stil vallen ?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spyker
    stokvisser

• 10-06-2009
    • 29
    • in het midden

stil vallen ?

Ik vis regelmatig in een vijver hier in het dorp ,als ik begin met vissen is het het eerste uur niet aan te takelen en dan opeens valt het stil maar dan ook echt stil niks meer 2tot3 uur lang todat ik het heb gehad en opgeef. Ik verander en probeer dieptes enz maar het mag niet baten ,dit gebeurt bijna altijd en op verschillende vijvers , ik heb geen idee wat ik fout doe.

begin natuurlijk met peilen e.d dan een voerballetje of 3 tennisbal formaat dat gaat 1 tot 1,5 uur goed en dan afgelopen.

iemand een suggestie?
  • PeBo
    Hengelaar

• 29-09-2007
    • 2643
    • Oosterhout

Oorspronkelijk geplaatst door spyker
    Ik vis regelmatig in een vijver hier in het dorp ,als ik begin met vissen is het het eerste uur niet aan te takelen en dan opeens valt het stil maar dan ook echt stil niks meer 2tot3 uur lang todat ik het heb gehad en opgeef. Ik verander en probeer dieptes enz maar het mag niet baten ,dit gebeurt bijna altijd en op verschillende vijvers , ik heb geen idee wat ik fout doe.

begin natuurlijk met peilen e.d dan een voerballetje of 3 tennisbal formaat dat gaat 1 tot 1,5 uur goed en dan afgelopen.

iemand een suggestie?
    Ik denk dat na een uur je drie voerballen door de vis opgesouppeerd zijn en ze dan vertrekken, omdat er niets meer te eten valt. Ik denk dat daar het probleem steekt
    Probeer eens om de vijf minuten wat casters en maden op je voerplek te gooien om te zorgen dat ze blijven azen. De hoeveelheid van bijvoeren wel aanpassen op het aantal vis wat op je voerplek aanwezig is. Je zou ook wat casters en stukjes worm in een bolletje leem ter grote van een duivenei kunnen knijpen en dit bijvoeren. Ze moeten dan wat langer veel moeite doen, om het voer te pakken te krijgen.

Groeten,
    PeBo.
    ]Member of the Easterwood dreamteam.
    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
    PeBo.

Reageer

• † Frederik de Belder
      [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
      • 13-01-2003
      • 5730
      • Niel (België)

Denk dat je de nagel op de kop slaat Pebo, vind dat het nog lang duurd voor die drie bolletjes voer op gesoupeerd zijn.
      Maar zoals je aangeeft regelmatig wat aas bijvoeren kan al een oplossing zijn om ze zo op je stek te houden.
      Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
      http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• spyker
        stokvisser

• 10-06-2009
        • 29
        • in het midden

Ik voer natuurlijk wel bij maar daar ben ik inderdaad wel wat laks mee ,maar ik verwacht eigenlijk dat als het stilvalt en ik dan opnieuw voer je gewoon net als waneer je begint de vis terug komt.

mischien moet ik wel met wat minder starten en dan net als jullie zeggen af en toe wat maden en casters.

hoe zie je dat het tijd is om bijtevoeren of hoe schat je zoiets ?
        Ga je gewoon een bepaald ritme zeg iedere 10 min.

Reageer

• † Frederik de Belder
          • 13-01-2003
          • 5730
          • Niel (België)

Hangt van verschillende factoren af.
          Hoe lang wi je vissen (aantal uren)
          Voor een vissessie van 4 uur zou ik er toch een tennisbal of 7 aan voer inwerpen, daarna met de regelmaat van de klok om de 10 minuten wat casters of maden bijvoeren. Moeten er niet veel zijn stuk of 10 per keer.
          Groetjes Freddy

Reageer

• preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Regelmatig aas bij werpen is belangrijk, maar soms is het gewoon niet te verklaren. Ik ken diverse wateren waarbij je met wedstrijden van 3 uur het moet hebben van het 1e uur, terwijl andere wateren dan pas op gang komen.

Aas bijschieten is belangrijk, met bijvoeren moet je wat terughoudend zijn, de vis zit er wel maar die wil je niet verzadigen enzo.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• spyker
              stokvisser

• 10-06-2009
              • 29
              • in het midden

7 ballen voer het zijn wel vijvers he geen kanalen max 80 cm diep maarja ik ga het zeker eens proberen en dan merk ik het wel.

