Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Nee deze heb ik nog nooit gezien, maar we zijn echte Nederlanders of niet dus eens even gekeken hoe je zo iets kunt maken en volgens mij is het niet zo heel moeilijk.
Tenminste ik dacht even aan het voetbalpompje van mijn zoontje en denk dat je daar zoiets vrij eenvoudig van kunt maken.
suc6
Gerrit
21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal 4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte 2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet 30 juni 2018: de Belgen ........... 6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven 4 juli 2020: De Belgen durfden niet 12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegeven
klopt, maar als ik hier het achterste gaatje dicht druk dan zuigt hij aan de voorkant waar normaal de lucht uit komt.
Dus net nog even verder geprutst en je kunt zoiets dus ook vrij eenvoudig maken met 2 electrabuizen die precies in elkaar passen (19 en 16mm) de binnenste maak je aan de achterkant dicht en je kunt er prima mee zuigen. Natuurlijk moet het niet te lang duren want zo zonder afdichtingen lekt er wel wat lucht.
Maak je ze wat langer (50cm) en boor er een klein gaatje voor in en je hebt ook een prima waterpistool waar je toch snel 10m ver mee komt.
Maar dan toch de oplossing gewoon een klein flesje pakken 0,2l, een vacuum vin dop er op en leegzuigen maar.
suc6
Gerrit
21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal 4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte 2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet 30 juni 2018: de Belgen ........... 6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven 4 juli 2020: De Belgen durfden niet 12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegeven
Ja dat is eigenlijk waar Gerrit wat je daar zegt is misschien het simpelste ga eens proberen en laat het horen hoe het werkte !!! eens mens gaat het dikwijls veel te ver zoeken hee. !!!hi hi
Yep het werk perfect heb een klein glazen flesje genomen daar de pellets in de wijn vacuum stop er op en de lucht haal je zo uit de pellets . mercie Gerrit je hebt me van mijn slaaploze nachten bevrijd hi hi
Hoe kleiner het flesje hoe beter je hem vacuum kunt zuigen.
Probleem is echter ga je de vin dop gebruiken dan sluit deze niet snel genoeg op het punt dat het vacuum het grootst is.
Wil je hem voor langere tijd vacuum wegzetten (geurtjes in laten trekken) dan is een grotere fles vaak juist beter.
suc6
Gerrit
ja die ronde met witte deksels zijn ook van vacuvin maar die worden niet meer gemaakt.
naast mijn hengelsportzaak in rotterdam zit een sexshop daar zag ik ook zo'n vacuum pomp in de etalage liggen ik weet niet of je daar ook casters in kan doen.
De pelletpomp van Browning wordt ook vaak gezien als een vacuumpomp... hier moet je echter mee uitkijken... sommige blijven op de vacuum andere niet.... ze zijn eigenlijk puur voor pellets bedoeld... ik heb er toevallig een aantal die wel eeuwig op vacuum blijven... Ze werken anders wel perfect.
naast mijn hengelsportzaak in rotterdam zit een sexshop daar zag ik ook zo'n vacuum pomp in de etalage liggen ik weet niet of je daar ook casters in kan doen.
ja kan, maar je moet dan zelf voor de sluitdop zorgen
suc6
Gerrit
De pelletpomp van Browning wordt ook vaak gezien als een vacuumpomp... hier moet je echter mee uitkijken... sommige blijven op de vacuum andere niet.... ze zijn eigenlijk puur voor pellets bedoeld... ik heb er toevallig een aantal die wel eeuwig op vacuum blijven... Ze werken anders wel perfect.
groeten
Kan je er daar twee van missen, die op vacuum blijven. Heb er twee nodig en volgens mij kan jij die bestellen. Ik hoor wel van je.
Tuurlijk... alleen de heren en dames in het magazijn bij Zebco kunnen niet aan de buitenkant zien of ze vacuum blijven het is allemaa een gelukskwestie
Reageer