Bij ons in de visclub worden vaka vissen afgeschept met een gescheurde bek hoe zou dit komen ? te zwaar van draad? of haak te groot
gescheurde bek
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Tuurlijk maakt dat niks uit, dat suggereer ik ook niet. Ik wil weten of het om witvissen gaat of om karpers. Qua grootte heeft een bliek bijv. veel sneller een kapotte bek dan een dikke platte.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
-
Waarschijnlijk zijn het vissers die niet zo zacht omgaan met hun vangst. Vooral als de weerhaak blijft haken tijdens het onthaken, dan trekt er nogal 's iemand de bek doormidden. Bij karper omdat er ongeduldige vissers zijn die de runs van karpers zat beginnen te worden en dus de slip strakker zetten. Het losschieten bij enorme kracht is ook niet goed voor de karpers, hoorde ik van een karperaar. Hij behandelt de karper altijd met een ontsmetter op de plek waar de haak was. Dat is zoals het hoort. Helaas is dat niet overal het geval....
Reageer
-
Ik had al zo'n vermoeden dat het vooral karpers betrof daarom vroeg ik het nog even. Waarschijnlijk betreft het dan karpervissers die te zwaar/snel drillen. Misschien gebruiken ze dyneema wat sterk is en ook nog eens geen rek heeft, waardoor klappen niet worden opgevangen. Karpers krijgen vooral tijdens de dril een uitgescheurde bek en witvis hoofdzakelijk door slecht onthaken, vooral bij bliek is dat zo, omdat de uitstulpende bek nog niet sterk genoeg is.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Wat een ***-en die karpervissers daar. Ze liggen waarschijnlijk de ganse dag in hun Fox bedchair, op die ene vis te wachten, en eens ze die binnen hebben, moet het plots allemaal héél snel gaan (en dan bedoel ik niet om de gezondheid van de vis niet te schaden.)... Je moet ze me niet leren kennen!
En wat ik dan nog het ergste is, is dat een karper dé gemakkelijkste vis is om te onthaken, of dat vind ik toch, die vissen hebben een bek waar je je vuist in kan steken, en nog slagen sommige individuen er niet in om er een simpel haakje uit te halen, zonder hun lippen naar de Kl te trekken. Als je een goede onthaker, of onthaaktang bij je hebt, kan/mag/zal dat normaal gezien geen problemen geven.
Ik zeg niet dat ik nooit eens de lip van een vis gescheurd heb, dat kan iedereen gebeuren, maar ik kan me niet herinneren dat ik er ooit een karper z'n lip heb afgescheurd.
Het kan wel gebeuren, maar zeker niet in grote getalen zoals bij jullie het geval is, dat gebeurd niet 'per ongeluk' maar gewoon door pure nonchalantheid en het ontbreken aan respect voor de vis.
Wat ik me niet kan inbeelden is dat er meerdere vissers zijn die dit doen. Waarschijnlijk gaat het hier over 1 iemand, het is dus aangewezen om op zoek te gaan naar die persoon en die op een gepaste manier te straffen (zijn lip er af rukken ofzo
)
Wie vist, die vangt!
Reageer
-
ik weet wie het is maar wie ben ik om het te zeggen , het bestuur doet toch nixvisje visje kom uit water...www.vivoko.beReageer
-
zoals wij hier bij ons zeggen : het is een jan mijn kloten
...
nja ik heb het al paar keer tegen hem gezegd maar die blijft dat steeds doen é.visje visje kom uit water...www.vivoko.beReageer
-
Gescheurde bekken werkt elke karperaar aan mee. Dus ook ik, en dus ook iedereen die hier zijn collega's vanalles en nog wat toe wenst. Herhaaldelijk vissen vangen in korte tijd levert al snel beschadigde bekken op. Dat hoeft niet volledig uitgescheurd te zijn maar op termijn ga je het zeker zien. De grote hengeldruk waardoor karpers te vaak worden gevangen is oorzaak nummer 1. Op de tweede plaats staat denk ik verspeelde vissen door ofwel een (veel) te harde dril ofwel lijnbreuk, met als gevolg vastzwemmers. En als 3e pas het onthaken. Helaas zijn er inderdaad veel te veel biervissers in ons landje...
Overigens is er nog wel verschil tussen een bek waaraan regelmatige vangsten te zien zijn, of een volledige aan gort getrokken bek. Van de laatste heb ik er ook ooit een mogen vangen maar ik zal je de foto besparen. Er is namelijk al eerdere een rel over dit soort foto's geweest op dit forum.
Groet, Pieter
Reageer
-
Zeer goed om geen foto,s te plaatsen maar mijn mening daarover ken je.
Biervissers, tsja dat is zo maar bleef het daar maar bij, jij weet heel goed de discussie op een groot forum over de genotsmiddelen en hoe daarover gedacht wordt.
Niemand doet iets verkeert.
Zouden de volgedumpte putten waar geen toezicht is op een weidelijke behandeling nog wel van deze tijd zijn?
Helaas is dat voor veel vissers de enige mogelijkheid om te vissen en wat nog belangijker lijkt te zijn veel te vangen bij een wedstrijd die meerdere malen per week plaats vind.
Maar goed volgend jaar komt er toch weer een nieuwe lichting.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
Ik vraag me af of de commerciele karperwateren (voor witvissers en de grotere wateren voor karpervissers) hiermee te kampen hebben door de grote hengeldruk en of de vissen na verloop van tijd echt verminkt zijn.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer