als ik het goed heb zou die geleverd worden als pack kijk maar eens
Nieuwe stok
Collapse
X
-
-
Dat kan per land verschillen. Afhankelijk van de afspraken met de verdeler. Ik heb nl ook wel eens een Colmic gekocht via een niet officiele dealer. Een opkoop partij tegen een extra scherpe prijs.als ik het goed heb zou die geleverd worden als pack kijk maar eens
http://www.londipesca.it/attrezzatur...a.php?prod=505
Het gevolg was dat ik alleen via dat verkooppunt aan een nieuw deel kon komen en niet via mijn 'eigen' winkel waar ik normaal mijn spullen koop.
Wat ik wil zeggen: staar je niet blind op de Italiaanse site. Informeer bij de officiele dealers in Nederland.
Dan weet je altijd precies waar je aan toe bent.Reageer
-
Net bij Jan, Leny en Marc geweest. Open deur dagen/weken bij Kuijpers zijn dit jaar in week 14, 15 en 16, en een iets andere opzet als andere jaren.
Wat betreft de vragen mbt de Colmic 708 het volgende:
Er zijn 2 mogelijke packs leverbaar de "italiaanse" of te wel carpa 13m hengel met 4 x 5d topsets waarvan 2 carp (kort 5.85m) en 2 lang (6,35m strak en licht).
De andere keuze is het "franse" pack de 13m hengel met 3 lange topsets (6.35m)+ cupset.
Er worden bij beide packs 4 reserve delen bijgeleverd nl. deel 6, 7, 8 en 9. Waarbij wel vermeld moet worden dat deze reserve delen alleen dezelfde pasvorm hebben als de originele delen maar van ander materiaal, dus als deze 4 achter elkaar gezet worden heb je een hele andere actie in de hengel dan de originele delen.
Let wel: bij gebruik van de 708 met de lange topsets is er geen mini extensie meer nodig om op 13 meter te vissen. Ik heb de 507 en 708 vergeleken. Je zou kunnen zeggen dat de 708 zich vist als de 507 zonder mini extensie Maw de 13m 708 is te vergelijke met de 507 op 12,5 meter. Zodra pas de mini extensie gebruikt wordt om met de 507 op 13m te vissen merk je iets gewicht en actieverschil tussen beide hengels.
De pack prijs van beide varianten is bij Kuijpers 2600 euro en reeds een maand door hem leverbaar.
Groeten ZevReageer
-

Jemig wat een geld mensen! Een hengeldeel doormidden en je bent weer echt geld kwijt! Het moet leuk blijven maargoed er zijn altijd mensen die echt de Rolls Roys willen hebben onder de vaste stokken! Helaas koop je er geen visgarantie bij! 

Fishing is a way of life!!!
Reageer
-
Vis garantie kan je niet kopen, vis genot en comfort wel. Wat "leuk' is moet ieder voor zich weten toch?Reageer
-
Ik reageer omdat iemand de prijs wou weten van dat pack. Ik ben met je eens dat dat heel veel geld is.
Maar ik lees vaak de reactie van een hengeldeel doormidden kost veel geld. Dit snap ik niet goed. Als je een beetje fatsoenlijke hengel in een goede zaak koopt kost een hengeldeel doormidden totaal niks. Iedereen ziet dat dit een materiaal fout is en krijg je gratis een nieuw deel. Sensas heeft daarom bijv. zelfs joker kaarten. Ik heb zelfs iemand ooit een sensas hengel verkocht waar ik langer dan een jaar mee gevist had zonder problemen, ging bij hem de 1e keer vissen 13 meter deel kapot, hij had hem bleek later verkeerd om in elkaar gestoken (insteek ipv oversteek). Heeft bij de winkel gewoon gratis een nieuw deel gekregen.
Als je voor de hobbie op de hengels gaat staan ipv mee vissen moet ik je inderdaad gelijk geven dat het duur wordt.
