reageer

• niels aben
        Newbie

• 20-04-2008
        • 44
        • montfort

hoi,

nee dat voor heb ik helaas niet/nog niet gevonden

dat fijne grind dat is toch om te verzwaren als je met veel stroming vist.

laatst heeft me zo'n oude man me geholpen met het maken van het lokvoer, als hij het dan maakte. niet droog en ook niet nat dan bleef dat wel een half uur werken(blaasjes maken) is dit ook de bedoeling?

bij lukt het wel om zo'n blaasjes te laten komen maar niet langer dan 10 minuten.

Reageer

• spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

dat is maar net wat je wilt vangen,kleine vis vind dat interessant dikke vissen houden daar niet zo van die willen rust en eten.

ik heb mijn brasem voer dood .

maar dat grind verzwaard inderdaad maar het hecht niet aan je voer dus neemt het de bal alleen maar mee naar beneden dan kun je toch licht voer(zwaar voer bedoel ik van soortelijk gewicht maar niet volledig verzadigd)
          op de bagger bodem neer leggen zonder dat het er snel in zal zakken.

Reageer

• niels aben
            Newbie

• 20-04-2008
            • 44
            • montfort

die oude vong alleen maar zeelt als zo'n blaasjes komen en 1 voorntje.

maar met het lokvoer blijft gewoon proberen welk soor/merk je moet nemen.

hebben jullie advies?

Reageer

• niels aben
              Newbie

• 20-04-2008
              • 44
              • montfort

wat is het nut van zo'n elastiek in de top van de hengel??¿¿??¿¿

ik heb gelezen als je een hole tup hebt kun je dit erin plaatsen, ik heb dus een holle tup maar geen elastiek.

Reageer

• Maikel
                Frequent aanwezig
                • 27-10-2004
                • 140
                • Roosendaal

Hoi Niels,

Met een eleastiek in je top is het mogelijk om ook wat grotere vissen binnen te halen. Met een elastiek komt er niet meteen zoveel kracht op je vislijn te staan waardoor hij minder snel breekt.

Ik denk dat je in de meeste hengelsport winkels wel een elastiek in je top kunt laten zetten
                Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

Reageer

• niels aben
                  Newbie

• 20-04-2008
                  • 44
                  • montfort

hoi

dat zeide ze waar ik de hengel kocht dat het rond de 10 euro kost. en het wert me er dan ook nog opgemaakt.
                  maar ik had er toen nog een interesse in(nu dus wel)

mijn vader wil ook weer gaan vissen, ik ga morgen toch naar de viswinkel. om wat spullen voor hem te halen. maar kan ik ook voor mijn vader een vispas meekrijgen, als ik zijn ouder visakte meeneem om over te laten schrijven?

Reageer

• niels aben
                    Newbie

• 20-04-2008
                    • 44
                    • montfort

hoi,

ik heb me de elastiek erin laten zetten.
                    mijn tup is wel een stuk minder flexibel, ze hadden er een stuk vanaf moeten zagen, kan dit kwaad?

maar hoe word nu de vislijn bevestigt. met een gewoon knoopje aan dat dieng aan het uiteinde.

ik heb me ooit een bij een andere viswinkel laten vertellen dat je dat gewoon dicht klemt. maar deze krijg ik niet ingedrukt.

Reageer

• Maikel
                      Frequent aanwezig
                      • 27-10-2004
                      • 140
                      • Roosendaal

Ik weet niet precies wat ze er bij jou aan het uiteinde op hebben zitten maar welke ik ken is gewoon een soort van pennetje met een gleufje erin waar je dan weer een stukje overheen kan schuiven :S klinkt heel verwarrend.

Aan het begin van je lijn maak je een lus die kan je daar dan inhaken en vervolgens doe je het schuifje naar beneden en is dat gleufje dicht.

Zoiets http://www.adriolohengelsport.nl/new..._connector.jpg
                      Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

Reageer

• niels aben
                        Newbie

• 20-04-2008
                        • 44
                        • montfort

hoi,

ik heb het nog eens goed bekeken. ik moet eerst alles omhoog trekken en daarna een ringentje omlaag schuiven, dan komt een soort haakje tevoorschijnt.

Niels

Reageer

• niels aben
                          Newbie

• 20-04-2008
                          • 44
                          • montfort

hoi,

ik heb een tijd geleden een onthaker gekocht van koper met aan beide kanten zo'n ding om te onthaken alleen een anderen groten. nog nooit ui de verpakking gehald tot vandaag. ik merkten al snel dat ik hem open kon draaien en in 2 delen delen. aan de binnkenkant van een ding zit een soort naalt. waar word deze voor gebruikt?

Niels

Reageer

• Quido
                            pink floyd

• 30-10-2007
                            • 1509
                            • Winschoten

daar kun je knopen mee uithalen, gebruik ik trouwens nooit. je lijn is dan toch al verkreukeld tot en met..
                            groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• Ramon Ansing
                              tsjah?
                              • 27-06-2006
                              • 760
                              • Tolbert

Ja dat is voor het eruit halen van knopen, bij gevlochten lijn heel handig. Bij nyon wat minder, zoals Quido al aangaf. Tijdens een wedstrijd kan het zijn dat je goed vangt met een beepalde opset maar de lijn gekreukt is door een knoopje. Houd je lijn dan strak tussen 1 hand en je benen, maak je duim en wijsvinger een beetje nat met speeksel en wrijf net zolang op en neer totdat je het een beetje warm voelt worden, de kreukels zijn grootendeels verdwenen. De lijn is natuurlijk niet 100% meer maar je kan er wel mee doorvissen zoals je oorspronkelijk begon.

Dit werkt trouwens ook enorm goed voor karper onderlijntjes van fluorcorban als je geen waterkoker bij je hebt en hem toch mooi recht wilt hebben.

Reageer

• Quido
                                pink floyd

• 30-10-2007
                                • 1509
                                • Winschoten

goeie tip ramarte, die wist ik nog niet...
                                groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

Working...