wegdrijven : ( onderstroming )

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jT86
    Vastte stok visser

• 01-04-2009
    • 89
    • berlare

wegdrijven : ( onderstroming )

vraagske :

ik heb enorm veel last van onderstroming ,
    ik vis op een gewone vijver af en toe zijn er baren en onderstroming ik kan dus niet stil blijven liggen e :s
    ik heb al geprobeerd met een korter slag te vissen dat helpt een beetje maar niet altijd.

iemand tips voor loodverdeling ( druppellood ?) eventueel door een illustratie?

alvast bedankt
    visje visje kom uit water...www.vivoko.be
  • coningx
    Komt net kijken

• 27-11-2008
    • 52
    • waanrode

een loodje op de grond leggen helpt meestal wel

Reageer

• jT86
      Vastte stok visser

• 01-04-2009
      • 89
      • berlare

al gedaan

Reageer

• lolo
        Geniet maar niet met mate
        • 01-05-2003
        • 3873
        • Weesp

Je kan proberen je bulklood 30 cm van de haak af te hangen en dan 2 val loodtjes een net boven de bodem en 1 op de bodem .
        Groetjes
        Johnny

Match
        Feeder
        Stok

Reageer

• he11je24
          tot de laatste minuut
          • 16-10-2005
          • 302
          • Zwartemeer

neem een zwaardere dobber,dit heeft als effect dat onderstroming het lood meeneemt en zorgt voor een rustige aas aanbieding
          veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

Reageer

• preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Ik neem aan dat je op brasem vist. Een iets zwaardere dobber lost al veel op en anders moet je met een langere sleep vissen met 1 of meerdere loodjes aan de grond.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• jT86
              Vastte stok visser

• 01-04-2009
              • 89
              • berlare

nja is een vijver 1m diep en we vissen vooral op karper ( af en toe is een brasme die verlore zwemt ) ik zla dat is proberen maar ik heb me laten wijsmaken dat je met druppellood ook goed kunt stil liggen...

Reageer

• jT86
                Vastte stok visser

• 01-04-2009
                • 89
                • berlare

dat afdrijven is voor zot te worde

Reageer

• Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

Tip nummer 1:

Neem net zoveel overlengte tot je pen blijft liggen, op die manier ben je de stroom de baas.
                  Het kan betekenen dat je op 1 meter diepte 2 meter lijn uit hebt staan tussen pen en haak.
                  Dat betekend ook dat je voor jezelf wel een positie moet nemen die je niet tegen die lengte in laat slaan.
                  Je moet wel in het verlengde aan kunnen slaan.
                  Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• † Frederik de Belder
                    [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                    • 13-01-2003
                    • 5730
                    • Niel (België)

Persoonlijke tip om op onze vijver te vissen, niet iedereen zal het met me eens zijn daar ben ik van overtuigd. Maar wat ik wel weet is dat ik uit ondervinding spreek en niet van horen zeggen.
                    Ik weet ook dat dit in mijn nadeel is om het hier openbaar neer te pennen zodat iedereen het kan lezen, maar dat is het minste van mijn zorgen, toen ik nog jonger was en hevig stond om wedstrijden met winst af te sluiten zou ik dat niet gedaan hebben. Maar dat is er nu af, ik vis nu meer voor de fun en zolang ik daar kan van genieten en andere mensen op weg kan helpen zal ik dat blijven doen, wanneer dat er niet meer is dan hang ik mijn spullen in het kot aan de haak.
                    Op de vijver van onze vereniging is het zeker niet gemakkelijk vissen, al zijn er bij waar het altijd gemakkelijk voor is, die kennen dan de vijver als hun eigen broekzak. Maar komen dan ook nog voor verrassingen te staan.
                    Wanneer er wind op de vijver staat, moet men rekening houden met de onderstroming die soms wel hevig kan zijn, zodat je bijna niet op je voerplek kan blijven liggen. Wat volgens mij toch een noodzaak is, waarom gooi je er anders voer in.
                    Bij aanvang van de wedstrijd begin ik altijd te vissen 1 pen op grond, daarna pas ik de diepte waarop ik vis aan naargelang de onderstroming die er op de vijver zit, dat kan gaan van 20 tot 45 cm op de bodem met een klein loodje zo een 20 tal cm boven de haak en het hoofdlood wat altijd gegroepeerd staat bij mij op een 70 cm van de haak. Vissen doe ik met pennen van 1 gr tot 1,25 gr en die blijven dan wel menselijk liggen. De aanbeten die je krijgt zijn dan wel heel goed te zien en veel missers zal je niet hebben.
                    Maar ja het is ieder zijn eigen manier van vissen. Iedereen heeft een eigen taktiek om dit probleem op te lossen, wel dit is mijn manier, en tot nu toe mag ik daar zeker niet over klagen. Dit systeem pas ik op elke vijver toe en met resultaat, het is alleen even zoeken naar de juiste diepte om de vis doen te azen, het lukt niet altijd maar meestal wel.
                    Hopelijk hebben jullie er wat aan.
                    Succes ermee.
                    Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
                    http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• jT86
                      Vastte stok visser

• 01-04-2009
                      • 89
                      • berlare

bedankt ik zla men topsetten meer beginnen open te zetten
                      merci e !

Reageer

• Cor.H
                        Newbie

• 19-04-2009
                        • 4
                        • Spijkenisse

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                        Tip nummer 1:

Neem net zoveel overlengte tot je pen blijft liggen, op die manier ben je de stroom de baas.
                        Het kan betekenen dat je op 1 meter diepte 2 meter lijn uit hebt staan tussen pen en haak.
                        Dat betekend ook dat je voor jezelf wel een positie moet nemen die je niet tegen die lengte in laat slaan.
                        Je moet wel in het verlengde aan kunnen slaan.

Kan iemand mij vertellen hoe dit er dan onderwater uit zie? Lig het aas met haak dan gewoon zeg maar op een hoopje of neemt de stroming dan me aas een meter naar link of rechts mee en moet ik dan me dobber zeg maar een meter naast me voerplek liggen?

Reageer

• † Frederik de Belder
                          [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                          • 13-01-2003
                          • 5730
                          • Niel (België)

Naar mijn mening neemt de stroming je aas mee.
                          Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
                          http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• yannik
                            De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
                            • 694
                            • Geraardsbergen

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik de Belder
                            Wanneer er wind op de vijver staat, moet men rekening houden met de onderstroming die soms wel hevig kan zijn, zodat je bijna niet op je voerplek kan blijven liggen. Wat volgens mij toch een noodzaak is, waarom gooi je er anders voer in.
                            Bij aanvang van de wedstrijd begin ik altijd te vissen 1 pen op grond, daarna pas ik de diepte waarop ik vis aan naargelang de onderstroming die er op de vijver zit, dat kan gaan van 20 tot 45 cm op de bodem met een klein loodje zo een 20 tal cm boven de haak en het hoofdlood wat altijd gegroepeerd staat bij mij op een 70 cm van de haak.
                            Wel frederik, dit is het andwoord op wat ik me al vaak heb afgevraagd. Maar kheb wel nog een vraagje... je schrijft dat je lood op 20cm van de haak zet... blijft dit loodje dan altijd op die plaats staan? of hangt het altijd net boven de bodem, dus Bv. Op 50cm als je 45 cm op de grond vist?

Grt. Yannik
                            Wie vist, die vangt!

Reageer

Working...