Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Ik ben het met Wilfried eens, dat zijn de gangbare gewichten.
Zo ben ik mijn nu mijn nieuwe tuigejes aan het maken ik wilde af van al die verschilldende dobbers...
1 dezelfde dobber maar dan 3x 0.75 en 3x 1 gr. en dan uitgelood op 3, 4 en 5 meter. voor stilstaand water en een serie ook 3x, 0,75, en 3x 1 gr. en dan ook uitgelood op 3,4 en 5 meter voor winderig weer en ook een serie dobbers met 3x 0,75 en 3x 1 gr. en dan uitgelood op 3,4, en 5 meter voor iets stromend water.
Ik merk gewoon dat ik veelal vis met 0,75 en 1 gr. daarom heb ik gekozen een dezelfde dobber maar dan met verschillende lengte's ik kan zo alle kanten op. Maar heb daarnaast nog wel een aantal tuigjes met 0,50 en 0,3 gr voor als het erg slecht gaat en daarnaast nog een paar stroomdobbers van 1,5 tot aan 3 gram. Het is een vreselijk werkje om het te maken zoals jij het wilt.... pfffffffff maar ok als je het klaar hebt dan in de tuigjeslade en je kan pakken wat je wilt in alle omstandigheden.
Ben er ook over gaan nadenken dat het toch verstandig is om een dezelfde dobber te kiezen voor stromend water, stilstaand water en winderig weer.... en dan verschillende lengte's het is veel beter zo maar je moet er eerst goed over nadenken (je moet eraan toe zijn!) hoe en met welke dobbers je wilt gaan vissen... En nee ik heb geen Geer pennen gekocht ik vond het een te dure aangelegenheid worden: tuiglades gekocht met deksel, de goede dobbers....., de haken, goed draad, goede onderlijnen, etc. etc..... Al met al kost het toch een hoop geld wil je het goed hebben maar pluk daar volgende visseizooen de vruchten van.
Dat lijkt mij ook wel wat, maar zal toch eerst de verschillen in een aantal dobbers moetten waarnemen
Ja het is wel even wat werk om ze allemaal te maken ,maar als ik de berichten zo lees gaan de goede dobbers ook weer een aantal jaren mee dan zou ik een wat verspreide aankoop doen om zo alles netjes op orde te krijgen ,of ik moet een keer een [zwarte zaterdag hebben dan heb ik wat meer ruimte ]
Nog maar een vraagje dan
hoe zit het met de lood opbouw
BV dobber 100gram
zet je er eerst een van 50gr dan afbouwen naar onder en als laatste een val loodje
en op wat voor afstan beginnen jullie met de lood zetting van af de lus onderlijn hoofd lijn
is dat bv de laatste 50 cm van de hoofdlijn of nog verder naar boven
Reageer