Groeten ZevReageer
-
Net bij Jan, Leny en Marc geweest. Open deur dagen/weken bij Kuijpers zijn dit jaar in week 14, 15 en 16, en een iets andere opzet als andere jaren.
Wat betreft de vragen mbt de Colmic 708 het volgende:
Er zijn 2 mogelijke packs leverbaar de "italiaanse" of te wel carpa 13m hengel met 4 x 5d topsets waarvan 2 carp (kort 5.85m) en 2 lang (6,35m strak en licht).
De andere keuze is het "franse" pack de 13m hengel met 3 lange topsets (6.35m)+ cupset.
Er worden bij beide packs 4 reserve delen bijgeleverd nl. deel 6, 7, 8 en 9. Waarbij wel vermeld moet worden dat deze reserve delen alleen dezelfde pasvorm hebben als de originele delen maar van ander materiaal, dus als deze 4 achter elkaar gezet worden heb je een hele andere actie in de hengel dan de originele delen.
Let wel: bij gebruik van de 708 met de lange topsets is er geen mini extensie meer nodig om op 13 meter te vissen. Ik heb de 507 en 708 vergeleken. Je zou kunnen zeggen dat de 708 zich vist als de 507 zonder mini extensie Maw de 13m 708 is te vergelijke met de 507 op 12,5 meter. Zodra pas de mini extensie gebruikt wordt om met de 507 op 13m te vissen merk je iets gewicht en actieverschil tussen beide hengels.
De pack prijs van beide varianten is bij Kuijpers 2600 euro en reeds een maand door hem leverbaar.
Groeten Zev
Hoi Zev
Je schijft dat de open deurdagen bij kuijpers zijn in week 14 15 16 is dit niet 14 15 16 maart????
En weet je toevallig iets over de opzet ervan?
gr JeroenReageer
-
Moet eitcbv toch ook wel gelijk geven , het is een boel geld , maar als je het ervoor over hebt en je kunt het missen prima .
Over de hengelbreuk heb ik een andere ervaring als Zev , ik heb al verscheidene keren gezien dat er door de harde wind een hengel kapot ging , maar meestal is dit toch voor eigen rekening .Reageer
-
Hard stikke bedankt voor de uit gebreide informatie ,het zal ongetwijfeld een mooie hengel zijn ,maar gezien de prijs denk ik dat ik nog maar even de zaak op zijn beloop laat ,wat een geld ,Maar als ik terug kijk naar de aanschaf van mijn eerste carbon hengel in de tachtigerr jaren de super witvis die zat ook in 1700 gulden ,en dat was toen ook meer als een maand salaris. als je geld er voor hebt en je wilt die stok hebben ,gewoon kopen,en niet zeuren.Groeten van Jan de visserReageer
-
Natuurlijk geef ik jullie beide ook gelijk. Maar een hengel kapot in de wind is vaak een vorm van eigen schuld (mijn mening). Vanaf windkracht 4+ zit ik zelden met de volledige lengte.Moet eitcbv toch ook wel gelijk geven , het is een boel geld , maar als je het ervoor over hebt en je kunt het missen prima .
Over de hengelbreuk heb ik een andere ervaring als Zev , ik heb al verscheidene keren gezien dat er door de harde wind een hengel kapot ging , maar meestal is dit toch voor eigen rekening .
Als je eigen ervaring is dat je geregeld last hebt van kapotte delen dan is het misschien niet zo verstandig om een dure hengel aan te schaffen. Als je daar nu geen last van hebt zal je daar met een dure hengel (waarschijnlijk) ook geen last van hebben, en als je dan wel eens een deel kapot is zijn de winkeliers vaak heel coulant.
Technisch onderhoud van de hengel is belangrijk. Als het nodig is opdikken, bramen op bussen tijdig weghalen etc. Vaak is een deel dat breekt bij wind toch eerder niet zichtbaar beschadigd tijdens transport of per ongeluk uit de handen laten vallen bij insteken.
