Aanslaan, 1 sec. contact, daarna vis weg

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Tester dergelijke testen hebben niets met de werkelijkheid te maken toch?
    Een vissenbek is niet een dichtgeslagen boek maar een open holte waarin een haak draait.
    De haken die naar de zijkant staan, off bent heet dat geloof ik, haken niets beter soms nog wel slechter en ze breken ook nog eens gemakkelijker.
    Ik moet zeggen dat ik mijn probeersels in de karpertijd heb gedaan maar ik geloof zeker dat het met dunnere haken nog erger is.

Dopey helaas pindakaas ook uit het boekje hoeft een haak niet echt scherp te zijn.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Dopey
      Frequent aanwezig

• 15-04-2009
      • 106
      • Maastricht

Uiteraard maar ik test ze uiteraard even door ze over mijn nagel te halen. En dan krassen ze meteen erin dus scherp zijn ze toch wel neem ik aan.

Reageer

• Amadeus
        Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
        • 1626
        • Westerlee

"als niets helpt kun je met een kraaienbek tangetje de haakpunt 20/30 graden uit het lood buigen"

Dit doe ik ook vaak, een klein ***lig detail, maar wel meer haakkans als de vis probeert de haak uit te spuwen.

Haakjes vers uit een boekje hoeft per definitie niet scherp te zijn, zo nu en dan komt er wel eens een maandagmorgenproduct van de band af rollen.
        Mischien taai aas????
        https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• janb
          jan b
          • 21-11-2005
          • 1982
          • 't Nieuweland

Het is misschien muggeziften maar je hebt de haak er toch wel goed aan gezet .want daar kunnen ook missers door ontstaan.Maar laten we er van uit gaan dat dat wel goed zit,dan blijft er over de presentatie van het aas /of aas verkeerd op de haak gezet ,als je met haakje 10/12 met een made en een caster er op zet is het bijna onmogelijk om mis teslaan ,en wat ook nog zou kunnen helpen is het helemaal naar beneden schuiven van je lood zodat de vis niet halverwegen het naar beneden dwarrelen van je lijn al begint met het eten , en zeker als er veel voorn zwemt kan dat ook een probleem wel enigzins verhelpen ,je zal dan wat minder beet krijgen maar de beten die je krijgt zijn over het algemeen wel te verzilveren. verder zou ik zeggen doorgaan ,het moet toch een keer goed komen!!
          Groeten van Jan de visser

Reageer

• Dopey
            Frequent aanwezig

• 15-04-2009
            • 106
            • Maastricht

Oorspronkelijk geplaatst door janb
            Het is misschien muggeziften maar je hebt de haak er toch wel goed aan gezet .want daar kunnen ook missers door ontstaan.Maar laten we er van uit gaan dat dat wel goed zit,dan blijft er over de presentatie van het aas /of aas verkeerd op de haak gezet ,als je met haakje 10/12 met een made en een caster er op zet is het bijna onmogelijk om mis teslaan ,en wat ook nog zou kunnen helpen is het helemaal naar beneden schuiven van je lood zodat de vis niet halverwegen het naar beneden dwarrelen van je lijn al begint met het eten , en zeker als er veel voorn zwemt kan dat ook een probleem wel enigzins verhelpen ,je zal dan wat minder beet krijgen maar de beten die je krijgt zijn over het algemeen wel te verzilveren. verder zou ik zeggen doorgaan ,het moet toch een keer goed komen!!
            Haak zit er prima aan, kant-en-klare onderlijntjes met lus-in-lus dus dat kan niet missen. Aaspresentatie lijkt mij ook prima, 2 maden door het uiterste puntje geprikt op een haak 12. Lood staat ook helemaal onderaan in bulk met in klein daar een stukje onder op 20 cm van de haak.

Tja ... als ik zo alle reacties lees denk ik dat het er voornamelijk mee te maken heeft dat ik 15 jaar geleden voor het laatst gevist heb en de feeling voor het aanslaan een beetje kwijt ben. Is maar 1 oplossing voor, veel vissen en dat gaan we dan doen ook.

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Dopey uitgangspunt van het lood is bij mij: onderlijn 20 cm, valloodje, bulklood op 2 maal de lengte van de onderlijn plus 10 cm, tussen bulk en valloodje de rest van het lood.
              Tijdens het vissen schuif ik eerst met het lood dan pas verandering aan onderlijn en/of haakmaat.

Zo ik het van jou lees zit jou bulklood dicht op de haak, dat is een keuze maar die zou ik niet maken als uitgangspunt.
              Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Dopey
                Frequent aanwezig

• 15-04-2009
                • 106
                • Maastricht

Sorry, berichtje klopt niet helemaal zie ik nu. Op 20 cm staat het valloodje, een centimter of 15 daarboven de rest van het lood.

Reageer

Working...