Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Ach, ik heb al haak 26 van Kamasan B511 hier liggen (bij Kooij te koop). Die lijkt me klein genoeg. Ik heb die 30 gezien, zoveel verschil is het niet. Als ik dat gekkenwerk wil uitvoeren, wil ik het liefst maat 40
Ik heb altijd met 22 en 24 gevist in Zeewolde. Liever voorns van 10 cm dan 2.5 cm ivm gewicht, voorlopig waren ze in overvloed op mijn stek... Bovendien ontsnappen de visjes bij mij, moet nog zeer fijnmazig leefnet kopen haha
Als ik met haakje 30 moet vissen dan koop ik wel een schepnetje bij de boerenbond of de dierenwinkel.
Visjes tot 5 cm is tot daar aan toe maar 2,5 cm???? die zijn ja net uit het ei gekropen.
suc6
Gerrit
21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal 4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte 2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet 30 juni 2018: de Belgen ........... 6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven 4 juli 2020: De Belgen durfden niet 12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegeven
Als ik weet dat ik een wedstrijd op gewicht moet gaan vissen met haakje no 30 dan zul je mij daar niet tegen komen ,en al zeker niet in de winter met temp rond de 0 gradem ,nee sorry dan haak ik af.
Word er gevist op stuks of lengte dan vind ik het een ander verhaal .Maar op gewicht een potje winnen met haakje 30 ik kan het mij bijna niet voorstellen .
Obviously not in holland from what you lot are saying, but in England 10 pound and more of gudgoen is very real and can mean big cash!!No lenght or amount [maybe in france]just weight on a 26/28 hook........Me if that be what was neaded wether that be 15 under 0 i would do it to the best of my ability ..
Thats like saying hey i only fish the pole when the guy next to you is humping them out at 50 yards on the feeder.duhhhhhhhhhhhhhhhhhh !
Ok everyone to them selves so no worries...
Laat Noel maar mooi een wedstrijd winnen met die kleine haakjes. Noel zoekt deze haakjes en heeft ze gevonden.
Als hij op deze manier wil vissen moet hij dat weten.
Dat je het niets vindt prima, maar laat een ieder in zijn waarde, en vissen op de manier als hij/zelf wil.
En voor de tegenstrijdige vissers: Als je op haakje 24 nu geen vis vangt en op haakje 30 wel!! Wat zouden jullie dan doen??? Ik denk dat ik het wel weet!!
Ik ook, alleen niet vissen met haak 30 die heb ik niet en zal ik ook niet gaan kopen, maar dat is mijn mening.
Dan pak ik wel een bak koffie en ga ik genieten van de omgeving of maak ik wel een praatje met de buren.
Vraag me trouwens wel af wat voor aas je dan gaat gebruiken, want dan is zelfs een mini pinkie voor zo'n visje 1 week eten.
suc6
Gerrit
21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal 4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte 2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet 30 juni 2018: de Belgen ........... 6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven 4 juli 2020: De Belgen durfden niet 12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegeven
Mijn mening ,als ik ze zal hebben zal ik het proberen .
Ik ben ze nog nooit tegengekomen.
Haakje 24 kamasan uit me hoofd is het kleinste wat ik heb ,en ik weet ook dat ik dat 3 jaar geleden nooit in me koffer wilde hebben .
Nu denk ik er ook anders over,alleen gebruik ik zulke haken alleen met de stokvisserij.
De feeder en match tot haak 18
Haakjes uit testen dat moet je zeker doen , maar ik vind je moet wel met argumenten komen ,zo als ik al zij op stuks o.k maar gaat het op gewicht ,en is het de bedoeling e.v een platte aan de haak te krijgen ,dan denk ik dat je met hele goeie argumenten moet komen om dat zinvol uit te testen ,haak 20 /22 daar kan dat wel mee lukken ,maar kleiner hoef ik niet te testen om dat ik denk dat het niet zinvol is om op maatse vis met zulke kleine haakjes en met zulke koude vingers nog een aasje ,het zij een vertje of een minie aan dat fragiele stukje metaal aan tebrengen, voor mij gaat dat op zeer grote problement stuiten , dus laat ik deze test lopen.
Reageer