Ha oke dank u en waar kan ik dat bekijken?
reglement visclub
Collapse
X
-
-
-
Geen probleem, het is trouwens het reglement van onze vijver, waar hoofdzakelijk karper en brasem op zit. Voor mij is het reglement perfect, op een paar kleine details, die er niet instaan, na. Maar die zullen er volgend jaar wel in staan, na over leg met het bestuur. Dat vind ik een pluspunt aan onze club, ze luisteren naar de argumenten van de leden, wat éécht niet overal het geval is.Wie vist, die vangt!
Reageer
-
Hoe we er over denken?
Ligt geheel aan de setting van de wedstrijd.
Ikzelf ben geheel geen liefhebber van het zgnd stekvissen, bij onze vereniging word daar ook (NOG) niet aan gedaan.
Mocht de dag aankomen dat dit wel zou gaan gebeuren, dan blijf ik alleen "donateur" voor de papieren maar stop met de wedstrijden.
Btw ons reglement
Ieder vis staat voor 1 punt.
Iedere 50 gr staat voor 1 punt.
Alleen maatvis telt.
Snoek,Baars en Snoekbaars alsmede de Paling tellen niet mee, zoals ook de vissoorten die op de rode lijst staan.
Tevens gelden er voor bepaalde vis en aassoorten gesloten tijden, deze dient u in acht te nemen.
Men is vrij in hengel en aaskeuze.
Men dient met 1 hengel en 1 haak te vissen.
Men mag zijn eigen stek opzoeken, dit dient wel te voet gebeuren.
De vis dient bewaard te worden in een leefnet, en na weging teruggezet te worden.
U mag hierbij ook het "ringetjessysteem" gebruiken.
U dient de wet en regelgeving te respecteren.
U bent als persoon zelf verantwoordelijk, niet de club.
De opgegeven tijden zijn "harde" tijden.
Dit geld zowel voor de vertrektijd alswel de eindtijd, eindtijd is gereed staan bij de auto's.
Hierbij moet u zelf rekening houden met uw wandeltijd en eventuele bruggen etc.,
Herhaaldelijk te laat is diskwalificatie.
Indien u een wedstrijd niet kunt meevissen, dient u dit minimaal 24 uur van te voren door te geven aan één van onze bestuursleden.
En als laatste, uit goed fatsoen..................laat geen rommel achter.Reageer
-
-
Amadeus ook na 2010 hoef je niet bang te zijn dat er niet meer vrij gevist mag worden.
Het bewaren in een leefnet voor een weging is echter wel voor de stekwedstrijden bedoeld, je mag niet met een gevuld leefnet van de ene naar de andere stek wandelen.
Wat ook de bedoeling is dat de wedstrijden bij de federatie worden gemeld maar ook daar vertel ik je niets nieuws.
Afgelopen maandag waren er weer een aantal rallyvissers hier aan het vissen, niets aan de hand alles met muntjes en de vis direct weer terug.
Ik heb wederom iets geleerd en dat is hoever ik op dat water van de kant moet vissen bij een wedstrijd.
Zo zie ik ook naar de vrije vissers.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
wel leuk zo,n oude topic
jt86 gaat deze topic over het zelfde water ?
zuurstof in vijverBen nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
met vriendelijke groet arjanReageer
-
Zo vissen we altijd, eerst was het in de tas..............dat is dan gelukkig nu dan verleden tijd.
Nu mag men ( individueel) kiezen, of met ringetjes ( muntjes ) of in een leefnet.
Leef net geeft dus het nadeel van het niet of nauwelijks kunnen verkassen ( alleen met een tussentijdse weging ) of toch de vis veruilen voor ringen.
Ik vis nu ook samen met mijn dochter ook met ringetjes, heb haar van de week ook een ringenbakje met maatlat gegeven.
Leuk en aandoenelijk hoe zo'n meid dat op pikt.
Tja dit zijn wel de hengelsporters van later.
Leuke bijkomstigheid is ook dat 1 van mijn vaste vistmaten deze methode nu ook wil gaan proberen en wil
tevens deze ook introduceren binnen hun bedrijfsvereniging..................
Beter dan gesleep met netten..............Reageer
-
-
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer