Een goeden morgen allemaal.
Als eerste zal ik mij even voorstellen aangezien ik nieuw ben op het forum. Mijn naam is Rick en ik vis nu ongeveer 2 jaartjes. Ik doe dit met veel plezier en de ene keer met vrienden de andere keer heerlijk in mijn uppie. Ik woon in Glanerbrug ( omgeving Enschede ) en wij hebben gelukkig een mooi oud gat waar veel karper en grote voorn zit
.
Nu ben ik dus al aan het vissen, ja ik weet ik lijk wel gek met dit weer
. Maar toch nog een paar mooie dagen gehadt, qua weer dan. Het vissen ging echter wat minder. 2 karpers en 1 voorn en dat over 2 weken gezien, en ja iedere dag vissen, heb hellaas geen werk. ( nou ja hellaas, wel lekker vissen
) Maar goed, mijn vraag is. Ben ik nu gewoon veel te vroeg, of doe ik het gewoon verkeerd voor het tijd van het jaar, Ik voer bijvoorbeeld, gewoon bij net zoals ik dat in de zomer zou doen. Maar bedenk me dan altijd aan de kant of dat wel zo slim is of niet, ik weet dat als het water kouder is de vis minder actief is. Maar betekent dat ook dat de vis dan minder eet, dus sneller verzadigd raakt? En het gedrag van de vis, verandert dat ook. Gaat bijv. voorn nu dieper zitten dan anders. Bijv. lekker knus bij de karpers op de bodem? Dus tips over bijvoeren, diepte en aas in deze tijd van het jaar zullen erg welkom zijn.
Groetjes
BoBo
Als eerste zal ik mij even voorstellen aangezien ik nieuw ben op het forum. Mijn naam is Rick en ik vis nu ongeveer 2 jaartjes. Ik doe dit met veel plezier en de ene keer met vrienden de andere keer heerlijk in mijn uppie. Ik woon in Glanerbrug ( omgeving Enschede ) en wij hebben gelukkig een mooi oud gat waar veel karper en grote voorn zit
. Nu ben ik dus al aan het vissen, ja ik weet ik lijk wel gek met dit weer
. Maar toch nog een paar mooie dagen gehadt, qua weer dan. Het vissen ging echter wat minder. 2 karpers en 1 voorn en dat over 2 weken gezien, en ja iedere dag vissen, heb hellaas geen werk. ( nou ja hellaas, wel lekker vissen
) Maar goed, mijn vraag is. Ben ik nu gewoon veel te vroeg, of doe ik het gewoon verkeerd voor het tijd van het jaar, Ik voer bijvoorbeeld, gewoon bij net zoals ik dat in de zomer zou doen. Maar bedenk me dan altijd aan de kant of dat wel zo slim is of niet, ik weet dat als het water kouder is de vis minder actief is. Maar betekent dat ook dat de vis dan minder eet, dus sneller verzadigd raakt? En het gedrag van de vis, verandert dat ook. Gaat bijv. voorn nu dieper zitten dan anders. Bijv. lekker knus bij de karpers op de bodem? Dus tips over bijvoeren, diepte en aas in deze tijd van het jaar zullen erg welkom zijn.Groetjes
BoBo

Weer een baksteen in het net
groeten quido 

Reageer