Nieuwe stok

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jeroen2711
    brasser van het jaar

• 28-10-2008
    • 25
    • Reuver

Heb inderdaad gezien dat kuijpers in Ittervoort open deurdagen houdt.
    Ben er vorig jaar ook geweest.
    Ga dit jaar eens kijken wat ze allemaal te bieden hebben, en natuurlijk eens een paar hengels in de hand nemen.
    Ben vorige week eens bij de snoek in Ophoven vroeger in Maaseik (belgie) geweest.
    Daar heb ik een mooie garbolino G6 Power gezien, mooie hengel strak en met 3 topsets van 6.15mtr.
    Alleen een prijskaartje van ruim €1150,- dit is weer wat minder.
    Wat de shimano hengels betreft heb ik de technium ax 1150 pack gehad.
    Het was best een goeie hengel enige nadeel vond ik dat de topsets te kort 4 delen (3,85mtr) zijn.
    Aangezien ik vaak aan het kanaal vis heb ik een topset nodig van minimaal 5,5 tot 6 mtr.
    Dat betekend dat ik bij shimano minimaal 2 delen moet bijkopen per set.
    We wachten gewoon eens af wat ze bij kuijpers weer allemaal voor mooi`s neerleggen en dan eens kijken wat we kunnen missen aan centjes. hahaha

Reageer

• Noel Gulpen
      Rutsekletser

• 11-10-2007
      • 450
      • Nieuwkuijk

Jeroen,

Er zijn zoveel mooie stokken op de markt, en de keuze is en blijft moeilijk, Zelf vis ik met een CC910 van Browning. Deze stok kon ik nieuw helemaal niet betalen. ALs je het set moest kopen wat ik heb. 2 maal 14,5 met 7 6-delige setten dan moet je denken aan een bedrag van een nieuwe peugeot 207. Waanzin dus.

Ik wil hiermee alleen aangeven dat er zoveel mooie en goede stokken aangeboden worden voor een prikkie. het is gewoon goed zoeken. Hier in het zuiden en in belgie wordt ontzettend veel gevist met Colmic. En dan met name de 507 van colmc. Dat is een geweldige hengel. en als je een beetje goed zoekt dan vind je die stok met een paar setten al tussen de 800 en 1000 euro. Een goede site hiervoor is matchangler.de Hier staan bij angebote ontzettend veel stokken.

Mocht je idd een nieuwe hengel kopen, dan kan ik idd zeggen wat Marc ook al zei. Kuijpers.. die zit 1 al onder de adviesprijs en 2 hij gooit er tijdens de opendeurdagen nog eens een flinke korting ertegen.

Groeten noel
      Noel Gulpen

Reageer

• lolo
        Geniet maar niet met mate
        • 01-05-2003
        • 3873
        • Weesp

MM nu je dit zeg van shimano ....
        Ik zelf heb ook langere topsets nodig .. ik gebruik nu topsets van 5,40 m
        Dat bevalt ook goed omdat ik graag eenmaal ook mt een lange slag vis .
        Daarbij de diepe water waar ik vaak vis 4 meter en meer tja dan is een langere topset makelijker.
        Groetjes
        Johnny

Match
        Feeder
        Stok

Reageer

• eitcbv
          Doe wat je goed dunkt!
          • 24-12-2005
          • 192
          • nabij Steenwijk

Hallo,

Ik ben toch benieuwd hoe de mensen denken over de stok waar ik alweer denk ik 3 jaartjes vis: de Shimano XTA-Competition met pack (1x extra topset en cupsetje) van 13 meter. Ikzelf ben van mening dat ik een vaste stok wil hebben van niet meer dan ca. € 450,- het is voor mij meer dan zat geld meer wil ik ook er niet voor uitgeven maar daarnaast ben ik ook van menig: hoe strakker de hengel hoe meer kans op hengelbreuk zeker als je een onverwachte harde windruk van opzij krijgt. Daarom wil ik ook graag een wat sterkere hengel die niet té strak is zodat de boel direct afknapt het is al duur genoeg allemaal! Een hengel mag dan ook ietsje doorbuigen als ie maar sterk is ik heb hem dan ook eigenlijk nooit vast in de handen of de vis moet fel bijten anders ligt ie op de steun met roller.

