de zin of onzin van het cuppen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fpulles
    omgeturnd

• 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

Jan, laat je toch niet door zo'n betweters op stang jagen. Dergelijke uitspraken bevestigen hun eigen kortzichtigheid, arrogantie, en onvermogen om zich in te leven, met alle leeftijdscategorien
    oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• 4x14
      Banned

• 10-12-2006
      • 849
      • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door fpulles
      Jan, laat je toch niet door zo'n betweters op stang jagen. Dergelijke uitspraken bevestigen hun eigen kortzichtigheid, arrogantie, en onvermogen om zich in te leven, met alle leeftijdscategorien
      Goed gezegd !

Reageer

• The Frisian Viking
        NHSF Erelid
        • 27-06-2006
        • 5454
        • Feânwalden

wat cuppen aangaat dat beslist toch de visser als hij deze wil gebruiken op het ene water gebruik ik hem wel en op de ander niet, wat zal ik zeggen van ervaring van de wateren geleerd
        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Nou zo goed is het niet gezegd, betweters en hun geven meervoud aan , ik lees hier maar één die voor de mail van pulles aanmerking zou kunnen komen.
          Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• henkus
            Met enige kennis...

• 23-12-2008
            • 457
            • hoogmade

even terug ontopic,

een sterk geconcentreerde voerplek lijkt mij nooit verkeerd, het geeft voedselconcurentie, niet zozeer om het beetje eten wat er te vinden is maar meer om het ene plekje waar iets te eten is.

als je op je voerplek maar ruimte heb voor 3 op 4 vissen tegelijk zullen de andere er om heen toch proberen een graantje mee te pikken. het moet eigenlijk dringen zijn om dat hoopje maden/casters/wormen/pellets, als ze vooraan zijn willen ze echt wel eten,

als je een groot oppervlak als voerstek hebt kan er veel meer vis liggen maar ze hebben dan wel de ruimte en tijd om alles rustig te onderzoeken.

nu ben ik geen expert op het gebied van voeren maar ik kan me hier heelgoed iets bij voorstellen

Reageer

• janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

Als je zeker wilt weten dat het voer en casters en geknipte wormen op de plaats belanden waar jij ze wilt hebben is er geen betere manier als cuppen ,het is in 2003 door de engelsen hier geintroduceerd en het word door steeds meer visser gezien als een pre ,ga maar eens kijken bij de grote wedstrijden bijna iedereen zit te cuppen ,en met resultaat ,ik heb eens stukje in Matchfishing op gezocht van Adriolo toch ook niet de minsten ,kijk dat maar eens op je gemakje door ,dat maakt ea duidelijk waar om dat steeds meer vissers naar de cup grijpen .
              Groeten van Jan de visser

Reageer

• Jakob
                <*{{{{><(

• 06-03-2007
                • 1870
                • Staphorst

Als ouwe *** ben ik ook overgestapt jaren terug op het cuppen nadat ik van mijn buurman een flink pak slaag had gekregen en helemaal naar huis was gevist. Hij cupte en ik gooide.
                Als je aan de waterkant zit en je gebruikt je oren en je ogen en je hebt oog voor de feiten dan kun je niet anders als met de tijd mee gaan. Sinds ik zo werd weggevist ben ik veel meer gaan cuppen, niet altijd en overal, maar zeker in wedstrijden waar het om een paar visjes ging. Ik laat echter balletjes voer van een halve meter hoog in het water vallen, vanwege de PAvlov reactie van de vissen, verschillende keren aan den lijve ondervonden dat dit goed werkt, voor los voer en aas net in het water, waarbij je er voor moet zorgen dat je cupset zeker 3/4 meter korter is als je hengel.
                In WitvisTotaal stond een stuk van Frans van Berkel over cuppen, heel leerzaam en ook mijn visie.

Reageer

• Bruins
                  vang ook wel eens wat

• 04-02-2008
                  • 174
                  • Hoogezand

Waarom de cupset 3/4 meter korter dan je hengel Jacob?
                  Ben hier erg benieuwd naar!

Groeten,

Rene

Reageer

• Jakob
                    <*{{{{><(

• 06-03-2007
                    • 1870
                    • Staphorst

Omdat je anders over je visplek cupt, die fout heb ik ook gemaakt in het begin. Later met een iets kortere cupset kreeg ik relatief gezien meer beten. Vooral als er wat trek in het water zit geeft iets korter enorme voordelen.

Vaak komt het voor dat je van een paar bonusvissen afhankelijk bent en die liggen vaak net een meter achter het voer vanwege hun ervaring, dus zijn voorzichtiger en die pak je op deze manier vaak wel. Er is niets zo funest als voer wat net buiten bereik ligt.

Reageer

• janb
                      jan b
                      • 21-11-2005
                      • 1982
                      • 't Nieuweland

Jakob dat zijn weer zeer wijze woorden ,maar ja als ex wedstrijdvisser zit het nog voor aan op de harde schijf denk ,maar je hebt helemaal gelijk zorg dat je voer nooit voorbij je top valt ,en dat gebeurd o, zo gemakkelijk met het gooien van de balletjes , even te hard en de zaak schiet door en het voer ligt buiten je berijk ,en wat je al aan haalde als de vis nog eens achter je voer staat te azen kun je het helemaal wel schudden.
                      Groeten van Jan de visser

Reageer

• Bruins
                        vang ook wel eens wat

• 04-02-2008
                        • 174
                        • Hoogezand

Ok Jacob! Duidelijk en inderdaad vaak waar dat de dikke vis achter de plek ligt.

Zal zelf echter altijd zorgen dat je cupset dezelfde lengte heeft als je topset.
                        Wil je dan korter cuppen dan kun je bijv. gewoon 3/4/ mtr minder ver insteken.
                        Geeft je iets meer mogelijkheden!!

Reageer

• brielsemaasliefhebber
                          vis gek
                          • 06-06-2006
                          • 1231
                          • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                          En wie zegt dan dat het geleerde nu ook nog van toepassing is in 2009 ?, in mijn ogen (en dat zie je vooral bij vissers boven de 40) blijven ze teveel hangen in het verleden en gaan niet met hun tijd mee.

Ja zeg zo blijf je bezig,ik geef gewoon andwoord en dan ga je er weer een vraag over heen stellen.Wordt weer een lang topic zo.
                          GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• lolo
                            Geniet maar niet met mate
                            • 01-05-2003
                            • 3873
                            • Weesp

Nu vraag ik me wel af ben ik dan de enige die pva gebruikt met witvis.Ik weet 100% zeker dat het zuiverder dan cuppen is helemaal op diep water
                            Groetjes
                            Johnny

Match
                            Feeder
                            Stok

Reageer

• Jakob
                              <*{{{{><(

• 06-03-2007
                              • 1870
                              • Staphorst

John, dat deed ik ook met vaak nog een kiezelsteen er bij in verpakt voor het sneller afzinken, vooral met wat trek in het water. Het hangt echter allemaal van de omstandigheden af. Hoe compact wil ik mijn voerstek.
                              Ik creeer altijd een voerplek van een meter met de stok en daar overheen driften.

Reageer

• lolo
                                Geniet maar niet met mate
                                • 01-05-2003
                                • 3873
                                • Weesp

klopt jakob
                                Groetjes
                                Johnny

Match
                                Feeder
                                Stok