Reageer

• spyker
                stokvisser

• 10-06-2009
                • 29
                • in het midden

Trouwens nog een vraagje ,hoe bepaal je de plaats waar je gaat vissen op b.v een vijver waar kan je de meeste vis verwachten en waar moet ik op letten . windje mee of juist opzij ondiepere gedeeltes of juist diepere dat soort dingen.

Reageer

• † Frederik de Belder
                  • 13-01-2003
                  • 5730
                  • Niel (België)

Oorspronkelijk geplaatst door spyker
                  Trouwens nog een vraagje ,hoe bepaal je de plaats waar je gaat vissen op b.v een vijver waar kan je de meeste vis verwachten en waar moet ik op letten . windje mee of juist opzij ondiepere gedeeltes of juist diepere dat soort dingen.
                  Wanneer de vijvers niet dieper zijn dan dat dan mag je het voer al zeker niet te hard knijpen dat is punt 1, punt twee ga regelmatig eens kijken waar de andere vissers gaan zitten en vis vangen dan weet je toch al iets meer over de plaatsen waar er vis gevangen wordt en waar niet.
                  Op elke vijver heb je goede en slechte stekken, dus dat is een beetje zoekwerk.
                  Groetjes Freddy

Reageer

• preston-freak
                    wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                    • 1834
                    • Oss

Op de wat grotere vijvers en plassen kun je vooral bij wat windstiller weer ook activiteit aan de oppervlakte verwachten. Kijk waar vis springt of aan de oppervlakte draait, meestal zijn dat goede stekken. Op deze wijze had ik gisterenavond ook nog een feederwedstrijd gewonnen. De meeste zaten verder uit de kant te vissen, maar ik zag de meeste activiteit op een meter of 30 en dat pakte dus goed uit.
                    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• spyker
                      stokvisser

• 10-06-2009
                      • 29
                      • in het midden

een goede stevige bal valt toch op 80 cm net zo uit elkaar als op 3 meter ,hoezo niet hard knijpen ?

Nou vis ik met de vaste stok dus op als ik op 30 meter aktiviteit zie kan ik daar alleen naar kijken

Reageer

• spyker
                        stokvisser

• 10-06-2009
                        • 29
                        • in het midden

Gisteren maar weer eens een poging gewaagd deze keer op een veenplas ,moet zeggen dat het met het gebruiken van jullie tips al wat beter ging ,het viel niet helemaal stil maar werd langzaam minder tot het laatste uur en toen was het over ,maar er was duidelijk verbe****** en nu is het aan mij om het te perfectioneren . bedankt voor de tips.

Reageer

• Jans
                          Toekomstig expert
                          • 13-03-2004
                          • 272
                          • Drenthe

Moi,

Het is een illusie te denken dat je vanaf begin tot eind van een sessie dezelfde hoeveelheid vis kan vangen.
                          Ook de beste vissers zijn deze kunst niet machtig, als dit zo was zou vissen wel erg gemakkelijk en voorspelbaar zijn.

Natuurlijk zijn er van die zeldzame dagen dat er geen eind aan de vangsten lijkt te komen en dat je ze bij wijze van spreken met een baksteen kan lokken, maar meestal is het toch zo dat je na het voeren eerst moet wachten op vis, dan kleine vis begint te vangen, daarna de wat grotere en dat het daarna weer wat rustiger word of geheel stilvalt.

Heb je de vis op je stek kun je met uitgekiend bijvoeren de vis wel langer aan de gang houden maar voor hoelang is van dag tot dag verschillend.
                          Op sommige dagen kun je voeren tot je een ons (oude gewichtsaanduiding) weegt en op je kop gaan staan maar de vis zal er geen steek beter door gaan azen.
                          Er is altijd iemand die nog minder vangt.

Reageer

• leoj
                            Wordt moeilijk !!!!
                            • 10-04-2002
                            • 53
                            • Leidschendam

Misschien is de vis door jouw lokaas na een tijdje verzadigd, en liggen lekker uit te buiken op jouw voertje.
                            Lokaas alleen is absoluut niet zaligmakend. Probeer eens een stuk op 8 met één hand samengeknepen voerballetjes te zetten ZONDER maden, casters, wormen en weet ik veel allemaal wat (altijd voor je dobber). Na het vangen van de eerste vissen ga je gedoseert casters en hennep schieten. Dit wel regelmatig doen, ongeveer iedere twee minuten een paar caster en hennep. Het aantal casters dat je gaat schieten is in het begin een stuk of 5, naargelang de beten meer worden, verhoog je ook het aantal. worden de beten minder, verlaag je het aantal weer.

Hioor graag het resultaat
                            Beter één hengel in je hand dan tien in de schuur van je buurman.

Reageer

Working...