En nu wacht ik op een exact dezelfde hengel Shimano XTA Competition 13 meter maar dan zonder topset als extra erbij voor het bedrag van € 229,- (moet nog binnenkomen) ik vindt dat een acceptabel bedrag voor een 13 meter hengel die toch nog redelijk strak is en erg sterk is althans dat vindt ik! Wat is jullie mening over deze hengel van Shimano??? Ben benieuwd of er meer mensen zijn die ook tevreden kunnen zijn met een hengel van dit budget.

Groetjes,

Frans.
          Fishing is a way of life!!!

Reageer

• cheffie
            Beginners geluk

• 03-04-2008
            • 664
            • Noord Holland

@eitcbv :

Ik neem aan dat jij de XTA Technium Competition bedoelt? Ik denk nog steeds dat alle waar naar zijn geld is.
            Wat een ander vind van jou hengel keus is toch helemaal niet belangrijk. Jij kan kennelijk goed uit de voeten met de hengel van jou keus, de XTA dus. Ik heb de XTA Comp. hengel ook in handen gehad en mijn keus viel voor een ander type.
            Speedmaster dus... Er zullen vissers zijn die mijn keus SHIT vinden. Terwijl ik er prettig mee kan vissen.

Jou uitspraak: "Hoe strakker hoe sneller breuk" die ondersteun ik niet.

Grtz Hans

Reageer

• jan wever
              Banned

• 19-09-2008
              • 258
              • Valthermond

Zo is het ,wat de een een prachtige hengel vindt is voor een ander niks.Het is ook een kwestie van persoonlijke smaak. Ik snap niet eitcbv waarom je vraagt hoe een ander over deze hengel denkt.Zo te horen bevalt hij jouw goed ,en dat is toch het enigste wat telt.Het is ook maar net hoeveel geld je over hebt ,of kunt missen voor een hengel.Het is net als met auto's de 1 is tevreden met een vw. golfje ,en de ander wil alleen rijden in een nieuwe mercedes.

Reageer

• janb
                jan b
                • 21-11-2005
                • 1982
                • 't Nieuweland

Stel dat ik een andere hengel zou willen kopen, ben ik best wel geintereseerd wat een ander er van vind, maar ik neem het niet mee in de koop die ik van plan ben ,maar ik wil wel weten wat een ander er van denkt Ik lees bv ook de reactie's op de Geers pennen maar er is geen haar op mijn hooft die er overdenkt om die dingen te gaan kopen , maar het intereseerd me wel waarom dat een ander die dingen persee moet hebben .Vissers geloof me die krijg je niet op een lijn [ja op een rijtje aan de waterkant] een visser blijft altijd een induvidu,en altijd wantrouwig
                Groeten van Jan de visser

Reageer

• eitcbv
                  Doe wat je goed dunkt!
                  • 24-12-2005
                  • 192
                  • nabij Steenwijk

JanB je slaat de spijker precies op zijn kop: ik wilde peilen hoe men over mijn stok dacht die ik al had en ga nu precies dezelfde kopen omdat ik hem prijstechnisch goed vindt en de kwaliteit ook acceptabel! Met andere woorden: ik wilde weten of hier mensen waren die mij bijv. konden vertellen of ie inderdaad zo sterk is zoals ik nu denk dan bevestigd dat mijn goede overwogen keuze of dat iemand al eens hengelbreuk heeft gehad met het type hengel waarmee ik mee vis dat was mijn vraagstelling en niet meer jij begreep het! Jan Wever begreep weer niet dat ik die vraag zo nodig moest stellen.... Maargoed het wordt al meer gekibbelt op dit forum ik hou mij maar weer op de vlakte!

Groetjes,

Frans.

