Kantelbare voercup

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Robin
    Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

Kantelbare voercup

Hallo,

op internet vond ik een voercup die zou kantelen wanneer deze het water raakt[IMG]

"Een handige voercup die op een snelle manier gebruikt wordt d.m.v. het ophanghaakje. Zodra de cup het water raakt kantelt deze. "

Ik was erg benieuwd hoe je dit systeem aan je hengel bevestigd, en of dit systeem effectiever werkt dan cuppen met een vast cupje aan je top.
    Attached Files
    groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"
  • Robin
    Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

ik heb het idee dat deze cupjes weinig gebruikt worden ? Anders had vast wel iemand gereageerd
    groetjes Robin

Reageer

• junior
      Sportvisser
      • 15-03-2005
      • 563
      • Heythuysen

Als ik hem zo op de afbeelding zie. lijkt me er alleen een nadeel aan te zitten.
      Van het haakje schieten.

Waarom zo cuppen terwijl je net zo goed een gewone cuppingkit kunt gebruiken.

Reageer

• Robin
        Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
        • 490
        • Meerssen

aangezien ik nog niet beschik over een cupkit leek me dit een eventuele oplossing.
        ander alternatief zouden de kleine aascupjes zijn die je dmv een conisch gleufj in de bodem van het cupje op je hengel klemt.
        groetjes Robin

Reageer

• esperto
          Sportvisser

• 16-09-2006
          • 654
          • Oostkamp (Brugge)

Dit werk wel, heb het al zien gebruiken. Je hoeft geen extra set te hebben om te cuppen, een dikke elastiek volstaat.
          Er zijn natuurlijk wel nadelen: als je kleine bolletjes wilt zetten, gaat dit minder vlot. Bij knoerden van bollen, is deze manier volgens mij zelfs beter (minder wip-effect)

Reageer

• spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

dit werkt zeker ,ik kan het je nog sterker vertellen,dit systeem is ouder dan de gewone cup.

was ook iets wat je makkelijk zelf kon maken.

Reageer

Working...