vers de vase en pattex

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fpulles
    omgeturnd

• 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

vers de vase en pattex

Ik heb van een kennis een (van de zeldzame) lokatie gekregen om straks kleine vers te scheppen.

Vroeger kocht ik mijn vers altijd bij Fried Deelen. (oudere wedstrijdvissers onder ons kennen hem wel).
    Iedere week verse ver en van topkwaliteit. Daar kon geen winkelier tegen op.

Soms, na zware regenval bv, was er moeilijk aan grote ver te komen, deze bek dan weggespoeld. kleine vers was eigenlijk altijd wel ergens te vinden.

Ik heb toen wedstrijdvissers, m.n. veel belgen deden dat, pattex lijm zien gebruiken om te vissen met kleine vers. Ze brachten een klein druppeltje lijm (uit zo'n tube) aan op de haak, haalden deze vervolgens met enkele draaibewegingen door de schone kleine vers en vissen maar....

Ik heb wel wat vis (baarsjes/ voorntjes) zien vangen hiermee, maar nog nooit brasem.

De reuk (stank) van de lijm lijkt me niet bevordelijk......

Heeft er iemand van jullie hier ervaring mee, en wat waren de resultaten??

Frank
    oude hond kan ook trucjes leren
  • Robin
    Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

weet je zeker dat dit pattex lijm was ?
    men gebruikt namelijk nogal veel, een hier op lijkend goedje, genaamd rubiver. Dit zit ook in dergelijke tubetjes en is meestal rood van kleur. De bedoeling is er een imitatie Ver van maken. de manier zoals jij hierboven beschrijft wordt met dit product vaker toegepast. Ikzelf heb echter geen ervaring met deze door jou genoemde techniek. ( heb nooit met ver gevist)
    Het wordt wel eens gebruikt wanneer de vis heel voorzichtig aast op met name stilstaand water heb ik eens gelezen.
    wellicht kunnen andere forumleden of de zoekfunctie je meer vertellen
    groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• PeBo
      Hengelaar

• 29-09-2007
      • 2643
      • Oosterhout

Frank,

Volgens mij is het Rubiver geweest. Je hebt Rubiver in twee soorten. De tubetjes verschillen iets van kleur, maar allebei rood/wit. Je hebt de dikkere soort, die is voor het maken van een namaak vers. Je hebt ook een dunnere soort die er uiterlijk hetzelfde uitziet. Deze is voor het plakken van kleine vers aan je haak. Met deze dunne soort zal het je ook niet lukken om een namaak vers te boetseren

Groeten,
      PeBo.
      ]Member of the Easterwood dreamteam.
      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
      PeBo.

Reageer

• martinwinschoten
        ONVOORSTELBAAR

• 17-02-2008
        • 798
        • Winschoten

Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
        Frank,

Volgens mij is het Rubiver geweest. Je hebt Rubiver in twee soorten. De tubetjes verschillen iets van kleur, maar allebei rood/wit. Je hebt de dikkere soort, die is voor het maken van een namaak vers. Je hebt ook een dunnere soort die er uiterlijk hetzelfde uitziet. Deze is voor het plakken van kleine vers aan je haak. Met deze dunne soort zal het je ook niet lukken om een namaak vers te boetseren

Groeten,
        PeBo.
        Ik denk ook dat het Rubiver is geweest. Dit ruikt namelijk ook naar lijm!
        Team Bobs hengelsport Prinz Royal

Team Attrafish Nederland

Reageer

• T3RR0R
          Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
          • 980
          • Heerlen

Hoi Frank,

Het is rubiver en deze techniek wordt gebruikt wanneer het erg slecht gaat en je kleine vis moet vangen.
          Deze rubiver breng je aan op een meestal zeer kleine haak, maatje 26 of 28. Dat wordt gedaan omdat het toch wel erg moeilijk is om op zo'n kleine haak een of twee kleine verretjes te "prikken" die dan ook nog eens in leven blijven.

Echter, secondenlijm wordt ook gebruikt.
          Daar is al eens een WK mee beslist. Een jaar of 15 terug, toen moest er dikkere vis gevangen worden met chrysalides (zijderupsenpoppen) en dan ook nog eens met 4 of meer van die beestjes. Deze werden toen aan elkaar geplakt met secondelijm. Is trouwens een goede tip voor onze Portugal-gangers dit jaar voor met de match op dikkere vis zoals barbelen te vissen. Je kan hier trouwens ook casters mee plakken. Die zijderupsen zijn ook als meel te koop en daar kan je dan een deel van toevoegen in je lokaas(10%-15%). Ik heb daar mee geexperimenteerd hier op een vijver waar een behoorlijk bestand aan windes in zat en het werkte prima. Heb hier toendertijd enkele jaren achtereen de competitie mee gewonnen. Niet doordat ik de meeste vissen ving, maar wel de grootste en we vissen uiteindelijk op gewicht.

Ik hoop dat je er iets mee kan,

Groet,

Marco
          Lid Team Sensas Punt NL
          marco@breamteam.nl
          http://www.teamsensas.nl/

Reageer

• † Frederik de Belder
            [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
            • 13-01-2003
            • 5730
            • Niel (België)

De twee soorten die er zijn, is Rubiver en Rubidur.
            Rubidur wordt gebruikt om kleine vers op aan de haak te kleven is veel lopender dan Rubiver.
            Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
            http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• Jakob
              <*{{{{><(

• 06-03-2007
              • 1870
              • Staphorst

Nooit geen brasem mee gevangen, je wil niet weten hoeveel dikke platten ik op de rubiver heb gevangen.IK heb altijd zeker 4 tubes bij me. Ik gebruik de roodwitte tube en Frederik volgens mij is dat Rubiver Dur en de lijm gewoon Rubiver.
              Ik zal straks wel even kijken of ik het goed heb. Ik ken een water wara ik alle grote wedstrijden op heb gewonnen zowat, een beetje rubiver tussen 2 grote witte maden en de jumbo,s kwamen echt wel, ook in combi met een pier dodelijk.

