nog eens lood..

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

nog eens lood..

er is eens een leuk schemaatje geweest met loodbezetting maar ik kan het niet vinden. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet allemaal begrijp dus wie wil nog eens wat jip en janneke info geven?
    ik heb een dobber van 1.1
    ik heb druppel lood van 0.8. wat moet ik er nu bij plaatsen? mogen dit allemaal hageltjes zijn van 10 of moet je dan beter groter?

gr ronny
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

Je bulk lood is bepalend voor het snel op diepte brengen van je aas ,daar onder plaats je drie loodjes van ongeveer 0.1 gr om aan de 1.1 gram van je dobber gewicht tekomen ,maar in die drie loodjes zit het fenijn hier kan je mee spelen en die gaan je aas presentatie bepalen ,je weet dat een made een valsnelheid heeft van ongeveer 30 a 40 cm in 7 sec nou zal het bulklood je aas wel mee naar beneden sleuren maar daarna ga je met die drie loodjes bepalen hoesnel dat je je aas naar beneden laat dwarrelen en dat is weer een verhaal van schuiven en proberen om de vis zo gek te krijgen dat hij je aas gaat pakken Persoonlijk vis ik met dobbers tot 1 gr met het drie loodjes systeem en boven de haak een klein valloodje met deze methode kan ik allerlij aas presentatie's die je maar kunt bedenken realiseren .en met bulk kan je schuiven maar het blijft bulk met het drie loodjes systeem kan eenderde van je lood tegen je dobber schuiven waardoor je een wel heel zachte aas presentatie kunt aan bieden .Dit systeem bevalt mij prima ik heb het een keer van Oscar v Noten over genomen en tot nu toe heb ik niet de behoefte om er van af te stappen maar bij de zwaardere dobbers v,a 1 gr stap ik zo'n beetje over op het vissen met bulk lood .
    Groeten van Jan de visser

Reageer

• ironny
      Moderator
      • 04-04-2006
      • 1377
      • Hamont

welk nummer is van 0.1 gram want op het doosje staat alleen 6.7.8 etc
      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

SSC 1,89 gram
        AAA 0,81 gram
        BB 0,40 gram
        Nr 1 0,28 gram
        Nr 4 0,17 gram
        Nr 6 0,105 gram
        Nr 8 0,063 gram
        Nr 10 0,034 gram
        Nr 12 0,020 gram
        Nr 13 0,012 gram

Ron... dit forum heeft een zoekfunctie.....
        groet,
        Eduard

Reageer

• lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

Nog 1 tipje.
          Je kunt via google lood tabels op zoeken .
          Print het uit seal het in en plak het aan de binnenkant van je deksel van je kist ,ik heb hem dus geplakt aan de binnenkant van mijn rive deksel .
          Zo heb je altijd de tabel bij de hand .
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

• misser
            cuore sportivo

• 06-04-2007
            • 317
            • ijsselmuiden/kampen

Gelijk maar evengedaan ben het ook vaak kwijt dan is dit wel handig op deze manier

Reageer

• preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

Bij dobbers van zo'n 0.8 t/m 1.25 gram vis ik met een olivette die 3/4 gewicht draagt en bij deze gewichtsklasse probeer ik met 2x nr.6 en 1x nr. 8 te vissen, dus genoeg mogelijkheden om te schuiven en te presenteren. Ik wil hoe dan ook standaard een nr. 8 en 6 op de lijn hebben en dan nog een 6 of 5. Ik vis liever met een zwaardere olivette dan dat ik met een kralenketting moet vissen en ik probeer dan ook loodhagels van nr.5 en groter zoveel mogelijk te vermijden.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• eitcbv
                Doe wat je goed dunkt!
                • 24-12-2005
                • 192
                • nabij Steenwijk

Zo doe ik het ook 3/4 deel van het gewicht een olivette plaatsen bij 1 gr. 0,75 olivette en dan inderdaad een 6-sje of een 8-je aan lood dat schiet tenminste op met uitloden van de tuigjes.. plus het is een voordeel dat je lijn sneller op diepte maar sommigen vinden het weer fijner vissen met de kralenketting-manier het is maar wat je wilt...... Ik gebruik trouwens altijd het lood van Preston Stotz. ook de 6 en de no. 8. De olivettes van JVS lood is lood vindt ik maar die loodkorrels van Preston Stotz vindt ik super ze glijden mooi over je lijn zonder beschadigingen en je kunt ze ook met een speciaal stotz.tangetje ook weer makkelijk verwijderen dat is supermooi en handig... Vandaag ook nog even met deze manier een paar tuigjes maken lekker buiten met dit mooie weer!!!
                Fishing is a way of life!!!

Reageer

Working...