baitdropper of duikboot

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fpulles
    omgeturnd

• 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

baitdropper of duikboot

Vanaf april ga ik veel op een redelijk breed en diep (5a6m) kanaal vissen met de vaste stok. Er zitten gigabrasems.
    Vorig jaar velen gevangen van 60cm en meer. Tussen 2,5/3kg. Lijkt me wel wat op de vaste stok.

Regelmatig voer en lokaas (casters/geknipte pier) brengen is een must. Cuppen is een optie, maar ik ben huiverig om veel te cuppen i.v.m. de diepte. en de stroming als er geschut wordt in de sluis. Ik ben bang dat ik mijn voer, en dus ook de vis "wegcup". Ja, ook als er fors leem tussen zit. Het kan flink stromen.

Een andere gedachte bij me was om zo'n baitdropper te gebruiken (van fox, div. modellen en gewichten)

Mijn vraag en vrees? Met zo'n baitdropper krijg ik mijn voer wel op zijn plek, maar schrikt de vis zich niet het apenlazerus als daar zo'n duikboot naar beneden komt met de turbo aan?

Heeft iemand hier ervaring mee? Of zijn er andere handige trucs om veel voer te brengen op diep en stromend water?
    oude hond kan ook trucjes leren
  • devischer
    Frequent aanwezig

• 20-05-2008
    • 174
    • Veldegem

wel fpulles

ik heb mij dezelfde vraag ook al meer dan èèn keer afgevraagd
    als het allemaal goed werkt zou je eigenlijk op de centimeter kunnen bepalen waar je de casters, maden, pieren ,pellets enz...... tezamen of afzonderlijk op je plaats wil leggen
    je kan er eigenlijk een supermarkt met promoties van de dag van maken voor de azende vis
    in feite moet het nog zuiverder zijn dan cuppen

maar moet je dan een reservehengel (topset) bijhebben om die baitdropper te bedienen , want dat ding moet toch wel enige grammen wegen denk ik
    en,....... ja , ik denk ook dat de vis zich wel 2x bedenkt als hij de eerste keer het deksel op de neus krijgt wanneer de baitdropper openschiet om zijn lading te lossen

ik heb er ook nog nooit iemand mee aan het water gezien,dus daarom twijfel ik eraan om zo'n ding aan te schaffen

maar , ik hou het hier in de gaten , misschien wordt het geheim hier wel ontrafeld hè

grt

de vischer

Reageer

• Jakob
      <*{{{{><(

• 06-03-2007
      • 1870
      • Staphorst

Onbekend maakt onbemind. Zeker op diep stromend water en in de winter in de havens zou ik niet zonder willen en nooit geen last dat de vis verjaagd wordt

Reageer

• zev
        Zomaar Een Visser

• 10-01-2009
        • 86
        • Echt

Vroeger gebruikte ik de baitdropper vrij veel bijv. op de maas met goede resultaten. Laatste 10 jaar nauwelijks gebruikt omdat dit bij veel wedstrijden verboden is. Veel discussies geweest ivm verwarring met voerkorf bij wedstrijden waar zinken verboden is.
        Ik heb nooit bemerkt dat ik de vis zou verjagen.

Ik weet niet wat ik me moet voorstellen bij sterk stromende wateren. Maar bij sterk stromende wateren doe ik alles werpen uit de hand, ieder 2 of 3 driften een "balletje erbij". Goed vast voer of combi leem/bentonite/aas.

Groet Zev

Reageer

• lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

Je kunt het ook omdraaien .
          Voordat je een storm aan voer gooit , eerst met de baitdropper een 4 of 5 tal keren droppen .
          Daarna pas de voerballen er in doen .ze heb je al een secuur visplekje .
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

• fpulles
            omgeturnd

• 15-02-2008
            • 1260
            • Eindhoven

oke. bedankt, dan toch maar proberen. Als het jacob lukt om de dropper in de winter effectief te gebruiken dan mag het in de zomer eigfenljik geen probleem geven.
            oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• lolo
              Geniet maar niet met mate
              • 01-05-2003
              • 3873
              • Weesp

Niet geprobeerd is altijd een kans minder
              Groetjes
              Johnny

Match
              Feeder
              Stok

Reageer

• Dennis Benton
                Komt net kijken

• 28-11-2007
                • 69
                • Sittard (Limburg)

Ik heb zelf ook een baitdropper gehad van fox. Helaas tot mijn spijt heb ik hem gbruikt op een water waar veel snoek zit je raadt het al dropper aangevallen, klepje afgebroken en geen garantie omdat de dropper niet meer compleet was. Wel weer een ervaring rijker.
                Fishermen never die, they just smell that way

Reageer

• eitcbv
                  Doe wat je goed dunkt!
                  • 24-12-2005
                  • 192
                  • nabij Steenwijk

Ook ik heb een middelgrote baitdropper aangeschaft in de winter ik ben altijd in voor nieuwe dingen maar heb begrepen dat dit al enige jaren bestaat maar wil dit ipv. een cupset gebruiken omdat dit voor mijn gevoel beter te hanteren is... Ik cupte nooit maar heb net voor mijn hengel toch ook maar eens een cupsetje besteld en we zullen zien wat wijsheid is maar ik denk dat ik meer zal gaan baitdroppen dan dat ik ga cuppen ben een beetje huiverig voor het cuppen ik heb al tijden de indruk dat ik hiermee de hengel naar de mallemoer help met hengelbreuk.... Maar wat ik hier lees is toch dat je directer je pellets, mais, casters, wormen, hennep, maden en pinkies kunt aanbieden via een cupje gaat het direct alle kanten op althans je hebt een bredere spot ipv zo'n baitdropper je kunt precieser je aas bijvoeren bovenop je grondvoer... enfin ik ga ermee stoeien in mijn traningssessies.
                  Fishing is a way of life!!!

Reageer

• zev
                    Zomaar Een Visser

• 10-01-2009
                    • 86
                    • Echt

Persoonlijk vind ik een cup (veel) beter te hanteren. De baitdropper gaat open zodra je hem op de bodem laat stuiteren. Als je hem precies onder de top laat zakken zit je wwarschijlijk te dichtbij als je niet lang genoeg wacht voordoet je hem opent. Als je de bait dropper iets over de top ingooit moet je afschatten wanneer deze zich precies op de visplek bevindt. Pas als je de bodem raakt weet je precies waar hij zich bevind.

Enigste voordeel tov cuppen is mijns inziens dat er minder rekening gehouden hoeft te worden met stroming en diepte.

Reageer

Working...