lood (weerstand)

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

lood (weerstand)

men zegt, lichter vissen ivm natuurlijkere aasaanbieding. men zegt ook, lichter vissen ivm weerstand.
    Even uitgaande van het 2e gedeelte. Situatie, wedstrijd en er moeten platten worden gevangen. voorns interesseren me dus niet. Ik leg het aas op de bodem. de vis komt langs, pakt het aas en zwemt weg. er ligt echter een loodje op de onderlijn.

Laat ie het nu los vanwege de weestand van dat loodje en vertrouwt hij het niet en spuugt hij het aas weer uit.
    Is dit realiteit?? en zo ja, hoe zwaar mag het loodje dan zijn voor een brasem dat deze het wel vertrouwt?

gr ronny
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Oei moeilijke, wil je de vis op weerstand haken of moet hij weerstandloos je aas meenemen?
    Waarom zou zinkvissen op brasem zo populair zijn en bij de grote wedstrijden ook verboden zijn?
    Zomaar een paar vraagjes er bij.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• cheffie
      Beginners geluk

• 03-04-2008
      • 664
      • Noord Holland

Volgens mij is dat per dag en water verschillend. Uitzonderingen bevestigen de regel. Je weet nooit vooruit wat de platte willen die dag. Hoe meer voedsel nijd je weet te scheppen hoe minder aarzeling de vis zal hebben. Ik denk dat je dus met één theorie de hele lading nooit dekt.

Ik ving afgelopen week tijdens de selectie in het Noord Hollands kanaal de platte langzaam driftens op de match, terwijl mijn buurman de vis wist te haken op de stok en blokkend.

Reageer

• ironny
        Moderator
        • 04-04-2006
        • 1377
        • Hamont

ik hou wel van het zinkvissen en ben daar steeds meer mee bezig. waar ik naar toe wil is een onderlijn met een pellet die drijft. het aantal cm wat deze drijft hangt af van de plek waar ik het loodje knijp. dus als ik de pellet 10cm boven de bodem wil aanbieden knijp ik op 10 sm een loodje. de vraag is dus of deze grote vissen, daadwerkelijk het aas loslaten wanneer ze het loodje nr 10 optillen..
        Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

Dat verschilt per water (stroming) en per visdag. Het is beter om zo licht mogelijk te vissen, ik gebruik meestal een nr. 8 als verklikkerloodje, maar als het stroomt al snel een nr. 6 om de onderlijn tegen de bodem te houden, maar daar heb je je dobber al op afgestemd.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

Een drijvende pellet die door een loodje 10 aan of op een aantal cm boven de grond wordt gehouden?
            Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

Working...