Reageer

• Robin
                    Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
                    • 490
                    • Meerssen

noel, weet jij toevallig al wanneer kuijpers deze dagen houd?
                    groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• janb
                      jan b
                      • 21-11-2005
                      • 1982
                      • 't Nieuweland

Oorspronkelijk geplaatst door eitcbv
                      JanB je slaat de spijker precies op zijn kop: ik wilde peilen hoe men over mijn stok dacht die ik al had en ga nu precies dezelfde kopen omdat ik hem prijstechnisch goed vindt en de kwaliteit ook acceptabel! Met andere woorden: ik wilde weten of hier mensen waren die mij bijv. konden vertellen of ie inderdaad zo sterk is zoals ik nu denk dan bevestigd dat mijn goede overwogen keuze of dat iemand al eens hengelbreuk heeft gehad met het type hengel waarmee ik mee vis dat was mijn vraagstelling en niet meer jij begreep het! Jan Wever begreep weer niet dat ik die vraag zo nodig moest stellen.... Maargoed het wordt al meer gekibbelt op dit forum ik hou mij maar weer op de vlakte!

Groetjes,

Frans.
                      Frans ik kan tussen de regels door lezen ,een nadeel hier van is dat je dit pas kan op latere leeftijd ,je moet daar al enigzins bejaard voor zijn ,

Reageer

• eitcbv
                        Doe wat je goed dunkt!
                        • 24-12-2005
                        • 192
                        • nabij Steenwijk

Oorspronkelijk geplaatst door janb
                        Frans ik kan tussen de regels door lezen ,een nadeel hier van is dat je dit pas kan op latere leeftijd ,je moet daar al enigzins bejaard voor zijn ,
                        Tsja hahaha bedankt JanB!

Reageer

• zev
                          Zomaar Een Visser

• 10-01-2009
                          • 86
                          • Echt

Ik zal eens navragen wanneer de open deur dagen zijn bij Kuijpers, ik kom er toch wekelijks, waarschijnlijk begin maart.

Mogelijk ga ik mijn Colmic 507, 1 jaar oud verkopen en inruilen voor de onlangs uitgekomen 708. Als er mogelijke kopers voor deze hengel zijn zou dit mijn besluit eenvoudiger maken.

Gekocht bij Kuijpers, delen zijn daar bijna altijd op voorraad in geval van schade, voordeel is dat de hele serie van Colmic 107 t/m 808 op elkaar passen.

Groeten Zev

Reageer

• T3RR0R
                            Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
                            • 980
                            • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door janb
                            Vissers geloof me die krijg je niet op een lijn [ja op een rijtje aan de waterkant] een visser blijft altijd een induvidu,en altijd wantrouwig
                            Vindt ik heel mooi gezegd

Groet,

Marco
                            Lid Team Sensas Punt NL
                            marco@breamteam.nl
                            http://www.teamsensas.nl/

Reageer

• jeroen2711
                              brasser van het jaar

• 28-10-2008
                              • 25
                              • Reuver

Ben toevallig vorige week nog bij kuijpers geweest.
                              De open deurdagen zijn eind maart als ik het goed heb gehoord.

Reageer

• janb
                                jan b
                                • 21-11-2005
                                • 1982
                                • 't Nieuweland

Oorspronkelijk geplaatst door zev
                                Ik zal eens navragen wanneer de open deur dagen zijn bij Kuijpers, ik kom er toch wekelijks, waarschijnlijk begin maart.

Mogelijk ga ik mijn Colmic 507, 1 jaar oud verkopen en inruilen voor de onlangs uitgekomen 708. Als er mogelijke kopers voor deze hengel zijn zou dit mijn besluit eenvoudiger maken.

Gekocht bij Kuijpers, delen zijn daar bijna altijd op voorraad in geval van schade, voordeel is dat de hele serie van Colmic 107 t/m 808 op elkaar passen.

Groeten Zev
                                weet jij toevalig wat die 708 moet gaan kosten ,en wanneer is deze hengel leverbaar ?

Reageer

Working...