Reageer

• fpulles
                omgeturnd

• 15-02-2008
                • 1260
                • Eindhoven

De combinatie (grote) vers en 1/2 maden is mij niet onbekend. Veel grote platten mee gevangen vroeger. Maar idd
                zal wel rubidur zijn geweest wat ik gezien heb. Dat moeten we dan straks maar eens proberen.

mooie tip ook die chrysalides, om eens te proberen. Zijn ze bij dierenspeciaalzaken te koop? en is er geen andere manier om ze aan de haak te bevestigen? ik vrees als ik met secondenlijm aan de gang moet, ik binnen de kortse keren ben uitgevist.

dan zit de vers, of waar ik ook mee vis ,achter m'n oren geplakt, en krijg m'n vingers nooit meer van elkaar.
                oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• PeBo
                  Hengelaar

• 29-09-2007
                  • 2643
                  • Oosterhout

Met secondelijm vers aan je haak plakken lijkt mij niet zo'n goed idee. Als je dit een paar keer doet, is je haak drie keer zo dik van de uitgeharde lijm.
                  Zijderupsmeel heb ik al eens in mijn voer gebruikt. Het kwam een jaar of twintig terug overwaaien uit Italie. De Italianen introduceerden het op de WK. Ze gebruikten het voor veel kleine vis te vangen en daar zijn het meesters in. Zelf heb ik er geen goede resultaten mee behaald en het dus ook weer afgeschreven, zoals zoveel van die dingen die tijdelijk de revue passeren.

Groeten,
                  PeBo.
                  Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
                  PeBo.

Reageer

• T3RR0R
                    Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
                    • 980
                    • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door fpulles
                    De combinatie (grote) vers en 1/2 maden is mij niet onbekend. Veel grote platten mee gevangen vroeger. Maar idd
                    zal wel rubidur zijn geweest wat ik gezien heb. Dat moeten we dan straks maar eens proberen.

mooie tip ook die chrysalides, om eens te proberen. Zijn ze bij dierenspeciaalzaken te koop? en is er geen andere manier om ze aan de haak te bevestigen? ik vrees als ik met secondenlijm aan de gang moet, ik binnen de kortse keren ben uitgevist.

dan zit de vers, of waar ik ook mee vis ,achter m'n oren geplakt, en krijg m'n vingers nooit meer van elkaar.
                    Die zijderupsen kan je ook gewoon aan de haak hangen, de Italianen plakten ze aan mekaar om de grotere vis te vangen en prikten zo'n bundel op de haak.

Groet,

Marco
                    Lid Team Sensas Punt NL
                    marco@breamteam.nl
                    http://www.teamsensas.nl/

Reageer

• PeBo
                      Hengelaar

• 29-09-2007
                      • 2643
                      • Oosterhout

Jakob,
                      Ik heb even in mijn kist gekeken. Jij hebt gelijk. De Rubiver Dur is om een namaakvers te maken, dus de taaiere soort.
                      Je kan het echter Frederik niet kwalijk nemen. Die zit nog onder de drog van zijn operatie en is met zijn gedachten nog steeds bij de schone verpleegsterkes.
                      Groeten,
                      PeBo.

Groeten,
                      PeBo.

Reageer

• Austin
                        Banned

• 05-12-2008
                        • 208
                        • veendam

vreemd dat we geen kleur stofen mogen gebruiken maar dit TROOP wel..................Als je er aan snuift wordt je wel high van.......... lol lol

Reageer

• tester
                          Maas en Waal visser
                          • 06-03-2004
                          • 2596
                          • Son

Hallo Rubiver mannen een vraagje

bij onze club wedstijden mag je geen kunst aas gebruiken dus ook geen Rubiver

hoe zit dat in het algemeen of bij die top wedstrijden mag dat daar wel ??

de jaarvergadering komt er aan en dan kun je zoiets bespreken
                          gr Gerard

Reageer

• † Frederik de Belder
                            • 13-01-2003
                            • 5730
                            • Niel (België)

Oorspronkelijk geplaatst door tester
                            Hallo Rubiver mannen een vraagje

bij onze club wedstijden mag je geen kunst aas gebruiken dus ook geen Rubiver

hoe zit dat in het algemeen of bij die top wedstrijden mag dat daar wel ??

de jaarvergadering komt er aan en dan kun je zoiets bespreken
                            Denk dat dit allemaal afhangkelijk is van de reglementen die opgesteld werden voor die wedstrijden maatje.
                            Groetjes Freddy

Reageer

• † Frederik de Belder
                              • 13-01-2003
                              • 5730
                              • Niel (België)

Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
                              Jakob,
                              Ik heb even in mijn kist gekeken. Jij hebt gelijk. De Rubiver Dur is om een namaakvers te maken, dus de taaiere soort.
                              Je kan het echter Frederik niet kwalijk nemen. Die zit nog onder de drog van zijn operatie en is met zijn gedachten nog steeds bij de schone verpleegsterkes.
                              Groeten,
                              PeBo.
                              Zou goed kunnen, want kan aan niets anders denken dan aan zachte en harde borsten
                              Teveel epo gehad denk ik
                              Groetjes Freddy

Reageer

Working...