Trouwens de open deur weken bij Kuijpers zijn toch echt op de 3 weken voor Pasen dus week 14, 15 en 16
Groeten zevReageer
-
Vanaf windkracht 4+ zit ik zelden met de volledige lengte.
Moet je toch eens een echte hengel kopen. Ik viste met windkracht 7 dwars op het kanaal nog op 14½ meter. Slechts 1 keer een deel kapot gehad omdat ik koffie inschonk en niet oplette en de hengel toen tegen een steun klem kwam te zitten. DAn zeg ik ook tegen de vertegenwoordiger dat het mijn eigen schuld was en claim ik ook geen garantie, de 2e keer dat ik een deel kapot had viel ik er met mijn vlieggewicht bovenop, daar kunnen ze ook al niet tegen en ondanks de mooie rechte breuk geen garantie, zou ik ook nooit claimen.Reageer
-
Haha Jacob,
Ik denk dat het niet aan mijn hengel ligt maar aan mij. Ik kan geen fatsoenlijke aasaanbieding doen op 13 of 14.5m bij windkracht 5 van opzij. Liever een deeltje korter en met plezier vissen.
Windkracht 7 van opzij met 14,5 m. Petje af hoor. Zeker de hengel tot aan het handvat in het water gestoken.
Groet zevReageer
-
Zev, ik moet je teleur stellen, geen top in het water (soms), meestal gewoon boven water. Maar dat hoef je met een snaarstrakke stok niet te proberen. ik moet er ook bij zeggen dat mijn lijn boven de dobber in dit soort gevallen zeker1½ meter is. Ik hou niet van de top in het water, vertraagd mijn aanslag te veel, ik ies door voor iets langere bovenlijn zodat d etikken van de wind niet direct op de dobber terecht komen.Reageer
-
Hoi Jeroen,
Ben nieuw op dit forum, maar wil toch reageren op je vraag.
Heb niet alles gelezen van het bovenstaande dus misschien herhaal ik wel wat wijsheden.
Ik heb zelf een Garbolino G796, met drie x 6.20 meter topset, 5 losse toppen, 2 delige cuppingkit (feitelijk 3 delen), cupjes, mini extension, handdeel voor 11.20 meter en een handdeel voor 12.90 meter en uiteraard een mooie foudraal met kokers. Ik heb deze hengel vorig jaar (begin 2008) nieuw in de winkel gekocht voor 1050 Euro. Tot nu toe alleen maar lof over deze hengel.
Nu is het dus wel zo dat je voor de aanschaf van een nieuwe hengel een paar dingen in je achterhoofd moet houden. Op de eerste plaats, wat is je budget? Je kunt niet van een hengel van 100 Euro verwachten dat hij dezelfde prestaties/comfort levert als een van 1000 Euro. Zo kan ik mijn hengel ook weer niet vergelijken met hengels van 2500 Euro of meer.
Wat wil je gaan doen met de hengel? Hoe vaak ga je hem gebruiken? Hoe vaak denk je de hengel te gaan onderhouden? (geloof me, erg belangrijk!!!) En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen, maar die heb je waarschijnlijk allang gehoord danwel gelezen.
De beste tips zullen ook wel al genoemd zijn, maar ik wil je nog wel zeggen dat ik denk dat je een bedrag in je hoofd moet nemen, je naar verschillende winkels moet gaan (met het oog op verschillende merken) en gewoon moet voelen. Vasthouden en jezelf ervan bewust zijn dat je een goed gevoel hebt bij een hengel. Ik heb zelf ongeveer 40 verschillende stokken in de hand gehad, Colmic, Faps, Sensas, Garbolino, Shimano en ga zo maar door. Uiteindelijk geef je toch meer uit dan de bedoeling was, maar ook dat had je van te voren ingecalculeerd ;-).
Succes met je aanschaf!Gr. Bas
Een vis vangen is niet moeilijk.
Vis blijven vangen wel...

Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer