Zolang je de stiek maar uit de (Portugeese) zon laat drogen.
elastiek lubrificeren??
Collapse
X
-
-
Water idd,, ik ben sinds vorig jaar overgestapt op water..Gewoon water gebruiken en een top waar je elastiek makkelijk doorheen kan. Een mini stukje eraf is vragen om problemen. Als je echt een 30 cm van je top afhaalt zal je top minder of niet buigen en kan het elastiek zijn werk doen. Bij een buigende (dunne top) is er meer risico dat er vuil ophoopt in de top en deze zorgt dat het elastiek niet optimaal functioneert.
voordat je met het smeren met water begint is het belangrijk dat je je top 1x grondig schoonmaakt..
Zo kan je elastiek niet meer aan restjes vuil blijven hangen..
Andere smeerseltjes hebben voor mij een aantal nadelen..
1. het kost vaak veel geld als je echt een beetje degelijke gebruikt..
2. je top wordt smerig aan de binnenkant zodat je hem na 5x vissen wel weer moet schoonmaken..
3. sommige haarmiddeltjes wat je vermengd met water kan je stiek aantasten
4. je moet blijven smeren,, elke keer voordat je gaat vissen,, anders blijft je stiek aan de binnenkant van je top plakken..
Water is goedkoop,, als je gaat vissen.. het is er altijd! en mijn stiek heeft nog nooit zo mooi gelopen in m'n top als met water!.. En water tast je elastiek niet aan,, dat is één ding wat zeker blijft..
maar als je er geen vertrouwen in hebt.. dan moet je het natuurlijk niet doen
k wou alleen even aangeven waarom ik het zo gebruik! En ik ben gewoonweg blij dat mijn elastiek zo lekker loopt!
succes ermee!!Let's get started!Reageer
-
Een beetje vocht is helemaal niet erg en laten drogen in de zon oid. is veel slechter dan nat opbergen.
Elastiek behoort na een maand niet stuk te gaan dat is slecht elastiek geweest of er is een beschadiging ontstaan.
Ik kan rustig 2 jaar met een elastiek, mits deze maar niet te droog wordt en niet te strak gespannen in je top staat.
Elastiek gaat meestal alleen maar stuk op de plek waar deze uit de top komt dus in het midden van het jaar simpel je elastiek controleren op beschadigingen, je connector er opnieuw aan zetten en klaar.
Daarnaast gebruik ik ook totaal geen extra's glijspul iod.
Al die spullen drogen in en koeken aan waardoor je stiek juist moeilijker gaat lopen.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
Noekel een klein vraagje, hoe maak jij je elastiek nat. Bv hou je je top onderwater terwijl je de stiek langzaam in de top terug laat schuiven.Water idd,, ik ben sinds vorig jaar overgestapt op water..
voordat je met het smeren met water begint is het belangrijk dat je je top 1x grondig schoonmaakt..
Zo kan je elastiek niet meer aan restjes vuil blijven hangen..
Andere smeerseltjes hebben voor mij een aantal nadelen..
1. het kost vaak veel geld als je echt een beetje degelijke gebruikt..
2. je top wordt smerig aan de binnenkant zodat je hem na 5x vissen wel weer moet schoonmaken..
3. sommige haarmiddeltjes wat je vermengd met water kan je stiek aantasten
4. je moet blijven smeren,, elke keer voordat je gaat vissen,, anders blijft je stiek aan de binnenkant van je top plakken..
Water is goedkoop,, als je gaat vissen.. het is er altijd! en mijn stiek heeft nog nooit zo mooi gelopen in m'n top als met water!.. En water tast je elastiek niet aan,, dat is één ding wat zeker blijft..
maar als je er geen vertrouwen in hebt.. dan moet je het natuurlijk niet doen
k wou alleen even aangeven waarom ik het zo gebruik! En ik ben gewoonweg blij dat mijn elastiek zo lekker loopt!
succes ermee!!
of maak je hem nat met bv een verstuiver.groetjes Robin
"De beste tijd moet nog komen"Reageer
-
Robin,, goeie vraag..
Zelf vis ik bijna altijd met mijn stiek door 3 delen,, dus dan is het gewoon deeltjes opklappen en onder water houden
Weer inklappen en je stiek iets uitrekken zodat het water er aan de voorkant uit kan lopen. 
Maar voordat ik naar de waterkant vertrek chek ik mijn stieken thuis ook altijd nog even..
Dan zet ik vaak de tuinslang er even op.. en dan is het ook weer belangrijk dat je je stiek ff wat uittrekt zodat al het water er soepeltjes uit kan lopen..
Als je nou werkt met stiek door 2 delen,, dan zou ik gewoon je bung er even uittrekken en zo de top onder water houden.. of met een emmer/beker/verzin iets leuks er water in te gieten
En geloof me ,, je gebruikt nooit te weinig water!!
Succés ermee!Let's get started!Reageer
-
Jeetje, zo is het NOG GOEDKOPER en gemakkelijker...
Wat is eigenlijk zo´n beetje de levensduur van het stiek?? Hangt dat van het vele gebruik of juist het weinige gebruik?? (Ik ga bv. 1 of 2x in de maand vissen)....Laat tussen de visbeurten het stiek lekker los hangen..
Ik ga het in ieder geval met de haarproducten proberen en met water...dan zie ik zelf het verschil van wat beter in mijn situatie is......
Stakke lijnen,....Reageer
-
OEPS, en natuuuuurlijk nog harstikke bedankt voor de behulpzaamheid van jullie allemaal...

Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer