Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
hallo zijn hier soms mensen die reglementen hebben online staan? voor paar iedeen op te doen voor een beginnende visclub ( we laten wel enkel pellets toe , geen droog voer )
Stuur eens een pb naar Fred of een mail naar de Kemp .
Ze kunnen je vast vertellen welke regelementen ze gebruiken .
Je kunt ze zelf ook bedenken als de vijver van jou is.
Vaak krijg je regelementen met een wedstrijd hou je die aan !
Ff goed zoeken maar het is vast te vinden
Verenigingswedstrijden moeten leuk en gezellig blijven, het hoeft geen NK te zijn. Bij de verenigingen waar ik vis komen de reglementen overal wel op hetzelfde neer. Op papier lijkt het allemaal best streng maar in de praktijk merk je er weinig van. Bijv. een vis vlak na het eindsignaal in je net doen wordt niet moeilijk over gedaan, diskwalificatie als je hengel 10 cm te lang is, nou zo precies komt dat allemaal niet hoor en dat is nooit nagemeten. Zelf trek ik mijn leefnet na afloop van de wedstrijd zo ver mogelijk uit het water, zodat het alvast wat kan drogen, maar dat hoef je op een NK niet te proberen. Als de loting maar eerlijk is en iedereen zich aan de regels voor voer en aas houdt is het belangrijkste, zodat je geen competitievervalsing krijgt. En dat je de oever niet mag slopen enzo spreekt al voor zich, maar dat soort vermeldingen horen er ook in.
Heel veel putten moeten wel een streng beleid hebben ivm visstand en waterstand .
Als iedereen maar aan klooit dan is het snel bekeken met het vissen en met de vis .
Vergeet niet dat je ook nog een stukje wetgeving er bij hebt (zal Douwe vast wel weten) En dat zal natuurlijk per land verschillen .
Alles bij elkaar kom je uit om regels .
Putten en visstand, tsja laten we daar maar niet weer over beginnen.
Wetgeving is voor iedereen een eigen verantwoording, sta op papier niet toe dat de regels worden overtreden.
Hengels, minimummaten, soorten gesloten tijd, katapult enz.
Douwe ik wil ook niet naar het onderwerp putten , maar gewoon regelgeving .
Jij als sportvisser uitkomend voor svn zal daar toch het een of ander van weten
Of ik moet me vergissen dat kan natuurlijk ook ..
ach regels zijn er om gebroken te worden anders heb je geen regels meer
Ik heb even het reglement van onze club gescand, is wat scheef omdat het opgeplooid was en daarom niet goed in de scanner bleef liggen. IK hoop dat je er wat aan hebt
Reageer